HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon hört av Coem Audio?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/20 :  10:25:54  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Sitter och känner oron växa. En rätt stor summa pengar är överförda för ett bra tag sedan och sedan dess har jag inte hört en knyst från Coem Audio. Alla mail studsar tillbaks med någon sorts autoreply. Är det någon här som haft kontakt med dem de sanste 10 dagarna eller fått något levererat från dem?


läs mer på: http://hello.to/hifi

Kaffemannen
Member

52 Posts

Posted - 2004/11/20 :  11:19:45  Show Profile Send Kaffemannen a Private Message
http://www.coemaudio.com/eng/ <--- är det därifrån du har beställt ?

verkar vara en rätt oseriös sida...customer support , contact us osv fungerar inte.
men det finns ett telefonnummer på sidan åtminstone, testa ringa ?`

Better to burn now than to fade away.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/20 :  11:32:53  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Tycker det är i högsta grad en seriös sida...

StefanB: Har du de privata/yahoo mailadresserna? finns numera en anställd "Brian" som jag fått de senate mailen från.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2004/11/20 :  11:52:48  Show Profile Send hobbes a Private Message
Coem har en ny sida...
http://coemaudio.com/newwebsite/
Iofs. inte mycket vackrare än den gamla men det finns lite kontaktinfo där...
Go to Top of Page

Kero
Member

431 Posts

Posted - 2004/11/20 :  12:34:01  Show Profile Send Kero a Private Message
Ha provat maila coem om nån produkt för nån vecka sen, har inte fått nåt svar. Han/Dom får behålla sina grejer !

Men har du fört över pengar och allt är det ju katastrof, hoppas det löser sig. Men det är ju hur dåligt som helst att inte få kontakt EFTER att man fört över pengar. I ett sånt läge bör säljaren vara väldigt noga med att hålla kontakten om han är seriös. Vilekt inte jag tycker han verkar vara.
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2004/11/20 :  15:32:28  Show Profile Send trango a Private Message
Jag hade kontakt i onsdags...

Hur går det StefanB, får du något svar?

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/11/20 :  16:30:15  Show Profile Send pix a Private Message
Jah har samma problem med Timaudio.
En frekvent mailväxling tills för en vecka sedan -sedan inga svar ...
Ligger dock ej ute med pengar me´n man får ändå en tankeväckare..
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/11/20 :  17:21:07  Show Profile Send lasselite a Private Message
Säger ABSOLUT INTE att det ligger till på detta viset, men...

SB ska börja sälja bl.a Kinesprylar. Å vilka är då värsta konkurrenterna? Jo, direktimport. Å då passar det väl bra att skapa en osäkerhet kring "leveranstryggheten" från Kineserna.

Säger ABSOLUT INTE att det ligger till på det viset, men... lite tänkvärd källkritik såhär på lördagseftermiddagen
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/11/20 :  17:30:51  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Mycker farligt uttalande lasselite. Din hypotes är ju fullt möjlig men skulle det uppdagas att syftet med tråden var det du säger så är ju SB mer rökt än en böckling. Nu tror jag absolut inte att det är så, SB verkara vara en sympatisk och trevlig man! (men det kom ju lägligt )

Även om det är precis som SB säger så är det ju oerhört osmart inlägg

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/11/20 17:39:27
Go to Top of Page

marbrink
Member

2873 Posts

Posted - 2004/11/20 :  17:50:59  Show Profile Send marbrink a Private Message
lasselite: Det var det mest obegåvade jag hört dig säga! Vakta tungan lite...
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/11/20 :  17:53:26  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Skickade ett mail till coem@coemaudio.com och fick detta tillbaka:

(this is an auto response email function)
pls expect delay due to :
1)NOV 5-6 HK Expo
2)three new shops and one warehouse are moving in mid november
3)Dec 3-7 national hifi show
Thank you for you kind patience :
we expect the new flagship store can have a new team and 800% bigger warehouse for export service
thank you for your support
friendly regards
Norman




Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

lasselite
Semesterfirare

138 Posts

Posted - 2004/11/20 :  18:21:02  Show Profile Send lasselite a Private Message
Stefan har skrivit mycket matnyttigt och är enl min erfarenhet en trevlig prick.

Jag kan tycka att man som företagare bör vara försiktigare med uttalanden rörande "konkurrenter".

Åter igen, jag säger INTE att det finns någon baktanke från SB;s sida.

Marbrink: då skulle du träffa mig IRL
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/20 :  21:09:10  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Hehe, jo jag kom på hur detta kunde tolkas efter en stund.
Jo det stämmer att jag skall börja importera och sälja varor från Kina. Tanken var att vara igång med verksamheten i mitten av november (senast) och varorna har jag beställ ifrån och betalat, just det, Coem Audio.
Nu har jag alltså inga varor, pengarna på vift och kan inte dra igång min egen verksamhet. Förhoppninsvis är det ingen fara utan allt har en logisk förklaring och kommer att lösa sig snart. Men det känns inte kul med pengarna betalda, varorna olevererade och inget trackingnummer eller svar på mailen. Har skickat ett tiotal mail både till Coems Yahoo adresss och deras domänadress.

Esound och Cattylink tänker säkert någon, skulle inte Akkelis Audio föra detta. Visst, det stämmer, Esound kommer jag att samarbeta med Cattylink kring och efter denna händelse skall jag se om inte Cattylink kan vara samarbetspartner även med de andra varorna. De var dock inte helsugna tidigare med lite olika förklaringar. Inga raka nej utan mer oklara kansken....

Så ligger det alltså till.

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/11/20 :  21:47:21  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Jag tror inte Stefan tänker föra oss bakom ryggen och snacka skit om hans konkurrenter De företagare som sysslar med sådan verksamhet brukar förr eller senare uppdagas och då faller de pladask..

Så Cattylink lever trots allt...sällan man fått svar av dem på senare tid.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/11/21 :  01:12:13  Show Profile Send bjarne a Private Message
Har mycket bra erfarenhet av coemaudio, både on and off business. Vid ett par tillfällen har svar studsat eller dröjt, men det har alltid funnits rimliga förklaringar och löst sig på bästa sätt. Tror inte att coemaudio skulle riskera någonting nu när deras position på svenska marknaden är så stark - för de oinvigda kolla prisjakts forum - och fr a när dom är medvetna om hur det gick för cattylink när dom strulade. Så jag tror att du kan vara fullkomligt lugn StefanB

edit: leverans för sisådär 2 veckor sedan och kontakt några dagar senare

Edited by - bjarne on 2004/11/21 01:20:24
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/11/21 :  10:11:22  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
Fick en adress till "Brian" av mangew. Där fick jag nu ett svar här på morgonen så nu vet jag i alla fall vad som är problemet och varför jag ännu inte fått några saker. Skönt, då kan man pusta ut

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000