HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Sonata Zelmani annläggning?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Orpheus
Member

970 Posts

Posted - 2004/11/25 :  22:09:29  Show Profile Send Orpheus a Private Message
Hej min Bror är sugen på att köpa sig en "riktig" anläggning o då han är ett stort fan av hårdare musik typ nightwish,sonata artica o dylika prylar så skulle jag vilja ha förslag på apparater o högtalare som skulle passa detta ändamål men han vill ändå kunna bli som han uttryckde det själv "kramad" av Zelmani"en regnig vinterkväll
Kanske stativare eller vad tror ni
Budget ligger på 10-12kkr o begagnat är ok

Tacksam för hjälp!

Patrik


Mitt System :http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21660

Lt Andersson
Member

600 Posts

Posted - 2004/11/25 :  22:36:58  Show Profile Send Lt Andersson a Private Message
Som Zelmanifreak så skulle jag inte välja stativare eftersom musiken innehåller mer lågbas än vad man kan tro. Kan man vara utan den lägsta oktaven så borde ett par stativare med fint mellanregister funka bra.

Musiclover!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/11/25 :  22:51:43  Show Profile Send FBK a Private Message
Demn musik som låter allra bäst på mina Sonus Faber Grand Piano Home är Zelmanimen det är nog för att jag är tokig i hennes musik

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Mr Ekan
Member

825 Posts

Posted - 2004/11/25 :  23:34:02  Show Profile Send Mr Ekan a Private Message
Det låter som din bror vill att musiken ska spela, och inte apparaterna. Då får det bli transparenta prylar. I slutstegsväg finns då, till skäligt pris, i princip tre alternativ. Nad 208, Nad 208 samt Nad 208 .

MVH

Erik Andersson for president!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000