HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hjälp med att skapa ett balanserat system.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

yalpa
Member

1208 Posts

Posted - 2004/11/04 :  18:18:26  Show Profile Send yalpa a Private Message
Förstår inte riktigt den ekonomiska biten. Du vill sälja din Triod, CD82, lägga till nämnda belopp och köpa beggat för pengarna eller vill du byta ner dig? En Amplifix för du för 7-8kkr idag, vadå inte vill lägga de pengarna? Begriper inte kalkylen.

För ett (bra) tag sedan skulle "alla" ha ProAc eller HLFS1, varför inte välja någon av dessa högtalare? En snickare borde kunna fixa ihop lådorna till dig, sen skruvar du i element och löder ihop filter. Det borde slå det mesta med tanke på byggkostnaden.
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/11/04 :  18:55:40  Show Profile Send manlix a Private Message
Jo, Thule IA100 verkar vara vettig.

Angående stativare. Jag vill helt enkelt bara inte ha stativare. Tackar för förslagen ändå. Kanske kommer till nytta längre fram. Vem vet. :)

Begagnat... hmm. Vet inte riktigt. Det känns så jävla gött att köpa nya fräscha grejer.

yalpa: Jag förstår den inte riktigt heller. Hehe. Nä, men... Jag tycker Trioden är för mycket finlir. Tycker inte den där brutaliteten och aggressiviteten finns där. Hårdrock/metal blir roligare att lyssna på om det finns. Det finns säkert andra som uppskattar Trioden mer än jag gör. Sen är det alltid skoj med nytt.
Go to Top of Page

Harman
Member

721 Posts

Posted - 2004/11/04 :  20:59:24  Show Profile Send Harman a Private Message
Manlix...Är det hårdrock du lyssnar till tror jag på rotel som en utmärkt förstärkare finns i flera trevliga modeller, mycket kraft och total kontroll...

Mvh Dan

*Iron Maiden*
Go to Top of Page

manlix
Member

306 Posts

Posted - 2004/11/04 :  22:42:11  Show Profile Send manlix a Private Message
Rotel kanske är ett intressant alternativ. Får kika på det. Har för mig de har det på Hifi-Consult. Får väl cykla förbi en sväng imorgon.
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000