Author |
Topic |
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 13:20:23
|
Diana Krall och massa annan trist "audiofile" musik i samma genre. |
|
|
f95toli
Member
4209 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 14:15:29
|
För det första gillar jag (och många med mig) Diana Krall. För det andra är väl knappast Krall upphaussad? Hon är ju inte direkt uppskriven av engelsk musikpress om man säger så. Med tanke på hur många skivor hon säljer samt hur känd hon är så är det väl snarare tvärtom?
|
|
|
Snoddas
Member
920 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 15:02:16
|
Med risk för att bli permanent portad.
Beatles....tycker dom är fruktansvärt överreklamerade. Deras storhet berodde antagligen på att utbudet var tuuuuuuuunnt! Som att köpa en bil i början på 1900-talet:
"Jag skulle vilja köpa en bil!" "Ja, det går väl bra. Vi har denna Forden." "Nej tack, jag vill inte ha en Ford" "Du, ska du ha en bil får du ta mig f*n köpa en Ford för det finns inga andra att välja på"!!
Efter upplösningen så kunde varken Lennon eller McCartney knappt göra någon musik som var värt namnet. Går att jämföra med Sex Pistols. Dom gjorde punken känd/stor men det finns ett antal "punkband" som är mycket bättre!
Rolling Stones....hur kunde man köpa en skiva med Stones när det stod en Who skiva inom arms avstånd?!?!? Stones bästa låt går knappt in på Whos 100-lista. Att kalla det "rocknroll" är ett skämt. Möjligtvis hårdpop!
Jag har i åtanke att jag kan få "hatPM" för detta men man måste stå för vad man tycker |
"And if you ever come across us don't give us your sympathy You can buy us a drink and just shake our hands And you'll recognise by the reflection in our eyes That deep down inside we're all one and the same"
-Derek William Dick aka Fish-
|
|
|
mus
Member
262 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 16:34:16
|
Jewel. Inte långt efter Gyllene Tider. Krall får heller inte mitt piss i kok, som dansken skulle sagt. |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 16:44:34
|
Jag vet inte om jag tycker KRALL får så mycket reklam i Media. Ytterst få somn vet vem hon är... Norah Jones har ju alla hört på CaFér och barer |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 17:33:39
|
mus: Utvisning! Jewel håller vi hårt om!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
mace
London calling
5296 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 19:13:22
|
quote: Diana Krall, en hotellpianist som höjs till skyarna, och även Norah Jones, modern hissmusik
Japp Väldigt många kvinliga hissmusiker kom fram ungefär samtidigt
M |
mera quad ESL = mera välljud.
"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.
Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(
"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.
Mr 500! |
|
|
nin
Semesterfirare
2425 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 19:22:06
|
Som sagt, Krall snackas det om lite här och där och många höjer hennes trista musik till skyarna.
Sedan håller jag med om Beatles! Dom är rätt dåliga enligt mig och den mest överskattade gruppen genom tiderna. :D |
|
|
mus
Member
262 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 20:45:30
|
quote: mus: Utvisning! Jewel håller vi hårt om!
Ok, är det så reglerna är tar jag mina två minuter i båset! Jag har en CD med Jewel som jag gladeligen skickar till dig, hör av dig bara. |
|
|
EngelholmAudio
Member
8209 Posts |
Posted - 2004/11/06 : 22:40:26
|
quote: Ok, är det så reglerna är tar jag mina två minuter i båset! Jag har en CD med Jewel som jag gladeligen skickar till dig, hör av dig bara.
Tja...aldrig fel med dubbla ex kanske!
Tyck du illa om Jewel! Jag vet bättre!
|
Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge). Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter. Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
|
|
|
stef
Member
241 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 13:17:34
|
En del band måste bara försvaras. Viktigast, radiohead! Lyssna på deras lite äldre material! Jag hävadar att "the bends" är en av de bästa skivorna som finns. Smashing Pumkins måste också försvaras! Deras "siamese dream" är grymt bra.
Möjligt att banden ovan är "upphaussade" i engelsk press, det vet jag inget om. Trots allt grymma band!
Winnerbäck måste även han få några ord. Var på en helt akustisk konsert nyligen, kan rekommenderas starkt..
Jag tycker all den hip-hop och rnb som ofta spelas på mtv ska vara överst på lstan... |
| Hemsidan | |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 15:42:03
|
Denna tråd tycker jag endast skall innehålla skitsnack om artister man inte gillar. Det är kul. Man behöver inte försvara artister som nämnts bara för att man gillar dem. Man får inte ta det för allvarligt. Jag giller en del som nämnts här f ö. |
Never trust someone who claims to be God. |
Edited by - filikoster on 2004/11/08 15:52:22 |
|
|
filikoster
Member
692 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 15:53:38
|
Hothouse Flowers är nästa lika kassa som Levellers och Hooters. |
Never trust someone who claims to be God. |
|
|
stef
Member
241 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 17:03:52
|
ok, var tvungen...de fick oförtjänt kritik |
| Hemsidan | |
|
|
reeltoreel
Member
3454 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 17:19:03
|
"Norah Jones, modern hissmusik ????????)
