HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 (Klassisk) Musik med ankn. till Lappland/Norrland
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

jojje_guitar
Member

701 Posts

Posted - 2004/11/08 :  15:10:08  Show Profile Send jojje_guitar a Private Message
Hjälp mig att rekommendera stycken med anknytning till Lappland/Norrland. Min sambos kusin ska gifta sig och frågade om jag kände till något... Men kunde inte på rak arm nämna något då jag är Barock-/Bachfantast och tyvärr inte så erfaren med våra svenska kompositörer... än...

Med fördel en vals och en marsch, då det var det som efterfrågades...

/Georg, som (förhoppningsvis) snart vet mer...

"How about some thinking, before you blow the chessboard clean?" - Roine Stolt, Wallstreet Voodoo

poppen
Member

1570 Posts

Posted - 2004/11/09 :  11:44:55  Show Profile Send poppen a Private Message
Wilhelm Pettersson-Berger 3 symfoni finns på CPO
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/09 :  13:46:00  Show Profile Send gcs a Private Message
För utom det som poppen skriver Peterson-Berger så har vi Erland von Koch som har skrivit något om Lappland. Jag tror att den finns en CD på Swedish Society. "Lappland metamorfoser".

Sedan har vi Gunnar Hanh "svenska låtar på mitt sätt" som är en dubbel CD som jag tycker innehåller mycket fin musik. Skivmärke Ladybird som ägs av Arne Domnérus har jag för mig. Den här boxen innehåller många stycken av danskarraktär från Norrland. Sedan vet jag att Mats Olsson har skrivit något om Lappland men den finns nog inte att få längre på skiva.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.22 sekunder. Snitz Forums 2000