HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som har erfarenhet av TacT SDAI 2175
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Peppe
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/11/26 :  10:47:10  Show Profile Send Peppe a Private Message
Denna förstärkare verkar vara intresannt. Någon som har testat och jämfört med någon annan förstärkare i samma prisklass.

Går dessa mot det neutrala hållet eller mot det varmare?

/Peter

Bättre en tia i handen än en tjuga i foten.

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/11/26 :  11:28:12  Show Profile Send daja a Private Message
Jag hade den hemma på prov i förrgår. Den spelar mycket bra enligt mig. Väldigt klar i alla register. Detaljerad men ej vass diskant och den går väldigt djupt och kontrollerat i basen. Man märker att det finns gott om kraftresurser. Dessutom har den en obefintlig distortion! Jag tycker att den va bättre än min Acurus-kombo (L10, A250) på alla parametrar. Jag har däremot inte jämfört den mot någon annan i samma prisklass. Jag tycker den kan ses som lite på den ljusare sidan av neutral.

Bild tagen av Wallraf

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Peppe
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/11/26 :  11:36:22  Show Profile Send Peppe a Private Message
Tack så mycket. Jag har börjat inse att jag behöver lite mer kraft til mitt system.

Jag kör förnuvarande B&W 603 S2 med AA Puccini samt Arcam CD72T. Är nöjd med klangmatchningen men saknar det där lilla extra i upplösning och kontroll särskilt vid låga volymer.
/Peter

Bättre en tia i handen än en tjuga i foten.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/11/26 :  11:44:21  Show Profile Send Blue a Private Message
daja: Noterar att det står 71,7 i volymfönsteret. Verkar som du körde på tokvolym, eller?

Vad testade du med för högtalare?

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/11/26 :  12:28:38  Show Profile Send daja a Private Message
Mina Proac kloner är tämligen tröga. Va uppe runt 90 ibland utan att det va sådär smärtsamt högt.

99 cd-p - 99 - piP

Edited by - daja on 2004/11/26 16:30:02
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2004/11/28 :  16:27:40  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

på min RCS dör man typ vid 82... på volymen

Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/28 :  16:35:12  Show Profile Send Rydberg a Private Message
quote:
Dessutom har den en obefintlig distortion!

Jo, ellerhur

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/11/28 :  17:30:26  Show Profile Send daja a Private Message
Ja...

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/28 :  19:07:48  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Klass D, D som i Distortion

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

dB
Member

425 Posts

Posted - 2005/03/11 :  08:09:50  Show Profile Send dB a Private Message
Hej
Är också lite nyfiken på TacT SDAI 2175. Har funderat på att eventuellt byta ut min SAT mot den förstärkaren. Skulle vara kul att få höra åsikter från nån som redan äger en SDAI 2175(eller nån som har haft möjlighet till en längre lyssning)!
Med vänlig hälsning
dB

Hifiberry digi+/Volumio, Thorens TD125 MKII, Harmony Design V9 RIAA, Schiit Audio Gungnir DAC, DIY Rörförsteg,Bob Latino VTA ST-120, Piega Premium 50
Go to Top of Page

Frasseman
Member

279 Posts

Posted - 2005/03/11 :  08:50:55  Show Profile Send Frasseman a Private Message
Volymkontrollen visar vilket decibelltal som knuffas ut ur högtalarna.

Ni som är intresserad av denna kommer med säkerhet att uppskatta nya TDA2200 som är en Milennium + RCS = TDA2200 för 36000:- (den version som säljs nu, utan RCS kostar ca. 28000:-, och kan uppgraderas med RCS när detta kommer)

Min anläggning
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/11 :  10:21:06  Show Profile Send Blue a Private Message
Frasseman: "Volymkontrollen visar vilket decibelltal som knuffas ut ur högtalarna."

Hmmm... det kan den väl inte riktigt göra? Beror ju på högtalarnas känslighet. Eller du menar att stärkaren känner av det och visar resultatet i displayen?

Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/03/11 :  10:55:20  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Hade en en dag för inte så länge sedan men förutsättningarna hemma var inte fantastiska så jag kunde inte göra någon rättvis bedömning. Men, efter de tester jag sen läst och det som den kort presterade så tror jag att jag hittat min tronföljare där hemma.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page

Aton
Member

2048 Posts

Posted - 2005/03/12 :  16:17:15  Show Profile Send Aton a Private Message
Någon som jämfört den med med annan Klass D förstärkare?

