HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Roliga butiker i centrala London
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/11/14 :  21:19:31  Show Profile Send Amund a Private Message
Ska på en liten stressresa till London i helgen men tänkte självklart försöka pressa in några butiksbesök i schemat

Så vad har ni för rekomendationer?

/Amund

Btw, kör dom 240V i England?

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/11/14 :  21:50:20  Show Profile Send daja a Private Message
Finns en bra butik på Tottenham Court Road bland alla datorbutiker & annat. Kommer inte ihåg vad den heter men dom har bl.a. B&W, Classe och Wadia. Tycker jag är värt ett besök. Samma volt...

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/11/14 :  21:54:52  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Amund:
quote:
/.../ kör dom 240V i England?
Jäpp, åtminstone där jag varit. Däremot ser elluttag och stickproppar helt annorlunda ut.

mvh/ Jörgen G

PS
Huvudfrågan om någon specella besöksvärda butiker har jag inget bra svar på. Däremot är det en upplevelse att gå utefter Tottenaham Court Road. Där ligger massor hemelektronikbutiker vägg i vägg.

Tunnelbana till stationen med samma namn på Central line (röd) eller Nothern Line (svart) till gatans södra ände. /DS

PPS
Passa på att åka klassisk londondubbeldäckare (går ej söndagar) med ingång bak och konduktör när du är i London. Det finns några kvar men blir allt färre och har helt försvunnit om något år. /DS

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.
Go to Top of Page

brewitz
SW-hantering

1624 Posts

Posted - 2004/11/15 :  00:28:00  Show Profile Send brewitz a Private Message
Testa KJ West One. Mycket trevlig butik pa New Cavendish Street, en tvargata till Tottenham Court Road (en bit langre vasterut mot Marelybone High Street), http://www.kjwestone.com/.

Butiken daja pratar om ar antagligen HiFi Experience. Den ligger en trappa ner pa 227 Tottenham Court Road. Matthew ar trevlig att prata med.

Musical Images pa 18 Monmouth Street nara Covent Garden ar ett annat tips.

Givetvis finns det manga till att valja pa men dessa tre ligger centralt (for stressade helgresenarer). Orkar man ta sig lite langre bort finns ju alltid Grahams Hifi, ligger efter New North Road i postnummeromrade N1 (sok pa postnummer N1 7BS pa www.streetmap.co.uk)

De gamla dubbeldackarna finns kvar aven pa sondagar, linje 19 o 38 kor genom centrala London aven da, atminstone senast jag tittade efter (slutet av augusti).
Go to Top of Page

Amund
Fisherman

682 Posts

Posted - 2004/11/15 :  23:08:44  Show Profile Send Amund a Private Message
Tackar för svaren! Det verkar som om Tottenham Court Road är det som gäller :)
Jag har inte mer en ca 4h till övers så jag vad jag hinner med, men KJ West One ska jag ialla fall hinna med.

Har ni fler tips så fyll gärna på, får väl piska taxi chaffisen lite så jag hinner med så mycket som möjligt.

/Amund

/Daniel

"Arbetar för Hifi Art ibland"
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2004/11/15 :  23:28:19  Show Profile Send mus a Private Message
Walrus Systems, just norr om Oxford St, är rätt kul om man gillar vinylspelare och rör. En del second-hand apparater och vinyl och CD.
Kan ligga på New Quebec St, inte säker.
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2004/11/15 :  23:29:55  Show Profile Send mus a Private Message
Fast ett mycket roligare besök är Abbey Road Studios! Prova att kontakta dem och se om de tar emot gäster...
Go to Top of Page

daja
Member

597 Posts

Posted - 2004/11/15 :  23:45:36  Show Profile Send daja a Private Message
KJ West One ja! Hur kunde jag glömma den... Ligger ju på min gammla gata till och med :)

99 cd-p - 99 - piP
Go to Top of Page

Ibbe
Member

117 Posts

Posted - 2004/11/16 :  12:21:27  Show Profile Send Ibbe a Private Message
några adresser finns här http://hifi.dealers.co.uk/london.htm

Harman kardon så har man,,,(Denver prospect)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.55 sekunder. Snitz Forums 2000