HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Bob Marley
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Munge
Member

268 Posts

Posted - 2004/10/31 :  21:35:52  Show Profile Send Munge a Private Message
Jag minns Bob Marleys legendariska konsert på Grönan när röken låg tät över publikhavet. Sen dess har jag inte lyssnat särskilt mycket på Marley. Köpte dock Exodus för ett tag sedan, och den håller ju hög klass. Nu undrar jag om panelen kan tipsa om ytterligare oumbärliga Marley-skivor?

/Munge

iffe
Member

352 Posts

Posted - 2004/10/31 :  23:33:27  Show Profile Send iffe a Private Message
Jag tycker första skivan Catch a fire är oumbärlig. Ljudkvaliteten går inte att jämföra med senare skivor men musiken är i toppklass. Får du tag på utgåvan med både europeiska och jamaicanska mixen är det ett plus, ganska intressant om inte annat.
Go to Top of Page

bliss
Member

681 Posts

Posted - 2004/11/01 :  08:26:15  Show Profile Send bliss a Private Message
Kan inte plocka ut nån enskild så jag rekommenderar att du köper alla studioalbum som släppts på Island, från Catch a fire till Confrontation. De brukar kosta under 80:- på cd nu för tiden. Om du vill kan du köpa boxen Songs of freedom som ger en överblick från Judge not till Songs of freedom fördelat på 4 cd. Tänk då på att ca hälften av låtarna är från före Catch a fire-tiden. Senare kan du komplettera med Live, Babylon by bus, Talking Blues, Rebel Music, Dreams of freedom och Live at the Roxy. Du kan också vänta med Ledgend och Natural Mystic tycker jag, eftersom det är två samlingar med de mest sönderspelade låtarna. Jag rekommenderar att du inte köper några album från Trojan, BOR, Jad och de andra bolagen som ger ut gammalt material i ny förpackning.

Oh by the way, which one's Pink?
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/11/01 :  09:50:51  Show Profile Send shaft a Private Message
Köp KAYA!!! Den är suverän - den bästa med Marley som jag hört.
/Shaft
Go to Top of Page

JPL
I have a girl

292 Posts

Posted - 2004/11/01 :  20:22:21  Show Profile Send JPL a Private Message
Uprising är en av dom bättre..

mvh Patrik...
Go to Top of Page

Klenkar
Member

1157 Posts

Posted - 2004/11/01 :  21:22:42  Show Profile Send Klenkar a Private Message
Rastaman vibration är enligt mig den bästa............fan nu måste jag lyssna på den.....den har det klart bästa ljudet också...fast på catch a fire finns peter tosh, inte illa........de två bästa låtarna där framförs med tosh på vocals....
mvh dd

...at the gates of hell I will swing my sword, converting the souls of the non-believers...
Go to Top of Page

lbstr
Member

137 Posts

Posted - 2004/11/02 :  09:36:31  Show Profile Send lbstr a Private Message
Liveskivan från -75. Oumbärlig.
Go to Top of Page

sisko
Member

202 Posts

Posted - 2004/11/02 :  10:14:52  Show Profile Send sisko a Private Message
Soul revolution och då helst på vinyl. Hur bra som helst
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.28 sekunder. Snitz Forums 2000