Nej nu blir jag ledsen när ni säger så :-(
|
"We don't need no stinkin' robot-assembled, computer- controlled black plastic throw away stuff pretending to be audio gear." - Rick Stout, |
|
|
Zalve
Nerikes Audiofiler
18938 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 19:15:33
|
Varför har inte KENT nämts i tråden ?! |
"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd" |
|
|
Kevin Mitnick
Member
570 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 19:51:27
|
Ja och varför har ingen nämnt Ben Harper? Tråkigare musik får man leta efter, det enda den duger till är att testa anläggningen med, men som musik sett - boring. |
|
|
arcam
Member
1698 Posts |
Posted - 2004/11/08 : 21:33:12
|
U2 enformig rockmusik ...
|
|
|
poppen
Member
1570 Posts |
Posted - 2004/11/09 : 11:25:25
|
Sex Pistols. Hyllad av inkompententa rock skribenter. Kunde inte spela. Var halvkriminella och det hela slutade i en tragedi, för de inte var mogna av att hantera kändisskapet.
Hives fattar inte ett band som låter som en dålig Jam kopia kan hyllas så till skyarna.
Större delen av svenska-proggg-kan-inte-spela-vågen på 70-talet. Det lät ju som tortyr för öronen.
Bob Dyllan kan inte sjunga andra singer songwriters för honnom har varit både musikaliskt och textmässigt bättre. Ex Pete Seger. ( Nu blir jag nog banlyst from forumet ) Leadbelly var också bättre i samma fack.
|
|
|
kvistarn
Member
203 Posts |
Posted - 2004/11/09 : 18:44:20
|
håller med poppen, the hives är otroligt odugliga, påminner mest om skrikig jobbig gammal punk. |
Edited by - kvistarn on 2004/11/09 18:48:55 |
|
|
MikaF
Member
146 Posts |
Posted - 2004/11/10 : 00:36:35
|
Kul att se så mycket respons! Det är tydligt att det inom kritikerkåren finns vissa artister som man bara ska tycka om! Jag håller helt med om att U2 är urtråkiga nuförtiden samt att Phil Collins aldrig varit lyssningsvärd och sex pistols.... det var en attityd! Ingenting med musik att göra! Kent har jag aldrig gillat heller, det fanns ett australiskt band Sunnyboys som gjorde samma stil av musik fast mycket bättre redan på 80-talet (såg en kanonkonsert med dem i Perth). De har t.o.m en visslingslåt som med marginal slår Kents försök. Samtidigt som det finns så många okända undervärderade guldkorn! Ska snart ge ett litet bidrag till den tråden.
Rock on! /Mikael |
Driver Top HiFi |
Edited by - MikaF on 2004/11/10 00:38:25 |
|
|
Greyn
Starting Member
28 Posts |
Posted - 2004/11/10 : 07:58:23
|
Shaggy anser jag är självskriven i denna tråd. "Oh, Carolina" var väl kul, men sedan var hans talang uttömd...
/Christer |
|
|
Björn-Ola
Trädgårdsmästarn, 100.000-klubben
7949 Posts |
Posted - 2004/11/10 : 09:21:42
|
Sex Pistols var ju inget annat än en smart marknadsföringskupp av en klurig manager. När punk-rörelsen kom så var det väldigt omskrivet som något nytt och frächt. När jag väl hörde det fattade jag ingenting. Jag hittade bara en massa gammal skåpsmat. Och inte var det bra heller, med undantag av några band. Dit hör inte Sex Pistols. Men var tid har sin musik, och har man inte hört förlagorna så kanske det låter fräscht för en ny generation. Indie-popen är ett exempel på något jag tycker låter väldigt mossigt, eftersom banden plankar av musik som lät mossigt på 70-talet när jag började lyssna på musik. |
"Innan man är riktigt säker är man ofta tvärsäker" |
|
|
MikaF
Member
146 Posts |
Posted - 2004/11/10 : 18:34:08
|
Hallo Oillaboratories ... Trist tråd !! Det finns massor med människor som i sitt säljintresse skriver upp nästan vad som helst. Tack ock lov visar denna tråd att de flesta här är tänkande människor och utgår från egna preferenser! Ditt inlägg bidrog däremot till ungefär ingenting.... Lyssnar just nu på JJ cale Live en fin platta! Eric Clapton är också en tråkmåns!
Varför inte få kritisera de som tjänar multimiljoner på skit, dessutom till viss del på vår bekostnad??
Härligt forum annars ! Gillar såvål kunnandet inom hifi som musik.
/Mikael
|
Driver Top HiFi |
Edited by - MikaF on 2004/11/10 18:39:44 |
|
|
SebastianG
Member
432 Posts |
Posted - 2004/11/16 : 10:08:13
|
quote: Beatles....tycker dom är fruktansvärt överreklamerade. Deras storhet berodde antagligen på att utbudet var tuuuuuuuunnt!
Tycker tydligen Snoddas... Ja vad ska man säga om detta? Jag kan bara rekommendera dig att lyssna på bootleggen "Beatles -Karlaplansstudion October 24th 1963" Inspelningen är från Beatles första besök i Sverige och där finns en otrolig energi och ett fantastiskt sväng!!! Men framförallt också ett otroligt kunnande, som liveband 1963 slår de fortfarande alla svenska band som står på en scen idag skulle jag våga påstå. Tex sjunger alla rent! Jämför med Mando Diao, Håkan Hellström mfl...
Mvh Sebastian
|
"Still confused, but now on a higher level…"
Flyfisherman |
Edited by - SebastianG on 2004/11/16 11:26:33 |
|
|
Topic |
|