HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Jag ska "klona" mumma mosen
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Lateralus
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/11/04 :  19:29:03  Show Profile  Visit Lateralus's Homepage Send Lateralus a Private Message
hm ja eller iaf försöka.. har alla grejjer utom filter som jag inte vet hur de ska byggas me de "rätta värdena"

Jag använder mig av 1st Seas T14RCY
och 1 st Vifa D25AG-35-06

Men filter?? ngn som har ngt förslag?


=)

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/11/04 :  19:56:22  Show Profile Send Haakan a Private Message
standard svaret...köp mätutrustning (ca 10flagg) sen måste du skaffa erfarenheten...det blir hemskt mycket billigare att köpa ett par

ursäkta min pessimism men det är inte så lätt som det ser ut...om ingen med sånna talare kan öppna å visa filtret

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

Lateralus
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/11/04 :  20:05:16  Show Profile  Visit Lateralus's Homepage Send Lateralus a Private Message
ja kan bli svårt... hm verkar som en del på forumet har gjort detta ändå.. får hoppas på att ngn snäll själ kan hjälpa mig..

pratade med hifikit och de rekommenderade att jag bara skulle köpa
ett 30F/8 filter som kostar 160kr och har beställningsnummer 4615 på www.hifikit.se

=)
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/11/04 :  20:47:09  Show Profile Send U1 a Private Message
Tror det var någon på detta forumet som nyligen renoverade ett par sådana. Borde inte vara så svårt att få fram detta filtret.

Finns det ingen här som äger nämda högtalare som kan öppna dem och kolla?

Lycka till
Johan
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/04 :  23:36:09  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Haakan: Man kanske kan konsulta nån som har mätutrustning, för en mindre peng och bor i närheten...
Det kan vara värt ett försök iaf. Nätet är stort,, Det kanske finns lite info om filtret "där ute"

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/11/05 :  00:57:48  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Jag har en beskrivning och enligt den så ska det vara ett Arcol motstånd på 3, 5 - 4 Ohm och en Audyn konding på 4,7 mikrofarad i serie till diskanten och en CFAC spole på 0,68 millihenry till bas/mellanregister.

Det ska ge en delningsfrekvens på 1 khz, om det stämmer.

Mvh.

David


Den enda dumma frågan är den som inte ställs.

Edited by - Daffyd on 2004/11/05 01:04:26
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/11/05 :  01:07:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Där ser du... Nätet/Google fungerar riktigt bra att hitta information på

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Daffyd
Member

319 Posts

Posted - 2004/11/05 :  01:13:19  Show Profile Send Daffyd a Private Message
Amen to that

Mvh.

David

Den enda dumma frågan är den som inte ställs.
Go to Top of Page

Lateralus
Starting Member

7 Posts

Posted - 2004/11/05 :  01:19:51  Show Profile  Visit Lateralus's Homepage Send Lateralus a Private Message
njuut nu ska här köpas komponenter.. =) thank you..

=)
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000