HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 Köp, Sälj & Byt på Sveriges största 2-kanalforum!
 Bytes
 O-uppackad DIY-CD (ny) mot beg CD
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/10/24 :  10:45:18  Show Profile Send pix a Private Message
Jag har tagit hem en komplett CD i delar från Tyskland men inser att jag saknar tid att bygga.
Det jag vill byta bort är således:

CD-mekanik Philips CDM12.1
Komplett CD mekanik med släde av en typ som används i audiofil-köp-spelare mellan 7000-45000 Sek (Bl.a används denna mekanik i engelska Sugden-spelare m.fl). CD-mekaniken är ett komplett paket med inbyggd Philips 1-bits dac och har både analog (RCA) och digital S/PDIF (RCA) utgång (guldförgylda RCA). Mekaniken har även display monterad.
Kan även enkelt konverteras till toppmatad (utan släde).

Fjärr kontroll
Ovans. CD-mekanik har möjlighet att styras via knappsats (medföljer) eller via den medföljande fjärren

Knappsats, övr elektronik
Medföljer gör även 4 st brytare för att styra Play,stopp (eject),Forvard,Reverse.
Även Nätsladd, nätbrunn samt allt internkablage medföljer

Nätdel
Komplett nätdel med separata trafos för digital resp analog drivning medföljer.

Alltså det jag har att erbjuda är en koplett CD (helt ny, ouppackad) utan chassi. För den som önskar ställer jag gärna upp med hjälp mär det gäller sammankopplingen (kopplingschema medföljer)
Pga att jag inte har tiden att bygga klart skulle jag vilja byta allt mot en komplett CD utan defekter.
Alla förslag beaktas


/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2004/10/24 10:57:16

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/10/25 :  09:57:49  Show Profile Send pix a Private Message
Bilder och cad-ritningar finns om någon är intresserad

/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/11/01 :  15:38:54  Show Profile Send primere a Private Message
Vilken cd hade du tänkt och i vilken prisklass?

//Thomas
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/11/01 :  20:11:58  Show Profile Send pix a Private Message
Hej primare
Njae det är inte så lätt att säga...
Öppen för förslag.
Då mina grejjor bara ligger kan jag tänka mig ett byte mot en CD men även något annat skoj som ha med Hifi att göra.
Man är ju en DIYíst så 10-15" element till basbygge, elektronik...
(Kan även tänka mig att sälja om någon är intresserad)
Blir det en Cd är drivverket mest untressant, samt en digital utgång(åldern har mindre betydelse)
Jag har betalat 2.5 kkr med frakt och allt. Dock är det nytt så jag väntar mig en beg-cd för något mer än så
Ev kommer jag att köpa en Cd från Kina, har ej bestämt mig ännu. Men rätt byte är alltid intressant.
Hoppas det är svar
Mvh
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2004/11/01 20:16:29
Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/11/04 :  15:57:50  Show Profile Send primere a Private Message
Svar nog! ska hem och lista det som inte behövs mer!
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2004/11/04 :  17:22:37  Show Profile Send pix a Private Message
Låter bra Prtimare
Såg föresten att förutom Sugden använd CDM12 i någon/några av Primares spelare
Om du är i Örebroområdet får du gärna komma förbi och titta på grejjorna så du inte köper "grisen i säcken"
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.
Go to Top of Page

Linus78
Member

92 Posts

Posted - 2004/11/27 :  14:41:33  Show Profile Send Linus78 a Private Message
Du har PM
Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2005/07/02 :  23:59:15  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
Är det kvar? Har inget att byte med(om du inte är intresserad av något annat än cd). Du kan inte tänka dig pengar för den? Isåfall, hur mycket ungefär?

Edit: PM:a gärna, kollar sällan bytesdelen

Euroline - T-Amp - DIY

Edited by - Fisksmisk ola on 2005/07/02 23:59:48
Go to Top of Page

pix
200.000-klubben

4164 Posts

Posted - 2005/07/03 :  10:41:16  Show Profile Send pix a Private Message
Hej Ola
Nej Sorry
Linus 78 köpte den.
Sist jag pratade med linus (5-6 månader sedan) hade han inte kommit igång med bygget.
Du kan ju alltid kolla om han är intresserad.
Annars finns den exclusiva Philips PRO 2 mekaniken (topmatad) som används tidigare av bl.a Mark levinsson att få tag på i Tyskland
Dock kostar den mer och har inte "kringutrustningen" som fjärr mm.
Lycka till
/Pix

"The total harmonic distortion is not a measure of the degree of distastefulness to the listener and it is recommended that its use should be discontinued", Radiotron 3rd edition.

Edited by - pix on 2005/07/03 10:44:43
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.47 sekunder. Snitz Forums 2000