HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Intresse för DIY-Träff?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/10/22 :  00:54:10  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Naqref ringde idag och vi pratade om att anordna en större DIY-träff ungefär som den vi hade i Göteborg i år.

Lättast att återanvända och modda Naqrefs text:

Eftersom båda forumen (faktiskt.se och hififorum.nu) kunde samsas ganska bra på DIY Göteborg 2004 så kanske vi kan göra det igen men med större samordning för att hjälpa till att få ett smidigt arrangemang. Därför har vi diskuterat det lite tillsammans och med delade arbetsuppgifter så kan det säkert bli bättre än de tidigare arrangemangen i Gbg som Dimitri (och jag förra året)ordande. Inte omedelbart bättre kanske för er som deltog men bättre för de som arrangerar. Vilket är nog så viktigt för att det ska bli något av.

En tanke är att man förskjuter träffen något söderöver denna gång. Lite för omväxling och lite för att andra ska ha det lättare att komma dit så att man träffar andra människor. Kanske kan man locka några glada DIY-are från andra sidan sundet lite lättare då också. Även om man har träffen i exempelvis Malmö så är det fortfarande en trevlig dagstripp för de som bor i Göteborg.

Tidpunkten är inte så väsentlig just nu men kanske, som förra gången, är det lämpligt i Januari? Då har den värsta julstressen släppt och kanske har man hunnit få färdigt något extra kul under helgledigheterna.

Detta är lite lösa förslag men vi tar gärna emot fler och kanske kan någon ordna lokaler på samma förtjänstfulla sätt som Dimitri gjorde vid de förra träffarna. Vi från de båda forumen ska göra vårt bästa för att den som ställer upp på det inte ska ångra det.

Har ni andra förslag kring saker som kan ske/ordnas så vore det trevligt att höra vad ni har att säga.

MVH Bernt

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/22 :  08:24:02  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
"En tanke är att man förskjuter träffen något söderöver denna gång. Lite för omväxling och lite för att andra ska ha det lättare att komma dit."

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:04:01  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
Låter intressant!

Kanske kommer:


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!

Edited by - EngelholmAudio on 2004/10/22 09:07:06
Go to Top of Page

christopher
Member

561 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:14:16  Show Profile Send christopher a Private Message
Låter intressant,
Kanske man inner bli klar med det man håller på med till januari.
Annars kan det alltid vara kul

An idea which isn't considered to be dangerous is not worst being call an idea
Go to Top of Page

StefanB
numera Akkelis Audio

1752 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:28:38  Show Profile  Visit StefanB's Homepage Send StefanB a Private Message
klart intresserad, men helst inte så låååångt borta som i Malmö

läs mer på: http://hello.to/hifi
Go to Top of Page

Oblivion
Member

458 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:33:40  Show Profile Send Oblivion a Private Message
Malmö låter lite långt för mig också, Hade varit skoj å visa upp sina rörsteg:)

I used to play with mercury and when I broke a tube, I always tasted the cathode and the getter because they tasted weird...
Go to Top of Page

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:40:08  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
klart intresserad, men helst inte så låååångt borta som i Malmö
Allt är visst långt borta för dig, Stefan!


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/10/22 :  09:46:29  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Oj malmö ligger det långt ifrån Sthlm =)

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

primere
Member

447 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:04:53  Show Profile Send primere a Private Message
Ja en stor träff vore roligt! Jag har en tråd om DIY träff i Malmö! Och det verkar vara många intresserade här!
Jag kommer om det finns i min närhet!
Go to Top of Page

UrSv
Member

2786 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:10:58  Show Profile Send UrSv a Private Message
Malmö skulle passa mig utmärkt. Det är ju bara 160 mil dit istället för 200.
Go to Top of Page

Amatören
100.000-klubben

1782 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:12:24  Show Profile Send Amatören a Private Message
Låter kul!
Jag tycker Hanö ligger centralt och bra till!
Borde vara den naturliga träffpunkten i Söder, eller hur Nagref

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:36:08  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
har alldrig varit på en DIY träff förrut. hoppas att det blir nere i skånetrakten så man kan komma. hade varit riktigt skoj att få träffa och och prata med likasinnade personer.

Musik är livet
Go to Top of Page

Tobbe_L
Klubbmästare i AÖ

9028 Posts

Posted - 2004/10/22 :  10:45:17  Show Profile Send Tobbe_L a Private Message
DIY träffen i gbg var en trevlig tillställning.
Så en liknade i Malmö vore väl trevligt.
Visserligen har jag närmare till gbg än till malmö men det är inte hela värden..

Jag är inte dum....
Jag har bara otur när jag tänker

Edited by - Tobbe_L on 2004/10/22 10:47:53
Go to Top of Page

Mickeman
Member

688 Posts

Posted - 2004/10/22 :  12:34:48  Show Profile Send Mickeman a Private Message
Malmö eller göteborg - hemma eller borta, lika trevligt båda två. Kommer helt klart! Hjälper gärna till med praktiska göromål!

Think what's inside the box!
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2004/10/22 :  13:58:03  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Stockholm kan ju inte ligga så långt bort, inom cykelavstånd tycker jag (56 mil).

