HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Musiklyssningsaftnar
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/11/19 :  20:33:39  Show Profile Send paradigm a Private Message
För ganska många år sedan var vi ett gäng grabbar som brukade träffas hemma hos varandra för att lyssna på musik över några pilsner och lite tilltugg. Det var enormt givande träffar på flera plan, men så flyttade jag till småland efter skilsmässan och då rann allt ut i sanden. När jag flyttade tillbaka till tokholmen så lyckades jag aldrig få ihop gänget igen. OK, ska jag vara ärlig så gjorde jag då inga större ansträngningar, för jag hade så mycket annat att stå i.

Men på senare år har jag börjat sakna dessa aftnar, där vi oftast spelade jazz och även en del Blues när vi hade fått i oss några pilsner. Konstigt förresten att Blues gör sig så bra ihop med pilsner, nåväl, det var inte därför jag skriver på det här inlägget.
Självklart är det inte tänkt att vi enbart ska begränsa musiken så snävt, utan var och en ska givetvis kunna ta med sina egna favorit- och referensskivor.

Tanken på att försöka ta upp det hela igen tog fart på nytt, när jag för några dagar sedan hade besök av en gammal forummedlem från Lansing Heritage, som var nyfiken på hur det lät här hos mig och som var mycket intresserad av musikaftnar när jag frågade.
Det ger oss ju också möjligheten att lyssna på andra grejor än ens egna, vilket säkert kan vara bra och nyttigt, samtidigt som vi får möjligheten att lyssna till lite annan musik och kanske få lite nya impulser. Till råga på allt så får vi lära känna varandra på ett mer personligt plan. Det är något jag har saknat lite, att kunna sätta ett ansikte på den som man kanske pratat många gånger med på forumet.

Om det finns någon här i krokarna som skulle vara intresserad, kan ni väl höra av er till mig så får vi se om vi kan sy ihop något.

/Roland

Edited by - paradigm on 2004/11/19 20:40:09

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/19 :  20:36:47  Show Profile Send Harman a Private Message
låter trevligt men det blir nog för långt att åka för mig....

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/11/19 :  20:53:55  Show Profile Send paradigm a Private Message
Äh, vadå! Tvärs över gatan snett mittemot, vetja!

/Roland
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/19 :  21:07:24  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Var är "här i krokarna" närmare bestämt? Kanske jag missat något.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/19 :  21:12:33  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vi i mitt område försöker komma ihop då och då,,, Just nu försöker vi få ihop en julmusik & Glögg kväll.
Många schemata som skall pusslas ihop.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/11/19 :  21:13:30  Show Profile Send EAR a Private Message
Tja Bernt.Förmodar att Tokholm står för Stockholm

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/11/19 :  21:31:29  Show Profile Send paradigm a Private Message
-Zalve
Glögg hade inte varit fel förstås, fast jag tror nog att det hade blivit en allt för lång och vinglig väg hem förstås. Dina hemtrakter ligger ju inte nästgårds direkt och risken är väl att jag skulle gå vilse i storskogen.

-EAR
Jo det var ungefär så jag tänkte också. Stockholm blir lätt Tokholmen när tungan slinter!
Tillhör du lokalbefolkningen här?

-Bernt
Du bor på framsidan om jag inte minns fel, men är givetvis välkommen om du råkar ha vägarna förbi bortåt bakgår'n.

/Roland
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/19 :  21:51:54  Show Profile Send Harman a Private Message
Tja,
Äh, vadå! Tvärs över gatan snett mittemot, vetja!

Långa gator (14-16 mil typ) blir det men omöjligt är det väl inte

Mvh Dan

*Iron Maiden*

Edited by - Harman on 2004/11/19 22:02:39
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/19 :  22:14:07  Show Profile Send gcs a Private Message
Jo jag bor ju söder om stan men vad bjuds det på för musik? Blir det dans? Kommer det nåra brudar också så man slipper att dans med någon snubbe på forumet.
Go to Top of Page

juha
Member

316 Posts

Posted - 2004/11/19 :  22:42:29  Show Profile Send juha a Private Message
Har haft en hel del sådan goa kvällar där man kan prova något nytt och käka + nya drycker och givetvis nya plattor, delad glädje = dubble glädje !!

Synd att det ligger en bit ifrån Halmstad.
Go to Top of Page

EAR
Rörfreak, QUADfan, ESL-fantast

3863 Posts

Posted - 2004/11/19 :  22:46:08  Show Profile Send EAR a Private Message
"EAR
Jo det var ungefär så jag tänkte också. Stockholm blir lätt Tokholmen när tungan slinter!
Tillhör du lokalbefolkningen här?"
Sorry men det gör jag inte och det är jag på sett och vis glad för
Bor i Ystad och här trivs jag bra.En annnan benämning som används innan på Stockholm är Fjollträsk
Men jag tycker att din ide (frågeställning)är minst sagt lysande

Nostalgi är kul och rören glöder
Och en vevis är aldrig fel
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/11/19 :  22:57:21  Show Profile Send paradigm a Private Message
Brudar... vad är det för nåt? Finns det såna som har tid och ro att sitta och njuta av musik och sitta och prata Hiffi en hel kväll?

