HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 NHT eller Infinity Kappa - liknande bygge?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mattiasw
Member

52 Posts

Posted - 2002/10/03 :  02:09:24  Show Profile Send mattiasw a Private Message
Någon här som har erfarenhet/tips/förslag om byggen typ Infinity Kappa (de nya) eller NHT, dvs en trevägare med sidmonterad bas? Typ diskant och en 5,25" eller 6,5" framåt och en 8" eller 10" på sidan. Jag vet att Golden age har en modell, men deras baslåda är så groteskt stor (dessutom så är det ett dyrt bygge)

Mattias

mattiasw
Member

52 Posts

Posted - 2002/10/03 :  19:44:16  Show Profile Send mattiasw a Private Message
här fick man ju mycket hjälp???????????????
Go to Top of Page

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/10/03 :  19:49:09  Show Profile Send celef a Private Message
Håll tillgodo! http://www.acc.umu.se/~sagge/audio/supreme/

sound pollution
Go to Top of Page

mattiasw
Member

52 Posts

Posted - 2002/10/04 :  14:19:24  Show Profile Send mattiasw a Private Message
tackar!
fast jag tror att jag tänker använda Eton´s element och troligen blir det så att jag bygger med utgångspunkt från Golden Age´s modeller Alpha och Omega, dock med vissa justeringar när det gäller lådan. Den ska ha samma volym, men få lite andra mått.
Go to Top of Page

loovet
Member

354 Posts

Posted - 2002/10/04 :  14:39:28  Show Profile  Visit loovet's Homepage Send loovet a Private Message
celef,

fint när man även kan använd högtalarna för att ställa saker på

/loovet

// det blev en aleph 1.7 //
Go to Top of Page

H
Member

432 Posts

Posted - 2002/10/04 :  15:08:19  Show Profile  Visit H's Homepage Send H a Private Message
mattiasw: Hade du tänkt att använda samma diskant som i Alpha?

"Simplicity, I guess is a way of saying it. I am all for simplicity. If it's very complicated, i can't understand it."
Seymour Cray, 1975
Go to Top of Page

mattiasw
Member

52 Posts

Posted - 2002/10/05 :  01:47:02  Show Profile Send mattiasw a Private Message
HAr inte riktigt bestämt mig än, ett annat altrnativ är ju GA`s "morning" vilket iofs redan det är en "alpha " och en "omega" sammanbyggt.
Har lyssnat på ett par högtalare med TP´s diskanter och är helt talat inte helt övertygad. Kan förvisso bero på den elektronik de varit kopplade till, men då jag själv inte kommer att ha några enorma summor att lägga på spelare och stärkare så kanske jag väljer något annat element, men då blir det å andra sidab jobbigt med delningsfilter som behöver ändras mm. Så jag får väl återkomam i den frågan

Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.41 sekunder. Snitz Forums 2000