HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 HFLS-1 skyltar samt h-talare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Berra-
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/11/24 :  19:22:45  Show Profile  Visit Berra-'s Homepage Send Berra- a Private Message
Jag har precis fått mina skyltar som kommer att sitta på mina hya HFLS-1 högtalare. Dessa är i Aluminium plåt som sedan är ur-frästa text ur i en speciell CNC/NC maskin. vad som återstår är att polera upp dessa i en speciell maskin för Aluminium borstning, så den får den där "rätta" finishen. Sen "kanske" jag kommer att fylla texterna med färg, speciellt + och - tecknen

Håller som sagt även på med att bygga ett par HFLS-1 högtalare, dessa finns det också lite tidiga bygg bilder på, men kommer även lägga upp lite information och bilder om dessa när dom är färdiga.

Dom finns nu att beskåda här: (obs, vissa bilder är lite stora)

http://spdata.se/christian/mysite4/HFLS-1/

nu får gärna komma med kritik, både bra som dålig. även förslag är välkomna. Sen får ni gärna säga vad ni tror/tycker om att fylla texten med färg som jag nämnde tidigare.


Tack på förhand, Christian Persson

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2004/11/24 :  20:24:42  Show Profile Send Kmj a Private Message
Snyggt! Jag tycker de funkar bra som det är. Tycker att det finns risk att de ser mer "billigt" ut med färg, inte illa menat med du bad om åsikter

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/24 :  20:50:05  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Skylten var riktig snygg.

Hur skall du ha för ytbehandling på högtalarna ?!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Berra-
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/11/24 :  21:37:10  Show Profile  Visit Berra-'s Homepage Send Berra- a Private Message
Kmj: Som sagt, alla åsikter tas väl emot. just nu verkar det precis som du tycker att jag helt enkelt kör utan färg.

Zalve: Där är jag lite kluven just nu, jag har verkligen svårt för att bestämma mig, jag har länge kollat runt på andra som har byggt HFLS-1 och jag måste säga att jag har blivit imponerad av alla.

Det enda jag vet är att det blir faner. Problemet med att bestämma Faner är att det finns ju så många som passar såpass bra. jag är dock inne på att det ska passa in lite "överallt" så att säga. därför känns det som att jag kommer att välja en lite ljusare faner, i stil med Amerikansk vitek osv. men jag har också sett lite mörkare typer som faktiskt är "riktigt" snygga, men där är jag rädd att det inte ska passa in i olika rum osv.

Jag är kanske förhållandevis ny på detta forum, men jag har spenderat "många" timmar åt att läsa, detta är dock bara början av min vistelse på detta forum, kommer att ägna mycket tid här har jag en känsla av, även om jag inte skriver så mycket kan ni räkna med att jag läser det som kommer upp ;)
Go to Top of Page

Kmj
Member

2870 Posts

Posted - 2004/11/24 :  22:19:59  Show Profile Send Kmj a Private Message
precis :)
använd dem som de är, riktigt snygga.

.....where the music comes to die.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/24 :  22:26:43  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Hade du inte rundat av ovansidan på frontbaffeln också ? (ifs blir det svårt med faner)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Berra-
Starting Member

11 Posts

Posted - 2004/11/24 :  22:56:06  Show Profile  Visit Berra-'s Homepage Send Berra- a Private Message
Zalve: Det stämmer, men det är bara på Center högtalaren, den kommer att ligga på sidan så att säga. för att fasningarna ska hamna på samma sätt på alla högtalarna, alltså på "sidorna" så fick det bli så.

vet inte hur detta påvärkar ljudet i och för sig, det kan hända att spridningen på diskanten framför allt kan rubbas lite, eller?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/24 :  23:06:37  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Där ser man... Tänkte iofs att en av dem skulle bli center, men inte att du hade tänkt iförväg, så att fasningen skulle bli lika.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Frasse
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/25 :  01:01:42  Show Profile Send Frasse a Private Message
Fått ihop dem redan imponerande. Ja fanera är ju kul se upp för kontaktlims ångorna bara.

MVH - Tony Franzén
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000