HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Nyheter och HiFi-kalendern
 TACT demo på HiFi Klubben i Sundsvall!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Pac
200.000-klubben

22003 Posts

Posted - 2004/11/02 :  22:37:34  Show Profile  Visit Pac's Homepage Send Pac a Private Message
HiFI-klubben i Sundsvall skall ha TACT-demo med Peter Lyngdorf:

quote:
Årets största ljudupplevelse i Sundsvall!
Kanske du bor i närheten av Sundsvall och vill uppleva TacT "live"?

Onsdag och torsdag den 10 - 11 november kan vi på Hi-Fi Klubben i Sundsvall bjuda dig på en ljudupplevelse som ej bör missas! Det här är en unik möjlighet som normalt visas på dom största och mest erkända ljudmässorna runt om i världen MEN det är närmare till Hi-Fi Klubben i Sundsvall!

Vi kommer att "rigga" upp en läcker utrustning bestående av: TacT RCS 2.2X rumskorrigering, TacT M2150 & S2150 digitalförstärkare, TacT W210 subbasar, Dali Euphonia MS4 högtalare m.m.

Läs mer om Tact och om DALI MS4

Peter Lyngdorf, grundare av Hi-Fi Klubben, är Presentatören för dessa dagar. Han startar 17.00 på onsdagen med lyssnings-sessioner på ca 1,5 timme där han förklarar principen bakom TacT:s teknik och bjuder på bestående ljudupplevelser!!!


Demotider
Du bokar genom e-post med namn på deltagare och önskad demotid eller genom att ringa oss.

Demotider:
Onsdag 17.00 18.30 20.00
Torsdag 11.00 12.30


Hi-Fi Klubben Sundsvall
Köpmangatan 26
85332 Sundsvall
Tel: 060-158377
E-post: Skicka e-post <mailto:sundsvall@hifiklubben.se>

Öppettider:
mån-fre: 11.00-18.00
lördag: 11.00-14.00

Med vänlig hälsning
Hi-Fi Klubben
Helt vanliga entusiaster
www.hifiklubben.se

// Per Adelsson, pac(a)hififorum.nu, Admin och ägare HiFiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler, Artikelregister

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/11/03 :  00:16:05  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Peter Lyngdorf gav mycket bra demonstrationer på Arken 2002. Den gången tyckte jag att det var mässans klart bästa ljud. Det ser ut som det är ungefär samma grejor den här gången, så det är klart värt ett besök för den som har möjlighet.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/11/16 :  10:38:32  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Håller med Bernt, mycket bra demo på Arken.
Den nya integrerade för 15000:- verkar mycket spännande,
vore kul at få höra den men Sundsvall är en bit bort....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/12/01 :  04:24:46  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Jaha..?

Vid det här laget torde demonstrationen vara avklarad, och vi som någon gång övervägt ting likt Dalihögtalare samt digitalt förstärkeri vore naturligtvis glada om någon av de närvarande vid eventet kunde skriva aldrig så få rader om sina upplevelser.

Det vore mumma.

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/12/01 :  11:14:32  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Håller med vakna upp ni som var där!!
Nån borde ha varit där iallafall.....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/12/01 :  20:19:31  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Jag fortsätter, lite försiktigt, lite stillsamt, snudd på bedjande, att liksom vädja till någon som "actually was there" att åtminstone i (mycket) enkla ordalag, utan åthävor, utifrån sin subjektiva synvinkel, allra vänligast, berätta litet grand från denna händelse...

Please!

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2004/12/07 :  10:13:49  Show Profile Send stice a Private Message
Jag håller med ovanstående... Det vore mycket intressant att höra hur det lät.

mvh Stice...
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/12/07 :  12:02:41  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
Var nog ingen där......

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/12/07 :  23:39:38  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
quote:
Var nog ingen där......


Det var en hel del folk där. Men de kanske inte håller till här.
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2004/12/10 :  13:34:57  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Ojdå..

Jag var där.





Almost cut my hair
Go to Top of Page

kentkreitler
Member

654 Posts

Posted - 2004/12/10 :  13:45:05  Show Profile Send kentkreitler a Private Message
Liten snabb sammanfattning.