Malmö skulle vara perfekt även om det är en liten bit även för mig att åka. Horn snart klara.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/22 :  14:16:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Är det inte bättre att förflytta den lite INÅT landet istället.
Jag föreslår INTE ÖREBOR, 'även om det hade varit praktiskt,, , men Skara/Skövde/Borås eller nåt sånt.
Malmö blir FÖR långt bort. (Vet inte om det blir SÅ stor skillnad för stockholmar att åka till Malmö eller Göteborg, jo det blev det oxå. Stk-Mmö 61mil. Stk-GBG 47mil)

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Gordi
fd. Mikael_1979

1922 Posts

Posted - 2004/10/22 :  15:00:27  Show Profile  Visit Gordi's Homepage Send Gordi a Private Message
Malmö är ju lite långt borta för min del men jag litar påer som duktiga fotografer =)
Det kommer bli mycket med bildtrådar??

wHy r u here? ask yourself


Go to Top of Page

Fostex
Member

406 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:19:33  Show Profile Send Fostex a Private Message
*inresserad* men lite långt bort.. typ jönköping eller där nånstans vore lite bättre.. så blir det typ lika långt för dom från göteborg som för dom från sthlm.. eller?

// David
Go to Top of Page

Uniper
Member

668 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:27:45  Show Profile Send Uniper a Private Message
Malmö tycker jag låter bra, bara en mil att åka

Göteborg kan jag också tänka mig att åka till, ca 27 mil. Men helst inte längre än så.

Jo propellern driver runt ett litet aggregat, som pumpar vatten genom tratten till ett termostat,
som i sin tur leder vattnet till ett skovelhjul, som sitter fast i en mast i vårat cykelskjul.
Go to Top of Page

Fimax
Member

530 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:45:43  Show Profile Send Fimax a Private Message
varför inte lägga det i en stad där den gemensamma körda sträckan blir som minst. Man måste ju bara veta var alla som kommer (föranmälda) bor, sedan har man ju ett liten trevligt optimeringsproblem att lösa.

Någonting att bita i för optimeringslära! Måste väl finnas någon matematiker här.

/filip




Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/10/22 :  16:50:23  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
ok, men hur stort intresse är det att göra en diy i sthlm då? eller finns alla DIYare söderöver eller?
Jag skulle nämlige tycka det var kulla at gå på en sådan, men Malmö.. näääää

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/22 :  17:06:11  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
OM man kollar Öst-Väst, så blir det någonstans i mitten. Problemet blir nog när vi snackar Nord-Syd.
30 Mil från Malmö norrut blir Jönköping.
32 Mil Från Stklm sydväst blir Jönköping
15 Mil från GBG öst blir Jönköping.
20 mil från Örebro bli Jönköping.

Från Avesta (Var tvungen att ta något norr om Örebro) blir det 36M il till J-ping

Jag tycker att Jönköping verkar som en bra plats. Har vi några medlemar i Jönköping som kan hjälpa till ?!?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

U1
Member

3319 Posts

Posted - 2004/10/22 :  17:17:29  Show Profile Send U1 a Private Message
Jag är sugen på allt söder om gbg. jkp låter som ett bra förslag.

MvH
Johan
Go to Top of Page

PG Jeppsson
100.000-klubben

7768 Posts

Posted - 2004/10/22 :  17:25:36  Show Profile Send PG Jeppsson a Private Message
Tomelilla hade varit perfekt, Malmö hade också funkat bra,
men Jönköping är inte helt fel, ju fler som kan deltaga desto bättre.

Är numera säljare av
biostimulerande grejor.....

Är lagliga grejor.......

HiFiForum.nu det kloka forumet.


Go to Top of Page

Wing Zero
400.000-klubben

1097 Posts

Posted - 2004/10/22 :  20:02:29  Show Profile Send Wing Zero a Private Message
nere i skåne blir fint :)

Musik är livet
Go to Top of Page

zix
Hifi-Barista

954 Posts

Posted - 2004/10/22 :  20:43:26  Show Profile  Visit zix's Homepage Send zix a Private Message
Två saker:
1. Om vi har både danska och norska vänner som kan tänkas vilja komma, varför inte köra en "DIY syd" och en "DIY nord"? Malmö är väl excellent för en DIY syd, och Stockholm, eller kanske ännu hellre Gävle skulle väl passa fint för en DIY nord?

2. Jag vet inte hur ni ordnade upp detta förra gången, men skulle man ha en wiki eller nåt tro? (en sida som alla får ändra/lägga till i) Så att man kan skriva upp sig om man kan vara med, om man kan ställa upp med att ordna något praktiskt, typ mat eller så. Vet inte om det går att göra wiki på det här forumet, men det vet säkert nån admin...

Jag är gärna med, om det inte blir för tidigt efter jul. Behöver ha lite extra tid, om jag råkar löda kondningarna åt fel håll

En IEC-baffel är 135 cm bred och 165 cm hög, med högalarelementet monterat 15 cm i sidled och 22.5 cm upp från skivans mittpunkt.

Edited by - zix on 2004/10/22 20:44:33
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000