Author |
Topic |
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2004/10/31 : 08:57:49
|
Var det någon som såg Musikbörsen i veckan? I det programmet fick jag första gången höra musik som grep tag i mig fullständigt! Oerhört skön blandning av lågmäld och vacker, melodisk musik. Ungefär som en blandning av Nick Drake och Tindersticks. Så om ni gillar dessa är det bara att köpa. Dessutom finns de just nu hos Ginza för ett mycket bra pris! |
|
MONTANA
Member
534 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 19:39:14
|
Tindersticks er overjordisk bra, men også Lambchop anbefales varmt. Enig i at Indie-fans vil sette stor pris på begge disse bandene.
Trivelig å se at det finnes andre som har oppdaget den musikalske kvaliteten til disse bandene! |
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 19:44:15
|
Lambchops förra skiva "Is a Woman" är en av historiens 50 bästa plattor. Kööööööp. |
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 21:32:31
|
Lambchops siste utgivelse er dobbelt-CD'en "AWCMON" + "NOYOUCMON". Dette dobbeltalbumet er ENDA bedre enn "Is A Woman", som ble utgitt før "AWCMON" + "NOYOUCMON".
filikoster: Synes du Is A Woman er en av historiens beste 50 album, burde du bestille "AWCMON" + "NOYOUCMON" umiddelbart. Da må sistnevnte album være en av historiens 10 beste album! |
HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com / www.emmlabs.com System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/11/02 : 22:14:55
|
quote: filikoster: Synes du Is A Woman er en av historiens beste 50 album, burde du bestille "AWCMON" + "NOYOUCMON" umiddelbart. Da må sistnevnte album være en av historiens 10 beste album!
Ja, Montana får hoppas att den är bra nu. Beställde den från Ginza för 99.- ihop med Afterglow med Sara McLachlan också 99.-. Är den inte bra hemsöker jag dig på Halloween. |
Veckans skiva, här ! |
Edited by - hal on 2004/11/02 22:15:56 |
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
|
twotone
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 10:08:31
|
Jag tillhörde den stackars skaran som inte hört något av Lambchop tills i sommras, läst om dem, men direkt avfärdat dem -herregud de är ju från Nashville! Vådan av att vara fördomsfull! Som tur är blev jag övertalad av en vän att lyssna till deras nya Av c'mon, vilken knockoutpärla!!
Såg dem för några veckor sedan på KB, Kurt Wagner o co öppnade med "I'm a moody ****er" sen följde det ena gulkornet efter det andra, vilken musik skatt att ösa ur! Och vilka musiker, oerhört duktiga!! Ett varmt ögonblick som man bär med sig för resten av livet!
Till er som inte upptäckt Lambchop ännu, något stort väntar på att bli upptäckt Att senaste plattan dessutom är mycket bra inspelad och bjuder på bra HiFi är ju aldrig fel |
WAF-faktorn, ett I-landsproblem? |
|
|
pick-me-up
Member
1382 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 15:04:05
|
Hej MONTANA!
Det var just genom Musikbörsen som jag råkade höra om de. Mycket trevlig och sympatisk frontfigur dessutom. Väldig ödmjuk.
Den första jag köpte var just den senaste. Mycket bra. Sen beställde jag också Nixon. Ska nog skaffa flera plattor på sikt. |
|
|
MONTANA
Member
534 Posts |
|
Aton
Member
2048 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 21:31:49
|
quote: Såg dem för några veckor sedan på KB, Kurt Wagner o co öppnade med "I'm a moody ****er" sen följde det ena gulkornet efter det andra, vilken musik skatt att ösa ur! Och vilka musiker, oerhört duktiga!! Ett varmt ögonblick som man bär med sig för resten av livet!
Deras spelning i Göteborg om en vecka verkar vara kombinerad film+livemusik. Låter väldigt konstigt! Var det denna kombo du hörde på KB?
Ur Ticnets presentation: "Sunrise A song of two humans A film and live music with Lambchop." |
|
|
benekm
Member
132 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 22:00:31
|
Kul att höra att fler har fått upp öronen för Lambchop. De är helt suveräna....
//Benke |
-En gång är en gång, två gånger är en gonggong |
|
|
ninja
Member
2476 Posts |
|
twotone
Starting Member
15 Posts |
Posted - 2004/11/09 : 16:38:47
|
Ang. KB spelningen så vart det en konsert utan något krims-krams. Dock hög mysfaktor med intim stämmning bl.a drog pianisten ett par riktigt bra fräckisar och det spelades låtar på publikens begäran. Wagner "porrar" på duktigt mellan varven på sin gura Ja, hela bandet är tight som ett skruvstäd...Enjoy
Mvh
Twotone |
WAF-faktorn, ett I-landsproblem? |
|
|
|
Topic |
|