HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Musik
 Vilka är de 5 bästa Stockfish-skivorna?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

matte76
100.000-klubben

6570 Posts

Posted - 2004/10/22 :  11:05:23  Show Profile Send matte76 a Private Message
Jag ber alla göra sina topp 5-listor över de bästa skivorna man kan beställa från Wolfgang och Stockfish! Jag räknar med att artister som Chris Jones, Allan Taylor och Sara K finns med...eller?

- Blått ett lag - Malmö FF!
- Min anläggning: DH Labs Silversonic Power Plus (nätkablar) - Marantz SA-11S2 (CD/SACD) -> Xindak FA-1 XLR -> Marantz PM-11S1 -> Audioquest CV-8 (DBS, biwire) -> Canton Ergo 609 DC (Med Soundcare Superspikes)
- Alla MÅSTE se "En obekväm sanning" (An inconvenient truth)!
- Löjligt korta bilresor i Malmö - http://www.ingalojligabilresor.nu/

Edited by - matte76 on 2004/11/01 08:03:20

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/22 :  14:17:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Kommer bara på 1 av de skivor jag har hört.

Sara K - Waterfall

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Niclas
Member

587 Posts

Posted - 2004/10/22 :  21:53:43  Show Profile Send Niclas a Private Message
Jag tycker både Chris Jones & Alan Taylor tappat lite på deras senaste alster, så Om jag skall rangordna mina Stockfishplattor blir det nog :

1: SaraK - Waterfall
2: Chris Jones - Moonstruck
3: Steve Straus - Powerhouse road
4: Alan Taylor - Colour to the moon
5: David Roth - Pearl river

Mvh
Go to Top of Page

nurfen
Member

484 Posts

Posted - 2004/10/24 :  23:14:25  Show Profile Send nurfen a Private Message

Allan Taylor - Colour to the Moon är iallafall underbaaar

Sweetspot är överskattat!
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/10/25 :  12:01:35  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Paul Stephensons båda skivor /Light Green Ball/These Days tätt följda av David Munyons sista två där jag tycker bäst om /More Songs for Planet Eart/ skivorn är "annorlunda" än resten av sotrimentet. Gillar man akustisk gitarr kan man lyssna på någon av DAvid Qualey´s skivor !!
// Wolfgang

Och ni som har en bra vinylsvarv skall naturligtvis testa SaraK. och David Roth !! LP i 180 gram.

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++

http://www.creative-audio.se

Edited by - Creative Audio on 2004/10/25 12:03:44
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.23 sekunder. Snitz Forums 2000