HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Dynaudio Audience 42 + gammal förstärkare
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

npn
Starting Member

26 Posts

Posted - 2004/11/13 :  16:59:50  Show Profile Send npn a Private Message
Hej!

Nyligen fick jag tag i en mysig gammal rotelförstärkare. För att vara exakt är det en "Rotel 4 channel stereo reciever RX-154A". Utseendemässigt liknar den Rotel RX-150A (http://www.rotel.com/support/pdfs/manuals/RX-150A.pdf). De tydligaste skillnaderna är att min förstärkare är djupare och har ett nät på översidan för kylningens skull. På baksidan står det "POWER 140W". Några andra tekniska specifikationer har jag inte.

Att förstärkaren fungerar felfritt vet jag eftersom jag provspelat den med ett par lättdrivna högtalare.

Nu undrar jag vad som händer om jag ansluter mina Dynaudio Audience 42. Riskerar förstärkaren eller högtalarna att skadas?

/ Nils

npn
Starting Member

26 Posts

Posted - 2004/11/13 :  22:30:23  Show Profile Send npn a Private Message
Dynaudiohögtalarna utgjorde inga som helst problem för rotelförstärkaren. Det låter fantastiskt bra! Imponerande att gamla prylar kan göra så bra ifrån sig! Och snygg är den också. Trälåda, aluminumfront och grön belysning bakom plexiglaset. Mmmm...
Go to Top of Page

sella
Member

147 Posts

Posted - 2004/11/14 :  09:25:31  Show Profile Send sella a Private Message
Cool förstärkare snygg!. Va rädd om den

dynamik!!!
Go to Top of Page

npn
Starting Member

26 Posts

Posted - 2004/11/14 :  16:12:19  Show Profile Send npn a Private Message
Här har vi en bild på skönheten. Till vänster skymtar en B&O Beogram 1000. För att få rätt stämning är bilden tagen utan blixt. Och eftersom jag inte har använt stativ har det blivit viss skakningsoskärpa.

Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/11/14 :  17:41:59  Show Profile Send Blue a Private Message
npn: Fasen vad hifi var snyggt förr i tiden! Kul att det funkar bra med Dynaudiosarna också!

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.7 sekunder. Snitz Forums 2000