HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Leonard Cohen "Dear Heather"
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/27 :  12:10:49  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Fick den igår från CDON Jag gillade "Ten new songs" helskarpt, tyckte nästan att det var en förolämpning att den såldes för 79kr. Den här är ytterligare en helt lysande skiva från herr Cohen. Något enstaka kalkonspår men det får man kanske leva med, Tennesee Waltz på slutet hade jag kunnat klara mig utan. Kommer nog att få lyssna ett bra tag innan jag kan plocka ut någon särskild favoritlåt dom är många just nu.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

MikaF
Member

146 Posts

Posted - 2004/10/27 :  12:44:03  Show Profile Send MikaF a Private Message
Kul Dahlberg! Jag gillar också "ten new songs" mycket bra ljudkvalitet dessutom. Även om vissa
som inte vet hur Cohen låter tyckte att mina högtalare överbetonade basen :-). Såg att "Dear Heather" fick 5 getingar i Expressen. Hur är ljudkvaliteten??

Dear Heather måste jag bekanta mig med!

Hälsn/M

Driver Top HiFi

Edited by - MikaF on 2004/11/02 08:46:34
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/01 :  23:22:26  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Er Dear Heather musikalsk på høyde - eller bedre - enn Ten Songs, så er den verdt kjøpet. Enig med MikaF i at Ten Songs holder bra lydkvalitet, håper at den nye CD'en er minst like bra også lydmessig.

Dear Heather vil uansett bli å finne i min CD-samling om kort tid. :-)

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/14 :  20:33:13  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Nå har også jeg fått L.C.s "Dear Heather" i posten. Varm og intim musikk, deilig kvinnevokal og koring på mange av kuttene. Melodiøst. Synes at "Dear Heather" er mer sofistikert enn "Ten Songs", selv om sistnevnte også er bra. Bra innspilling, også.

HIGHLY RECOMMENDED!

HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

Kaleid
fd. "Halbermensch"

733 Posts

Posted - 2004/11/14 :  21:23:15  Show Profile Send Kaleid a Private Message
Jag vet inte riktigt vad jag ska tycka än, något besviken är jag i alla fall.
Tycker han har gett upp tanken på att sjunga helt och hållet, mumlar mest eller lämnar sången över till de kvinnliga sångerskorna.

Denon 2106, Canton le109, Pioneer 656 DVD, Creative Soundblaster AE-5, Denon RCD-M39
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/15 :  23:20:29  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Intet nytt at Leonard mumler og prater seg gjennom sine sanger, det har han vel alltid gjort (?). Om man liker ("tycker om") det eller ei, er en annen sak...

www.emmlabs.com
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/11/16 :  00:29:27  Show Profile Send hal a Private Message
Fick idag "Ten new songs", har bara lyssnat på den en gång.
Mitt första spontana (en lyssning )intryck var "suveränt" när jag hörde första spåret. Jag gillar verkligen när den kvinnliga rösten ligger och "backar" upp. Gillar också hans texter, han är ju poet i grunden. Kan dock bli för mycket om kärlek ibland, han skriver bättre tycker jag när han är inne på det existensiella, buddist som han är.
Ju längre in i plattan jag lyssnade ju mer besviken blev jag dock på produktionen. Mycket bra ljud visserligen, med en del härlig bas, men dock en "billig " produktion. Lite "trum-maskin" över det hela, tyvärr.
Hade han kostat på sig lite duktiga musiker och en balanserad orkestrering hade han kunnat få full pott för "Ten new songs".
Min fråga till er som har köpt "Dear Heather" är det en bättre musikalisk produktion eller kör han programmeringsköret ?

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/16 :  09:07:00  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Høres ut som han til dels bruker trommemaskin denne gangen også, men det er likevel noe litt mer sofistikert over den siste utgivelsen. Track 3 "Letters" synes jeg er en av de beste Cohen-låtene gjennom tidene, så melodiøs og så "cool", Cohens raspende stemme i skjønn forening med en hypnotiserende kvinnevokal. Stort! Enig i at produksjonen kunne ha vært enda bedre med en mer gjenomført orkestrering, men de gode melodiene er der likevel, og det er for meg det viktigste...

www.emmlabs.com
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/16 :  09:07:02  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Høres ut som han til dels bruker trommemaskin denne gangen også, men det er likevel noe litt mer sofistikert over den siste utgivelsen. Track 3 "Letters" synes jeg er en av de beste Cohen-låtene gjennom tidene, så melodiøs og så "cool", Cohens raspende stemme i skjønn forening med en hypnotiserende kvinnevokal. Stort! Enig i at produksjonen kunne ha vært enda bedre med en mer gjenomført orkestrering, men de gode melodiene er der likevel, og det er for meg det viktigste...

www.emmlabs.com
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/11/16 :  09:07:10  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message

www.emmlabs.com
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000