HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Information om Meridian 605?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2004/10/12 :  23:13:17  Show Profile Send ésm a Private Message
Hallå!

Nu är jag tillbaka efter en HiFi-svacka under sommaren. Som en start på säsongen har jag bytt min Naim Nait 5i mot ett Classé CP-35, en uppsättning balanserade Cardas kablar samt två st. Meridian 605 monoblock. Monblocken har tidigare vart i min ägo och köptes från esoterisk hi-fi för ca 5 år sedan. Jag kommer dock inte ihåg köpesumman (ca 7000, om jag inte missminner mig) då kvittot tydligen slängts tillsammans med de fuktskadade kartongerna som stod i mitt gamla pojkhem.

Så till min fråga, finns det någon på forumet som kan bidra med lite mer information om dessa monoblock? Är det någon som är intresserad av dem får ni gärna PM:a mig då jag start funderar på att komplettera försteget med ett slutsteg från samma märke.

/eric

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2004/10/13 :  22:40:18  Show Profile Send ésm a Private Message
Finns det ingen som har någon information alls om dessa monoblock?
Go to Top of Page

Claes_Ireland
Member

2146 Posts

Posted - 2004/10/14 :  12:24:04  Show Profile Send Claes_Ireland a Private Message
Tja, 150 watt uteffekt har jag hittat.
Go to Top of Page

MasterOfPuppetz
Member

786 Posts

Posted - 2004/10/14 :  13:59:14  Show Profile Send MasterOfPuppetz a Private Message
Du menar möjligtvis inte Meridian 505?

För då har jag 2st stående här hemma .

Rock And Roll Ain't Noise Pollution!
Go to Top of Page

ésm
Member

256 Posts

Posted - 2004/10/14 :  18:31:22  Show Profile Send ésm a Private Message
Nej, monoblocken heter Meridian 605. Det finns knappt bågon information alls om dem på internet. Den enda information jag hittat är att de använts av Stereophile i några tester samt att de kostade ca 1000£ någon gång under 90-talet.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.31 sekunder. Snitz Forums 2000