Transport: Denon 3910
Försteg: Gissa!
Slutsteg: M2150, S2150 och SDA 2175 dvs triampat/aktivt
Högtalare: Euphonia MS4 och två tact-subbar
Kablar: Mycket påkostade Taralab THE ONE

Lyssningsintryck:

Jag har ALDRIG upplevt något liknande. Hifi har aldrig låtit så naturligt och äkta. Skrämmande bra. Efter två spår ville jag bara gå därifrån, jag kände att det blev för mycket och att jag aldrig skulle kunna lyssna på mina egna grejjor något mer.
Jag brukar föredra Vinyl och rör men detta var hästlängder bättre, jag är helt såld.

Och för er som undrade. Det var en hel del människor där. den tionde körde tre pass med ca tjugo pers. i varje grupp och den elfte kördes ytterligare två. Det finns mao en värld utanför hififorum...

Almost cut my hair
Go to Top of Page

Ledzepp
300.000-klubben

2640 Posts

Posted - 2004/12/10 :  14:31:17  Show Profile Send Ledzepp a Private Message
quote:
Det finns mao en värld utanför hififorum...


När jag hör sånt blir jag rädd....

Dont look back. Something might be gaining on you...
Go to Top of Page

Greensleeves
Member

172 Posts

Posted - 2004/12/11 :  20:06:08  Show Profile Send Greensleeves a Private Message
Kul att det lät bra, om inte annat eftersom goda musikupplevelser är en del av det bästa livet bjuder på, oavsett om man tänkt handla de prylar man lyssnat på eller ej.

Med tanke på att många är intresserade av hur det lät, intresserade av digitala förstärkare, möjligheter till rumskorrektion m m, men kanske inte bor i närheten av affärer hörande till HiFi Klubben, borde någon från densamma skriva här på forumet och berätta lite mer detaljerat om Klubbens produkter, vad som försiggår på events liknande det i Sundsvall, och kanske även ge (subjektiva) beskrivningar av hur det låtit vid olika demonstrationer och hur det kan låta med en viss typ av hifi-utrustning.

Tja, det var mina tankar rörande detta.

Mvh Greensleeves

Mvh Greensleeves
Go to Top of Page

Beat
Member

1505 Posts

Posted - 2004/12/12 :  13:51:04  Show Profile  Visit Beat's Homepage Send Beat a Private Message
Hello Greensleeves
Var inte DÄR men spenderade en timme SJÄLV med egen musik med Tacts lilla integrerade och Dalis Helicon 400 i kristianstad. Vet inte om det är lite lo-fi för dig men jag blev helt klart rätt impad för vad man kan uppnå med enkla medel och rätt elektronik. Hade gärna spelat lite länge till men personalen såg rätt mätt ut så jag fick snällt masa mig hem.
Det lät bra, Dali paret spelade öppet och superdetaljerat om än med en gnutta värme. Har inte hört Tact tidigare men om Dali paret är helt neutrala i sin klangkaraktär så har inte Tacts senaste integrerade blivit alls så kylig som jag upplevt digitalförstärkare tidigare. Så diskanten... oj, inget gick förstärkeriet förbi och inget var för svårt för högtalarna att prestera. Diskanten var glasklar övre mellanregister hängde med superbra, alla frekvenser över 1000 Hz var välintegrerade i ljudet. Tyvärr så sumpade basen ihop ganska bra emellanåt och den riktiga prestationen i lågbasen fnns tyvärr inte. Men rummet kan ha varit för litet. Tyvärr ingen kontur i de lägre regionerna.
Jag hoppas det går att skylla på den Nad Silverseries DVD 570 som stod för signalen för jag vägrar tro att Dali gör ett misstag som det här med all erfarenhet.
Vad Tact anbelangar tror jag att den nya "lilla" integrerade för 15000 är något av ett klipp. Den där SAT-snubben kanske får passa sig...

Du når oss på Lazy Boy hær:

sales@lazyboyaudio.no

https://www.facebook.com/lazyboyaudio/

http://www.lazyboyaudio.no/
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.59 sekunder. Snitz Forums 2000