HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 lite OT: Hur skarvar man tjocka kablar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

vagabond
Member

152 Posts

Posted - 2004/11/01 :  22:43:14  Show Profile Send vagabond a Private Message
Hej!
Har precis satt in en "nygammal" förstärkare i bilen vilket är nog något av det jobbigaste jag gjort hittils - fick skruva isär halva kärran. Problemet är dock strömkablarna som är tjocka som korvar och jag har ingen aning hur jag ska skarva dem. Jag vill dessutom kunna koppla bort grejerna vid behov så tejpen duger inte . några tips?

Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt.

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/11/01 :  23:06:00  Show Profile Send f95toli a Private Message
Kopplingsplint?
Eller kanske flatstift?

Go to Top of Page

Ionizer
Member

304 Posts

Posted - 2004/11/01 :  23:12:46  Show Profile Send Ionizer a Private Message
Skarvningen kan du lösa enkelt genom att använda ett säkringsblock, enkelt att koppla ur grejjerna och en extra säkring kan inte skada :)
Vill du koppla lös grejjerna helt tex för att lyfta ur dom så finns det guldplätterade skarvblock och stora kabelskor som är ganska enkla att skruva lös/tillbaka.

skarv:
http://www.mds.se/produkt.phtml?id=201&caraudio_accessories_sub=Anslutningar&styling=0&main_category_styling=''&lower=1&upper=50&offset=0&num_recs=50&colls=1&rows=50&sort=&caraudio_accessories_sub=Anslutningar

Kabelskor:
http://www.mds.se/produkt.phtml?id=224&caraudio_accessories_sub=Anslutningar&styling=0&main_category_styling=''&lower=1&upper=50&offset=0&num_recs=50&colls=1&rows=50&sort=&caraudio_accessories_sub=Anslutningar

Gräset är alltid grönare på den grönare sidan...
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000