HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Sennheiser kabel
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2004/11/22 :  12:39:07  Show Profile Send Lovan a Private Message
Hej

Kabeln till mina HD600 har börjat glappa.
Någon som har ett rekommenderat ställe till att köpa kabeln ifrån?

/Lövan

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 04:53:18

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/11/22 :  16:46:50  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
ljudmakarn i sthlm ska sälja dom, på beställning iaf

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2004/11/22 :  16:57:07  Show Profile Send cebo a Private Message
Maila Marcus Cables, och hör om han kan göra en kabel åt dig, då gör han en helt ny,bättre och längre kabel än originalkabeln, baserat på dina gamla sennheiserpluggar till luren.

/cebo
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2004/11/22 :  17:29:00  Show Profile Send Lovan a Private Message
Jo men det är så att vänstra pluggen glappar så jag måste köpa en ny kabel.
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/11/22 :  21:33:47  Show Profile Send hal a Private Message
Är du helt säker på att det är kabeln ? Att jag frågar beror på att det inte är ovanligt att dom supertunna internkablarna i HD 600 släpper. Kolla först genom att skifta pluggarna mellan lurarna.

Skulle det visa sig att felet flyttar på sig så vet du att det är kabeln. I så fall skulle jag rekommendera att du uppgraderar kabeln. Ligger felet i samma lur kan du kanske åtgärda det själv med lite bistånd.
Finns många kablar att välja på från den prisvärda Oelbach kabeln (ursäkta stavningen) till den enligt min mening suveräna Zu Mobius.

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

Tobias_Sv
Member

330 Posts

Posted - 2004/11/22 :  22:49:28  Show Profile  Visit Tobias_Sv's Homepage Send Tobias_Sv a Private Message
Om det är som på HD580 så kan det ju eventuellt lösas med att öppna kåpan och pilla lite på den där fjädern som sitter där och "låser" fast stiftet.
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2004/11/22 :  23:37:23  Show Profile Send Lovan a Private Message
Det är i kontakten på kabeln. Jag testa att skifta höger och vänster.

Den enda uppgraderingskabel jag testat är clou cable och det var det bedrövligaste jag har hört. Lät som billiga plastlurar med den kabeln :(

Bor i sala så det finns inte så många kablar att testa mot, sen har jag inte direkt någon budget över till att köpa exotiska hörlurskablar, tyvärr.

Tack ändå
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2004/11/23 :  08:03:16  Show Profile Send cebo a Private Message
Hej Lovan!

Om du ska köpa en originalkabel. Då skulle jag rekommendera Sennheiser HD650-kabeln i stället för original 600-kabeln, den är lite rejälare och det blir lite bättre ljud. Du kan beställa och köpa kablar m.m direkt från Sennheiser Sverige.

/cebo
Go to Top of Page

cebo
Member

119 Posts

Posted - 2004/11/23 :  08:20:26  Show Profile Send cebo a Private Message
Lovan!

Glömde att tillägga!

Sen tror jag med 90% säkerhet att det är kabeln precis vid ingången av kontakten som glappar, för det är hemskt dålig kvalitet på denna kabel. Så om du skulle behöva ha dessa kontakter för en eventuell kabeltillverkning, så skulle det förmodligen gå. Ett tips är att du sparar kabeln eller kontakterna till längre fram.(Du kan ha nytta av dessa, ifall det blir kabelbygge.)

Jag väntar förresten på att Marcus ska bli klar med mina nya hörlurskablar, det ska bli spännande!

/cebo

Edited by - cebo on 2004/11/23 17:19:15
Go to Top of Page

Lovan
Member

3166 Posts

Posted - 2004/11/23 :  16:38:31  Show Profile Send Lovan a Private Message
Det kan mycket väl stämma det du säger. Testade att vrida lite på kabeln och det verkar som kabelbrott precis innan dragavlastaren.
Go to Top of Page

zool
Member

55 Posts

Posted - 2004/12/08 :  01:59:51  Show Profile  Visit zool's Homepage Send zool a Private Message
Kör man över den tunna värdelösa skitkablen som följer med lurarna ett par gånger med skrivbordsstolen så är den trasig.

Rekommenderar att du byter till en "rejälare" kabel, inte bara för att ljudet blir bättre men för bättre hållbarhet också.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000