HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 DVD Recorder
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

kork
Starting Member

1 Posts

Posted - 2004/11/10 :  20:14:40  Show Profile Send kork a Private Message
Är det nån här som har erfarenhet av DVD Recorders?

Jag menar en DVD-spelare som har HD som man spelar in på och som man sedan kan bränna på DVD.

Min Loewe DVD har tyvärr gett upp så det är dags att inhandla en ny DVD. Tänkte att det kunde vara kul med nått som kunde ersätta Videon också.

Jag är mest intresserad av att få veta kvaliteten på HD-inspelningarna och hur enkelt det är att handa den. Skulle även vara kul att få veta hur pass bra det blir när man bränner DVD!

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/11/10 :  21:59:56  Show Profile
Tjenare kork, får tipsa om ett par andra forum där jag tror att du kan få bättre hjälp.

Tex dessa två .... http://www.prisjakt.nu/forum/ och http://www.component.se/forum/

Men kvaliteén är helt okej på de som jag kollat på. Du kan ju ställa komprimeringsgrad, eller ingen alls.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page

nkascott
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/11/10 :  23:12:09  Show Profile  Visit nkascott's Homepage Send nkascott a Private Message
Har själv en Pioneer DVR-720H och är grymt nöjd. Mycket lätt att använda. Kvalitetetn på inspelningarna kan du styra i 36 nivåer (tror jag det var). Använder bästa läget för att kopiera från min DV-kamera och det är utan att förstöra någon info.
Överföring från Hårddisk till DVD är mycket enkelt och kan göras i höghastighet.
Sedan är det ju det där med att titta på en film och spela in samtidigt. Börja titta en kvart efter filmen börjar och du kan sedan skippa reklamen!

Kan varmt rekommenderas! Videon skulle åkt ut direkt om det inte var för ungarnas gamla filmer...

Niklas
Domestic Systems, HiFi, Hemmabio och elektronik för intelligenta hem.
www.domesticsystems.se
info@domesticsystem.se
070-7562988
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000