HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 MAN BLIR SÅ FÖRBANNAD!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

datar
Member

657 Posts

Posted - 2004/10/27 :  17:53:28  Show Profile  Visit datar's Homepage Send datar a Private Message
Snoddas: Jo det blir dags att shoppa nytt

Vänligen
Johan Linnarsson
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/10/27 :  19:01:48  Show Profile Send hal a Private Message
Finns hopp

Veckans skiva, här !
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/10/28 :  09:17:54  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Forumets reaktioner liknar många av mina kunders. Att försäkringar i normalfallet fungerar verkar vara svårt att tro för många. Faktum är att skadereglerarare hellre friar än fäller. Försäkringsbolaget jag jobbar för har en kundpanel av lekmän som bedömmer en del ärenden tillsammans medskadereglerare. Det märkliga är att kundpanelen är mycket med nitiska och restriktiva med att bevilja ersättning än skadereglerarna!

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/10/28 :  10:07:13  Show Profile Send eliot a Private Message
GRATTIS!!!!
Skönt att Du får ersättning!!!

Jag tycker att ett forum som detta borde vara bra för att ta reda på hur man bäst försäkrar en dyr anläggning. Min anläggning skulle kosta omkring tre kvarts miljon om jag skulle köpa allt nu - hur försäkrar man en sådan anläggning

- Just nu säger försäkringsbolaget att de inte behöver något - men det ser nog helt annorlunda ut om jag blir bestulen! Samtidigt har jag kunnat köpa vissa saker billigare genom tillfälligheter som nog aldrig återkommer så mina kvitton visar inte på de reella värdena av mina produkter - hur gör jag i sådana fall ?

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

yahriel
Member

468 Posts

Posted - 2004/10/28 :  10:35:20  Show Profile  Visit yahriel's Homepage Send yahriel a Private Message
Drog dom ut hundpatruller för din stulna HIFI?! Fan, i normala fall så kommer dom ju knappt fastän man ligger blodig i en pöl på sergels torg... konstiga prioriteringar säger jag bara.

Mitt system | Min musiksamling | Tornstrand.com
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/10/28 :  11:17:20  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
eliot: grundregeln är att prylar värderas efter sitt faktiska värde i försäkringshänseende. Inte efter dess nypris.

Försäkringsprincipen är att man vid skada skall ersättas med likadan eller likvärdig vara. Säg att en tre år gammal Amplifix blir stulen. Kostade typ 20' ny, finns många av dem till salu för 8-10'. Ersättningen bör då landa där någonstans, kring 10'.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2004/10/28 :  12:21:57  Show Profile Send Qvist a Private Message
quote:
Försäkringsprincipen är att man vid skada skall ersättas med likadan eller likvärdig vara


Det är vad dom säger det, men det stämmer inte, dom ljuger.

Dom ljuger så att det borde vara kriminellt till och med för en likvärdig vara får du inte beroende på vad du ägt.

Dom bestämmer helt och hållet vad du får.

En sak kan finnas i tre butiker beg för 10000:-
Men du får bara 2000:-
Då får man inte en likvärdig vara.

Mvh





Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/10/28 :  13:13:33  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Ezo: det får stå för dig, och jag tänker inte gå i genmäle med dig. Jag föstår inte vad du menar.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

eliot
Member

1398 Posts

Posted - 2004/10/28 :  13:42:51  Show Profile Send eliot a Private Message
quote:
Försäkringsprincipen är att man vid skada skall ersättas med likadan eller likvärdig vara. Säg att en tre år gammal Amplifix blir stulen. Kostade typ 20' ny, finns många av dem till salu för 8-10'. Ersättningen bör då landa där någonstans, kring 10'.

- Låter helt schysst

Frågan är bara när det gäller produkter som knappast finns att köpa på begagnatmarknaden, och där delar av utrustningen är customdesign som inte går att köpa överhuvudtaget

För att förstå vad jag menar så är det bara att titta på Timbre's reportage på Euphonia: http://tinyurl.com/7ymft

Mvh,
Eliot

'A man will occasionally stumble over the truth, but most of the time he will pick himself up and continue on.'
Winston Churchill

Min anläggning: Simon Yorke, CAT, Jadis, Acapella
Go to Top of Page

filikoster
Member

692 Posts

Posted - 2004/10/28 :  14:02:44  Show Profile  Visit filikoster's Homepage Send filikoster a Private Message
Grym anläggning, Eliot! Jo jag förstår vad du menar. Hur värderar man byggtid, komponentkostnader etc på avancerade DIY-byggen. Blir givetvis kniviga frågor.

Never trust someone who claims to be God.
Go to Top of Page

Qvist
Member

263 Posts

Posted - 2004/10/28 :  15:22:42  Show Profile Send Qvist a Private Message
Det är bara att testa bolagen.

Ring och fråga på en gammal tex högtalare som har bra beg värde.

Dom säger att du får likvärdigt men gå vidare och ta exempel, be att få reda på en specifik tex högtalare.

Just elektronik är det bra åldersavdrag för.

mvh
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000