HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Marantz CD-17 mkII
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

RKL
Member

423 Posts

Posted - 2004/11/17 :  12:55:45  Show Profile  Visit RKL's Homepage Send RKL a Private Message
Hej,

Känner någon till denna cd-spelare?

En bekant har blivit erbjuden en begagnad sådan för 7000SEK,verkar det som ett rimligt pris?

Hn söker en neutral spelare med hög upplösning och har tidigare tittat på t.ex. Creek och Rega.

Mvh,

RKL

www.highendnews.com

bjarne
RödaTråden vinnare

778 Posts

Posted - 2004/11/17 :  13:07:11  Show Profile Send bjarne a Private Message
har bara hört den en gång, och då med marantz förstärkare. Högupplösning och neutralitet var väl inte dess starka sidor. Systemet hade ett ganska runt/varmt ljud, med en bred ljudbild. Inte särskilt puncigt, drivande, men behagligt laid back tycker jag. Vad som var cdp och vad som var förstärkare har jag å andra sidan svårt att säga då jag inte hört stärkaren pm17 separat.
Go to Top of Page

peter_gbg
Member

529 Posts

Posted - 2004/11/17 :  14:37:37  Show Profile Send peter_gbg a Private Message
Marantz är mjuka i ljudet. Skulle tror att den här spelaren inte är vad han söker. Det var någon recension av den i både H&M och HF med jag kommer inte ihåg när.
/Peter

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=53743
Go to Top of Page

pak
Member

1572 Posts

Posted - 2004/11/19 :  00:44:13  Show Profile Send pak a Private Message
jag har en sån fast ki-signature,och tycker att den gör ett mycket bra jobb.
den är ganska "lagom" på det mesta,och låter väldigt trevligt i rätt anläggning-lyssningströtthet finns inte med min spelare i alla fall,sen finns det ju naturligtvis spelare som är bättre på vissa punkter men marantzen gör i alla fall inte bort sig i det stora hela.däremot så tror jag att cdspelaren är bättre än förstärkaren.men cd 17 är en mycket solid och bra spelare-det är då säkert!

-----------OBS------------
Inte att förväxlas med den andra med nästan samma namn!
Go to Top of Page

Snutten
200.000-klubben

3452 Posts

Posted - 2004/11/19 :  15:14:54  Show Profile Send Snutten a Private Message
Har oxå den CD-spelaren, fast KI versionen. Var hästlängder bättre än min gamla CD, och jag köpte den begagnad till halva nypriset, så jag är nöjd.
Go to Top of Page

LeoArietis
Member

1953 Posts

Posted - 2004/11/19 :  16:40:41  Show Profile  Visit LeoArietis's Homepage Send LeoArietis a Private Message
Jag har också cd17 mk2. Begagnatpriset på 7000 tycker jag verkar för högt, de flesta som sålts kostar runt 5-6000 kr.

Jag tycker spelaren gör ett bra jobb och den är mjuk och go i ljudet och därför en bra matchning till B&W t.ex. Somliga brukar säga att den låter lite analogt. Jag tycker detaljeringsgraden är bra. Den ser snygg ut och har snygg fjärr + cd-text och många andra funktioner samt vettig programeringsfunktkion, dvs inte sån dålig programering som väldigt många cd-spelare lider av.

Min anläggning: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30125
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.5 sekunder. Snitz Forums 2000