HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Hur ser jag skillnad på Zapsolute?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/10/12 :  12:42:33  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Hur ser jag skillnad på Zapsolute Mk4 2*50w och 2*80w stegen? (inuti)

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/12 :  13:03:05  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Läs på transformatorn, 24Volt=50Watt / 27Volt=78Watt.

Har nog aldrig sett en 78 wattare med enbart två
sluttransistorer/kanal heller om det är till någon hjälp.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/10/12 :  13:20:19  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Skall kolla detta jag har nämligen bara en trafo (och en liten) i steget samt att jag vet inte vad som räknas som slit transistor men på det kretskortet som högtalakablarna sitter på är det 2 st stor transistorer? monterade mot kylflänsen och 2 st mindre utan på dessa trissor? jag skall kolla upp nr på trafon också (torr-tech tt 1011-728a)
Go to Top of Page

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/10/12 :  19:52:08  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Finns det något mer sätt att kolla detta på, mäta eller liknande, hur sitter de 4 transistorerna? sitter de 2 transistorerna på separata kretskort?
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/12 :  20:50:32  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Vad jag vet har endast 2*80W dubbla högtalarutgångar.

Har också ett Zapsolute Mk4, 2*80W. Har haft foton på det invändigt ska se om jag hittar dem kan jag lägga ut. Har du själv foton på ditt?


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

AndreasK
Member

74 Posts

Posted - 2004/10/12 :  21:32:08  Show Profile Send AndreasK a Private Message
Skall se om jag kan fixa foton, jag har inga dubbla högtalarutgångar på mitt, ringde även golden age men det var några år sedan han höll på med dessa steg, så jag har även försökt på LC audios hemsida men utan resultat, hmm knepiga steg det där :). Vad tycker du om ditt Zapsolute steg mangew är det bra hur tycker du att det låter (åt det tunna eller varma hållet?) har även sidewinder mk2 försteg till detta. Och det som gör mig förvirrad är att jag har ett par hembyggda högtalare med 1st6,5" bas (visaton) och runt 90db känslighet men tycker att jag saknar lite utav dynamiken och "stunsen" som om steget vore klent?? (kan ju vara inbilning, jag skall göra ett flytta om irummet försök samt följa stegen i kokboken på detta eminenta forum ;))
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/12 :  23:03:54  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
AndreasK - Du har PM


*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 1.05 sekunder. Snitz Forums 2000