Effektförbrukningen var väldigt hög tycker jag. Trodde klass D brukade innebära riktigt snål förbrukning.
Go to Top of Page

JAWEN
Member

310 Posts

Posted - 2005/03/12 :  16:30:05  Show Profile Send JAWEN a Private Message
Tror inte du blir nöjd med den läs:
http://www.hifi4all.dk/brugeranmeldelser/anmeldelse.asp?iKat=5&iAn=14557&titel=TacT%20SDAI%202175

Sen var jag hos en Norsk HiFi-vän för några veckor sedan, både han och jag samt 2 människor från en Norsk HiFitidning tyckte den lät förfärligt dåligt, både på hans Dali helicon 800W samt hans Infinity Kappa 9,2 i.

Mvh Jawen
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/03/12 :  18:32:17  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
quote:
på min RCS dör man typ vid 82... på volymen

Ja du NN, det är ju för konstigt! Det kanske är nått fel på dina grejor som spelar så högt! JBL är ju ganska trögdrivna menar jag.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/03/12 :  18:36:11  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
Jag var på HIFIKLUBBEN här i Götet för några veckor sedan å lyssnade på en sån kopplad till ett par nyuppackade B&W, snygga saker med diamantdiskant mm. Det lät riktigt bra. Inget att klaga på för att vara köpeprylar. Vart lite sugen att köpa två av den rena slutstegsmodellen å köra med aktiv delning.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/12 :  18:49:37  Show Profile Send Blue a Private Message
Circlomanen: "Inget att klaga på för att vara köpeprylar."

Haha!

Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2005/03/12 :  18:53:48  Show Profile Send Circlomanen a Private Message

Jag tror inte man skall låta TacTen gå en match mot Bernts OTL. Det skulle Peter Lyngdorf inte gilla.

Edited by - Circlomanen on 2005/03/12 18:54:21
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2005/03/12 :  19:30:58  Show Profile Send Blue a Private Message
Circlomanen: Joja, mycket möjligt att du har rätt, känner inte till Barnts OTL...

Jag bara reagerade på uttrycket "inget att klaga på för att vara köpeprylar". Lite som "ja dom här kakorna var ju goda för att vara köpekakor, är det säkert att du inte har bakat dom själv"?

Nästa gång jag går in i en hifibutik och lyssnar på något som låter bra ska jag säga: "Oj vad bra det här lät... är det säkert att ni inte har byggt förstärkaren själv"?

; )

Go to Top of Page

octavius
Member

114 Posts

Posted - 2005/04/25 :  16:31:48  Show Profile
Någon som har kört en långtest på Tact SDAI 2175???

Jag hittar nästan inga tester på SDAI 2175 och det verkar inte finnas några ägare som kan dela med sig av sin erfarenhet, kanske inte finns några ägare???

Bygget ser ju fint ut både på utsidan och insidan!

Hifiklubben talar sig varma om den, men de är ju ganska jäviga eftersom Hifiklubbens grundare även har stor del i Tact Audio.

Rullebulle
Go to Top of Page

Manga X
Donator: Bildserver

3083 Posts

Posted - 2005/04/25 :  21:17:48  Show Profile Send Manga X a Private Message
De gånger jag har hört den har jag gillat den skarpt!
Nästan lika bra som min Tjidtjak.

Mvh Magnus Eriksson
Go to Top of Page

octavius
Member

114 Posts

Posted - 2005/04/26 :  22:11:35  Show Profile
Jaha? det var inte många som hade något att säga om denna förstärkare, jag får väl ta tag i bitarna och testa den själv då.

Har hittat en test i Holland (tidskrift) testarna tyckte att den var väldigt bra men annorlunda pga att den inte har någon egen karaktär som man kan känna igen från rör eller transistor förstärkare.

Det är precis en sådan förstärkare jag söker, som inte färgar eller drar ifrån information.

Är det en dålig inspelning så låter det dåligt osv.

Återkommer med komentarer så fort jag testat den!

Rullebulle
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2005/04/26 :  23:11:20  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Hej, jag hade som sagt en och provade men efter att jag tagit hem den och lyssnat vidare blev det för ansträngt för mig. Att den är utan egenljud håller jag inte med om. Just nu verkar det som att digitalt görs bättre av Embla i Norge eller Acoustic reality i Danmark, som jag valde istället. Lycka till med lyssnandeet.

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000