HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Ny förstärkare till Nautilus 804
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/10/11 :  19:12:08  Show Profile Send Twincam a Private Message
Halloj

Har idag hemmabiosystem bestående av Rotel RSP-1098/RMB-1075 och B&W N804,HTM2, N805, ASW700. Jag är på gång att flytta till en lite större bostad, detta kommer innebära ett separat TV/hemmabiorum. 804:orna har jag tänkt ha i vardagsrummet i en ren 2-kanalssetup. Det innebär att jag kommer behöva en ny förstärkare för dessa. Eftersom jag redan kör Rotel och är väldigt nöjd så har jag naturligtvis funderat på kombinationen RC 1090 / RB 1080 (eller möjligen RB 1090). Någon som har erfarenhet av dessa? Eller andra alternativ att föreslå? Classés nya Delta CP-500 & CA-2200 verkar ju otroligt läckra, men tyvärr väldigt dyra...

mvh

TBA
Member

290 Posts

Posted - 2004/10/11 :  19:31:53  Show Profile Send TBA a Private Message
Jag har ett par rc1090 /rb 1090 och är nöjd med ljudet. Väldigt nöjd är jag aldrig utan letar alltid efter svaga länken att byta. Resten av anläggningen är en Krell SACD Standard och ett par Von Schweikert VR-3 till det. Kör Krellen balanserat in i försteget. Låter mycket bättre än obalanserat, fast balanserat inte är Rotels starka sida. Nu står inte stereon optimalt i rummet (är gift och har 2 barn) men upplever ljudet som väldigt detaljerat. Kraft resurser finns det också är det bas på skivan så kommer det bas ur högtalarna. Tycker att kombinationen är värd sitt pris. Ett av skälen till att det blev Rotel var att jag ville ha kraften som kommer ur ett så muskulöst slutsteg. Jag vill ha bas och jag vill ha bas med kvalitet och har för närvarande inte råd med mera Krell.
Go to Top of Page

ålänningen
Starting Member

34 Posts

Posted - 2004/10/11 :  22:07:22  Show Profile Send ålänningen a Private Message
Hej
Jag har själv ett par N803:or som jag driver med ett par bryggkopplade Primare A30.2 med PRE30 som förförstärkare. Jag är väldigt förnöjd med denna kombination. Denna kombination ger mig en behaglig ljudbild med både bredd och djup. N803:orna blir inte för vassa i diskanten, vilket jag upplevde med Classé kombon jag hade på prov(CA201+CP35) då jag skulle välja förstärkare. Det enda jag kanske kan klaga på är att jag önskar lite mera dynamik, då särskilt från lägre volymer. Måste vrida på lite för att det skall kännas i kroppen.Måste medge att Classé's nya förstärkar kombo ser väldigt intressant ut, men än så länge har jag inte vunnit på lotto.

Mvh
Mikael
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/11 :  22:51:52  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Jag har 804 och har kört med både Pass X-3500 och GamuT D-200 MKIII. Båda funkar fint men du får ett jädra drag med Pass kan jag lova.

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

Ayn
Member

2799 Posts

Posted - 2004/10/11 :  22:57:30  Show Profile Send Ayn a Private Message
Gryphon Callisto då? Det har väl flera här på forumet kört med gott resultat (däribland föregående talare).

Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/11 :  22:58:26  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Gryphon Callisto fungerar alldeles utmärkt. Den lite mörka karaktären fungerar fint med 804:orna.

I'm not a complete idiot, some parts are missing

Edited by - Rydberg on 2004/10/11 23:02:42
Go to Top of Page

Bubben
Member

1032 Posts

Posted - 2004/10/11 :  23:00:48  Show Profile Send Bubben a Private Message
Callisto 2100 fungerar mycket bra, och om den är mörk eller inte beror på nätkabeln.

(Nej, jag skojar inte)

"-Kvantitet är oväsentligt utan kvalitet."
Go to Top of Page

f95toli
Member

4209 Posts

Posted - 2004/10/11 :  23:08:44  Show Profile Send f95toli a Private Message
Jag kör mina N803 med ett Advantage S150, fungerar utmärkt.

Fast jag har drabbats av underliga fantasier på sistone, närmare bestämt hur det skulle låta biampat
Go to Top of Page

Twincam
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/10/12 :  08:29:41  Show Profile Send Twincam a Private Message
Tackar för svaren.

Vad tror ni om T+A PA 1530 R?
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.83 sekunder. Snitz Forums 2000