HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Har någon testat dessa hörlurar?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/10/17 :  19:43:19  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har fått en fråga om ett par 5.1 lurar Zalman Theatre 6 som säljs på Webhallen för 449 spänn + en box som man har till luraran för ytterligare 600 spänn. Kolla hemsidan: http://www.webhallen.com/prod.php?id=20516

Jag är själv tveksam men det kanske är någon annan som har eller har testat på forumet och kan berätta. Självklart ska den användas för spel och kanske film.

Edited by - Bernt Jansson on 2004/11/27 04:48:10

RoboDuCk
Member

106 Posts

Posted - 2004/11/07 :  00:17:27  Show Profile  Visit RoboDuCk's Homepage Send RoboDuCk a Private Message
Helt värdelösa om du frågar mig då de inte kan gå under ~50Hz. Vem vill se film utan möjlighet till LFE-material?

/Alex
"Vill man nå toppen finns det inga järnvägar."
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/07 :  16:02:11  Show Profile Send gcs a Private Message
Vilka hörlurar går under 50Hz? Ja,ja det är egentligen inte jag som undrar utan jag har fått frågan från en X-box spelare men jag har avrått redan från början och saken är nog nu utagerad ändå...hoppas jag.
Go to Top of Page

VA333ES
Member

90 Posts

Posted - 2004/11/08 :  15:10:40  Show Profile Send VA333ES a Private Message
Vill man ha surround i hörlurarna hade jag väntat på ett system jag fått mersmak på: SVS, betydande Smyth Virtual Surround. Det kan på ett mycket bra sätt simulera ett lyssningsrums akustik med rymdkänsla och allt via ett par hörlurar. Genom det s.k Head Tracking-systemet behålls även de virtuella högtalarnas position när man vrider på huvudet.

Detta system låter otroligt och fungerar faktiskt som tänkt. Har man ett par bra hörlurar går det att få ett mycket bra resultat. Tyvärr är det fortfarande på prototypstadiet, men produktionsklara versioner ska förhoppningsvis inte dröja allt för länge.

Innan detta system finns tycker jag att man gott kan strunta i "surroundlurar", framförallt till det priset. Köp ett par bra vanliga lurar istället för att få bättre ljud.

Stereon: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=67255
Go to Top of Page

Falumas
Member

149 Posts

Posted - 2004/11/09 :  16:18:27  Show Profile Send Falumas a Private Message
Jag tror att frågar är ställd till fel personer.

Lurarna kan säkert vara bra om det är en Xboxspelare som har följande förutsättning
* Han vill kunna spela Xbox utan att störa någon annan.
* Han vill ha riktingsspecifikt ljud, dvs han vill höra om något kommer bakifrån.
* Han har inte hifi som intresse utan ett ok ljud duger för honom.

Om han däremot har stora krav på ljudkvalitet är det nog bara att instämma med föregående skribenter.

/Karl

Försök aldrig ro om den som sitter i samma båt som dig själv.
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/09 :  18:54:20  Show Profile Send gcs a Private Message
"Jag tror att frågar är ställd till fel personer."

Säj inte det, det kanske finns en och annan som är gambler här på forumet. Vad jag förstår så var det så här att hans sambo är lite trött på att höra ljuden från dom olika spelen och därför vore det ju bra att ha ett par hörlurar. Han har redan ett par Grado men den nya X-boxen har just kommit med spel i surround/5.1. För övrigt blir jag så trött på alla spel och speciellt sådana spel där man kan skjut ihjäl eller döda människor med bil. Med andra ord göra det mest vidriga man kan göra en medmänniska. Snart kommer det väl något spel där man också kan utöva sexuella cyber övergrepp. Jag blir så trött!
Go to Top of Page

AKA
Trancelover

616 Posts

Posted - 2004/11/09 :  23:48:20  Show Profile Send AKA a Private Message
"För övrigt blir jag så trött på alla spel och speciellt sådana spel där man kan skjut ihjäl eller döda människor med bil."

Vad har detta med saken att göra?
Go to Top of Page

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/11/10 :  00:29:54  Show Profile Send gcs a Private Message
Kan hålla med om att det är OT men du kanske känner dig träffad.
Go to Top of Page

Falumas
Member

149 Posts

Posted - 2004/11/10 :  09:15:01  Show Profile Send Falumas a Private Message
Med mitt påstående om fel personer menar jag givetvis att dom flesta här är audiophiler. Audiophiler kan lyssna på musik, titta på film eller spela spel. Det vi dock alla strävar efter är det perfekta ljudet.

Dessa lurarna lurar förmodligen ingen audiophil till köp, medans dom förmodligen kan vara det perfekta köpet för en icke audiophil.

/Karl

Försök aldrig ro om den som sitter i samma båt som dig själv.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.36 sekunder. Snitz Forums 2000