HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Mp3-spelare och inspelning
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Laggie
Member

163 Posts

Posted - 2004/11/20 :  19:27:58  Show Profile Send Laggie a Private Message
Lite OT kanske men jag ska köpa en Mp3 spelare till syrran som hon ska kunna spela in sång på. Är det någon som har koll på bra sådana apparater?

Har kollat på denna men den inbyggda micken spelar bara in mono.
Någon som hört kvaliten?

http://www.jensofsweden.se/MP400.asp?base=2

Sen kan man visst ansluta extern mic men vad ska man ha då? Den ska visst stödja en kondensatormic men bäst är det väll med en som inte drar extra ström?

boniac
Member

53 Posts

Posted - 2004/11/20 :  19:55:50  Show Profile  Visit boniac's Homepage Send boniac a Private Message
Laggie: Vad skall hon ha den inspelade sången till? Krav på enkelt handhavande? Prisklass? Storlek/Mobilitet?

"Connys gitarr är så svår att han ibland måste dra den inför rätta för att få den stämd."
Thomas Öberg, Bergman Rock, Hässleholm 29/5.
Go to Top of Page

Laggie
Member

163 Posts

Posted - 2004/11/20 :  20:16:29  Show Profile Send Laggie a Private Message
Hon ska kunna skicka demos mm så det är väll lite krav på kvalitet ändå. Enkelt handhavande då hon absolut inte är något teknikerfreak. Pris ja inte över 3000iaf men såklart billigare e ju bättre för mig. Storlek är nog inget problem så länge den inte är en pa-rigg:-)
Go to Top of Page

Laggie
Member

163 Posts

Posted - 2004/11/24 :  13:48:20  Show Profile Send Laggie a Private Message
Ingen som prövat någon spelare med inspelning?
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/11/24 :  13:56:09  Show Profile Send Sanoj a Private Message
Detta kanske kan vara något

Hitta häftig grej här..

// Jonas


Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/11/24 :  14:00:49  Show Profile
Varför inte någon slags diktafon?
Mp3-spelares inspelningsförmåga av ljud brukar vara på ungefär telefonkvaliteét.
Lättast av allt är nog att köpa en mic till datorn. Lite installationshjälp så klarar hon
lätt av det själv sen.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

John
Member

583 Posts

Posted - 2004/11/24 :  14:07:17  Show Profile Send John a Private Message
Hej!

Jag har i arbetet köpt en Olympus DM-20 som jag använder som doktafon (ja, inte bara jag, det slutade med att jag la order på intervjuutrustning för över 100tkr...). Den funkar mycket bra, men har lite ont om lagringsutrymme (4 timmar, bästa läget). Till denna köptes ett par mikrofoner från AKG (ett kit), men de är ju inga sångmikrofoner, vad jag förstår.

Edit: jo, det blir .dss eller WMA-filer av det hela i en rätt hyffsad kvalitet. Har inte gjort några audiofila utvärderingar dock.

/en john med mycke snack

Hörlursfrilla!

Edited by - John on 2004/11/24 14:10:23
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000