HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 harman/kardon 690
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

WaxDoctor
Starting Member

47 Posts

Posted - 2002/10/04 :  20:03:53  Show Profile Send WaxDoctor a Private Message
har ni någe positiva och negativa saker att säga om den. 670 ska tydligen vara bra, men av det jag läst kan man andå föredra soundet av 670 en den nyare 690.

WaxDoctor
Starting Member

47 Posts

Posted - 2002/10/05 :  00:22:22  Show Profile Send WaxDoctor a Private Message
knuff
Go to Top of Page

n00b
"Besan"

1532 Posts

Posted - 2002/10/05 :  17:42:45  Show Profile Send n00b a Private Message
jag hade en 760.... den ok.

nun har jag bytt till wadia och dom två går inte att jämföra !!

iofs varken i pris eller prestanda

//jonas

Mer effekt åt folket!!!
Go to Top of Page

n/a
deleted

552 Posts

Posted - 2002/10/05 :  19:44:28  Show Profile Send n/a a Private Message
Jag har inte hört HK690 men jag äger en HK670 och har jämfört den med för/slutsteg i prisklasser runt 15-20000:-. Lite orättvist kanske men jag ville höra om det var värt att byta upp sig. HK670 har dock klarat sig förvånansvärt bra och jag har ännu inte kunnat motivera mig att byta. Visst märks det att HK670 är lite "avrundad" både i topp och botten i jämförelse med de dyrare prylarna och mellanregistret inte har lika mycket värme (särskilt i jämförelse med Densen förstärkarna som är extrema på denna punkt) men baskontroll och stereoseparation/perspektiv var dock nästan likvärdigt med de dyrare prylarna. Jag har använt min 670 främst till Kef reference 2-2 och även till Monitor Audio Silver 8i. Man får väldigt mycket förstärkare för pengarna i 670. Hoppas att 690 är ännu bättre och till rimligt pris!

Man borde inte sova.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.58 sekunder. Snitz Forums 2000