HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Kommer NORAH JONES/FEELS LIKE HOME på SACD?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2004/11/13 :  10:29:31  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag har väntat och väntat på att Feels like home skall komma på SACD. När jag läste septembernumret av Steriophile hoppade jag högt när jag på sida 138 så en annons från Elusive Disc där det stog att de hade en SACD upplaga av skivan. Jag har dock inte kunnat hitta den. Finns den? Om den inte finns kommer den och i så fall när?

mus
Member

262 Posts

Posted - 2004/11/15 :  09:24:23  Show Profile Send mus a Private Message
Läste du artikeln i Stereophile om Norah Jones' senaste skiva på SACD? Visade sig vara IDENTISK med CD-utgåvan... (förutom ultraljudsbruset på SACD'n)
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/15 :  13:09:36  Show Profile Send gcs a Private Message
Jo om man hör 40KHz så är det nog störande.
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/11/15 :  15:11:48  Show Profile Send bliss a Private Message
Prisskillnaden mellan cd-versionen och sacd-versionen måste i detta sammanhang vara mer störande?

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

mus
Member

262 Posts

Posted - 2004/11/15 :  19:02:38  Show Profile Send mus a Private Message
quote:
Jo om man hör 40KHz så är det nog störande.

Ja, säkert. Men jag antar att man köper en SACD för dess "fenomenala ljudkvalitet" och inte för att lyssna på ultraljudsbrus? Då skulle jag bli besviken om ultraljudsbruset var enda skillnaden mot min CD-kopia... en SACD med ett kopierat PCM spår känns rätt meningslöst.

Ref.: http://www.stereophile.com/thefifthelement/1104fifth/
och http://www.stereophile.com/thefifthelement/1104fifth/index2.html
Go to Top of Page

edison
N.A.udiophile

2529 Posts

Posted - 2004/11/15 :  23:54:16  Show Profile Send edison a Private Message
Skamligt av skivbolaget!!!
Det oavsett att man kan uppskatta flekanalsspåren på deras egna meriter.
En från början analog inspelning SKA givetvis utgöra originalet även för SACD-versionen, annat är rent båg och rackarspel.

Tur jag inte var tillräckligt sugen på NJ i SACD-variant...nu vet jag att CDn är det bästa jag kan få om jag klarar mej med 2-kanaler...

SACD/DVD-Audio: Pioneer DV-575A / CD: Sony CDP-X3000ES / LP: H/K T60 & Ortofon OM40 > Vincent RIAA > ACURUS Line Pre L10 > slutsteg ACURUS A100 > > Högtalare: 'Projektbygge' "The Pretender", en stativare m Seas Excel 5" & SS 2905/9300
(Vilande: en fn trasig Edison60, samt högt.bygge med Seas Excel 8" (pappkon) & Scanspeak D9300) Nystartat bygge: SEAS 25F-EW bas + Scanspeak D2905/9300 diskant. Sluten låda på 33 liter, vilken skall bli aperiodiskt dämpad.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000