HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Någon som handlat på Audiogon?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/11/13 :  01:31:31  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Tänkte bara höra om era erfarenheter. Genomfördes affären smidigt? Betalade ni i förväg eller vid leverans? Vilket betalningssätt användes? osv. berätta gärna oxå vad ni köpt.

ulf
Member

332 Posts

Posted - 2004/11/13 :  02:01:55  Show Profile Send ulf a Private Message
Har ofta handlat på Audfiogon av privatpersoner De är lite läbbigt att betala i förväg men om de har bra feedback brukar jag våga.Har köpt dyra kablar, högtalare mm.Nu när dollarkursen är rekodlåg går det att fynda.
Har även sålt stort slutseg på Adiogon.
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/11/13 :  09:10:27  Show Profile Send hjort a Private Message
Har bara handlat där en gång, Jag skickade pengar i förskott till en privatperson i Grekland, allt gick snabbt och smidigt.
De flesta verkar ha bra feedback där.
Go to Top of Page

Merkurius
Member

1750 Posts

Posted - 2004/11/13 :  09:59:26  Show Profile Send Merkurius a Private Message
Just det där med att alla har så bra feedback gör mig lite fundersam. Det verkar nästan för bra för att vara sant. Ingen har något negativt att säga om en transaktion.

Hur exakt genomfördes transaktionen... Sätter ni in pengar på den personens konto eller skickar ni en check?

Edited by - Merkurius on 2004/11/13 16:35:04
Go to Top of Page

hjort
Member

754 Posts

Posted - 2004/11/13 :  18:25:03  Show Profile Send hjort a Private Message
Jag skickade pengar med EU-betalning till mott. konto det kostade bara 10kr över internet med föreningssparbanken.
Att alla har bra feedback bygger på att alla vill ha det.
Om du ger någon neutral eller negativ feedback så lär du få samma tillbaks. Det blir lite som med hifi tidningar som inte vågar ge dålig kritik man får läsa mellan raderna
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000