HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Var koppla försteget
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  21:38:11  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Har nu en integrerad förstärkare med delbart för/slutsteg.

Har ännu kvar mitt försteg och funderar att ev. koppla i det och prova. Men vet inte med 100% vilka av kontakterna det ska kopplas i. Manualen är inte mycket till hjälp då det står på oförståelig utrikiska. Bifogar bild:



Frågan är bara om jag vågar, finns ju risk att mitt Perreaux försteg är bättre än det inbygda men tyvärr är det sålt och väntar på att skeppas


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/27 21:42:50

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/27 :  21:45:08  Show Profile Send Rydberg a Private Message
På det övre paret ska du koppla in

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

MartinH
Audiotrade

3778 Posts

Posted - 2004/10/27 :  22:52:12  Show Profile Send MartinH a Private Message
Alltså " Power Amp Input "..

Ett tweak som du ska testa är att skaffa ett bar bättre byglar mellan för och slustegsdelen istället för metalstavarna..
T.ex. två par bra kontakter och stumpar på 10 cm kabel, ett par riktigt små signalkablar mao..

Det har gjorts på en massa produkter med liknande lösningar med ofta förvånansvärt resultat..

/Martin
/Martin
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/27 :  22:58:35  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Rydberg och MartinH: Tackar båda, precis som jag antog det skulle vara men inte alls säker men nu vet jag.

MartinH: Ok, ska tänka på ditt förslag och se om man orkar fixa till något sådant.

Undra vad Jorma skulle ta för ett par mini signalisar...


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

LarsTokyo
100.000-klubben

776 Posts

Posted - 2004/10/28 :  02:20:15  Show Profile Send LarsTokyo a Private Message
Jag förstår att du blir förvirrad. Är det inte felmärkt, Power Amp Input. Preamp Output? Det måste vara tvärtom. Varför ska man köra ut signalen till en förförstärkare? Ett slutsteg kan inte mata en förstärkare.

Nu i North Carolina, USA.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/28 :  02:26:28  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
quote:
Jag förstår att du blir förvirrad. Är det inte felmärkt, Power Amp Input. Preamp Output? Det måste vara tvärtom. Varför ska man köra ut signalen till en förförstärkare? Ett slutsteg kan inte mata en förstärkare.


Jo, var lite förvirrad men tolkar texten/utgångarna så här:
- Poweramp input, (externt)försteget ska in och styra slutsteget. Ingång til slutsteget.

- Preamp output, utgång från inbyggda försteget att styra slutsteg.


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***

Edited by - mangew on 2004/10/28 02:27:25
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/10/28 :  08:37:11  Show Profile Send nurfen a Private Message
LarsTokyo, det är inte felmärkt eftersom det står "Utgång från försteg" (preamp output) och "Ingång till slutsteg" (poweramp input).. Katjing!!

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000