HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Trä- och fiberskivor i Göteborgstrakten?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2004/11/07 :  20:14:42  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Tjo! Ni som bygger högtalare, stereohyllor och dylikt där trä behövs, är det nån av er som har något favoritställe för att köpa trä- eller fiberskivor? I Göteborgstrakten tänker jag då...
Känner till Ikea:s bokskiva och björkplywoodskiva, de är ju bra. Men kanske finns billigare att hitta?

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

ILLY
HiFitraktör

1325 Posts

Posted - 2004/11/07 :  22:27:09  Show Profile Send ILLY a Private Message
HORNBACH har väl ungefär allt du kan tänka dig och lite till, till mycket bra priser.

Dock var deras kapsåg trasig sist jag var där.
"Det var en grabb som råkade köra in i den med gaffeltrucken"

Militant cyklist.
Go to Top of Page

fadeaway
Starting Member

2 Posts

Posted - 2004/11/07 :  22:48:12  Show Profile Send fadeaway a Private Message
Jag kan skarpt rekommendera Abi Trä i frölunda. Många lite finare träslag och en massa MDF-skivor och sånt. Du kan även måttbeställa saker där utan att det kostar skjortan.

/Niclas
Go to Top of Page

hobbes
Member

364 Posts

Posted - 2004/11/07 :  22:51:54  Show Profile Send hobbes a Private Message
Silvan Bygg i Frölunda http://www.silvan.se/
Bahaus i Bäckebol har mycket trevligt till bra priser också...
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2004/11/08 :  00:29:24  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
ahh, tackar allihop! Jag är inte så hemma på byggmarknaderna, nämlich. Kommer väl om man blir med hus nån gång.

illy: heh, ja Hornbach ja... hög motivation är ju bra för arbetskvaliteten. Och tvärtom... Men det låter ju bra att de har mycket att välja på!

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2004/11/08 00:30:07
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000