Nää, nåt sånt kan jag nog alldeles säkert inte ro ihamn. Det blir en allt för svår uppgift för mig. Dessutom är det alldeles för trångt här för såna där dansanta aktiviteter. Då är det bättre vi besöker nån pub eller så.
En fyra fem bekväma sittplatser, några meter framför högtalarna, kan jag däremot erbjuda och ett ganska skapligt ljud därtill. Kaffe/Te och tilltugg ingår givetvis också så att ingen ska behöva svälta.
"Snakeoil" får dock var och en ta med sig efter tycke och smak.
Två katter som också gärna lyssnar på musik i bästa fåtöljen ingår också, men brukar mestadels inte vara omöjliga med att upplåta platsen om jag bara lovar att klia dem på magen en stund.

Musikvalet beror ju annars mycket på vad vi just för tillfället vill lyssna på och naturligtvis, vad var och en tar med sig. Själv är jag allätare, men avstår gärna från dansbandsmusik typ "Nisse Petters", eller vad de nu heter. Annars finns här ett hyggligt urval av både CD-skivor och en massa välbevarade vinyler som inte har några fingeravtryck och som aldrig använts som groggunderlägg, undantaget någon enstaka gammal platta från tidigt sjuttital som dock varit med på några blöta fester för mycket.

/Roland
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:15:36  Show Profile Send paradigm a Private Message
Ja det var verkligen synd. Både Halmstad och Ystad är lite väl långt bort. Likaså Örebro, när jag tänker efter.

Vi får se om det dyker upp några lokala Hiffi-fantaster från forumet, som kan tänkas vilja vara med.

/Roland
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:24:08  Show Profile Send nl a Private Message
Inga i E-tuna, Västerås, Örebro som kan tänka sig en helkväll?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:28:56  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Har du bommat alla oss som finns i Ö-o, Nl ?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:36:06  Show Profile Send nl a Private Message
Hej Z
Bor själv i Kungsör. E-tuna och Västerås är närmare men Örebro är en högintressant stad sedd med Hifiögon.
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:37:43  Show Profile Send paradigm a Private Message
Där finns ju "Svejk" också. Hade varit kul att träffa. Var nästan på väg dit för nåt år sedan, men då ändrades förutsättningarna hastigt, så det blev tyvärr inget av den gången.

/Roland
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:38:57  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Vad i Örebro kan dra ? Man blir hemmablind.

Tyvärr är det ont om tid nu inför Jul, men vi kanske kan ta nån gång efter December ?!
Eller så besöker vi dig!

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/19 :  23:51:01  Show Profile Send nl a Private Message
I Västrås finns PL-Audio och i E-tuna finns? inget, kanske Klintons kan locka. I Örebro har ni HiFi Huset:) bästa butiken närmast Kungsör tycker jag.
Ni är välkommna hem till mig, vilka ni nu är, men du vet ju inte vad jag har hema.
Go to Top of Page

Kaffemannen
Member

52 Posts

Posted - 2004/11/20 :  09:39:49  Show Profile Send Kaffemannen a Private Message
Det verkar som att det finns ett gäng skåningar som skulle kunna fångas in med lasso och fösas ihop till någon lada här på landet och leka lite med hifi ?
jag själv är ju en skåning numera (nerflyttad från tjockhult, tokholmen kärt barn har många namn)

Better to burn now than to fade away.
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/21 :  00:55:56  Show Profile Send nl a Private Message
Z ett drag mot välljud finns, kom med motdrag.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/21 :  01:43:20  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det finns butik som tycker att folk som gårin för sin hobby är jobbiga, spceillt de som tillbringar tid på forum.
Slå det om du kan =)

Fast detta fpr vi njog ta via PM eller en anna tråd.
Lyssnings aftonar skall vi nog försöka ha på det nya året.
DU är välkommen då.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/11/21 01:44:46
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/21 :  02:23:56  Show Profile Send nl a Private Message
Vilken butik menar du? har bara råkat ut för det på PEAudio, med mina hembyggen, när jag handlade Suprakabel. Lyssna sa säljaren, men jag vill ju mäta :) också.
Har ni en samling i Örebro? Finns den ett antal Hifi-intresserade där?
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/21 :  02:35:32  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det finns nog ett 10tal som finns på forumet. Efter uppdatering av källa tänkte jag nog försöka få ihop ett gäng.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

nl
Member

324 Posts

Posted - 2004/11/21 :  02:51:30  Show Profile Send nl a Private Message
Det skulle vara kul att få träffa likasinnade.
Sedan, snart så, ska bara byta:]. Varför vänta? Kör på nu istället.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/21 :  03:08:24  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
För det kan vara kul och ha något spelar lite mer musik än nuvarande källa.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.67 sekunder. Snitz Forums 2000