HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Har någon hört NAD C542+C352 och Quad 12L/11L
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Jörgen_G
Medlem i AÖ RödaTråden vinnare

8011 Posts

Posted - 2004/10/09 :  16:03:34  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Ett alternativ för mig är inhandla rubricerad utrustning. Emellertid säljs ju elektronik och högtalare i olika butiker så att lyssna på kombinationen är inte snutet ur näsan.

Jag har kollat igenom en mängd trådar där kombinationen föreslås - men kan inte finna något exempel på att någon lyssnat på den. Vilket i och för sig kan bero på att jag missat någon tråd eller inlägg...

Min fråga är alltså: Har någon av forumets skribenter lyssnat till kombinationen NAD cd-spelare C542 och förstärkare C352 med någon av Quads stativare 12L eller 11L?

Och i så fall - vilka var intrycken?

Undrar vänligen /Jörgen G

Mina grejor kan man läsa om i min tråd i Medlemmarnas system.

Hen är ett förvånansvärt praktiskt och användbart pronomen.

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/10/09 :  18:12:12  Show Profile Send Blue a Private Message
Nix, har bara lyssnat på elektroniken och högtalarna var för sig. Men jag gissar att detta skulle bli en finfin kombination. Quadarna kräver en del muskler för att spela ut, och det får man ju mycket för pengarna hos C352. Sedan är Quadarna lite varma och mjuka i sin karaktär vilket kompenserar för eventuell upplevelse av kyla och stelhet hos NAD-grejorna.

Quadarna kan abslout mäta sig med många dyrare alternativ och kan mycket väl matchas med mer exklusiv elektronik än denna NAD-kombi. Men som en kostnadseffektiv lösning tror jag ändå att man får ut väldigt mycket av deras potential med dessa prylar.

Ett kungarike för en vevgrammofon.
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/10/09 :  18:15:15  Show Profile Send Blue a Private Message
Om du inte bor nära en Quad-handlare skulle du ju kunna börja med att köpa NAD-grejerna och sedan köpa hem Quadarna från Audio Concept med full returrätt. Om du inte känner att deras karaktär passar dig finns det då massor med andra stativare i prisklassen som också funkar med NAD.

Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2004/10/10 :  11:43:53  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Tack Blue! Du gör en perfekt sammanfattning av mina egna slutsatser utifrån egna provlyssningar av respektive komponenter och det som skrivits om dem här och på andra ställen.

Jag bor löjligt nära både HiFi-Klubben och AudioConcept/High End - har bara några kvarters avstånd till båda - det är kanske därför det känns så retfullt att det känns så svårt att få till en provlysninng av kombinationen. Skulle ju helst vilja kunna lyssna på NAD-grejorna utan att binda mig vid köp hos HiFi-Klubben.

Vi får se var vi hamnar - det finns ju en hel dela andra alternativ också...

Om fler känner sig manade att besvara mina fråga i första inlägget är jag naturligtvis tacksam.

mvh/ Jörgen G

edit: behandlingen av det svenska språket...

Edited by - Jörgen_G on 2004/10/10 22:12:06
Go to Top of Page

Blue
Member

2120 Posts

Posted - 2004/10/10 :  16:37:08  Show Profile Send Blue a Private Message
Okej, lyllo dig som bor där, på Kungsholmen nånstans alltså? Otroligt trevliga kvarter!

Vad jag vet brukar det vara knepigt att få öppet köp hos Hifi-klubben ja, men en del butiker kanske kan göra undantag? Annars, ett kanske lite jobbigt alternativ, men som jag dock tror skulle funka är att köpa Quadarna (på öppet köp) och försiktigt släpa med dem till Hifiklubben för riggning med NAD-grejorna. Om du bokar tid i förväg har dom nog inget emot en sådan grej, inte heller Audio Concept förutsatt att du är rädd om högtalarna.

Go to Top of Page

Jörgen_G

8011 Posts

Posted - 2004/10/14 :  18:49:30  Show Profile  Visit Jörgen_G's Homepage Send Jörgen_G a Private Message
Jodå Blue, jag har också tänkt i de banorna. Men jag är av den typen att ska man arrangera något sådant vill man vara nästan säker på att kombinationen passar samman. Det ska mest vara en bekräftelse på att man är rätt.

Eftersom svaren på min fråga inte direkt strömmat in, ser jag alltjämt fram mot att någon av forumets skribenter hört kombinationen och vill skriva om hur den låter.

mvh/ Jörgen G

Edited by - Jörgen_G on 2004/10/14 18:51:46
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.34 sekunder. Snitz Forums 2000