HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 NAD PP-1 Riaa-steg Bra???
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Steve
Member

261 Posts

Posted - 2002/10/02 :  19:30:54  Show Profile Send Steve a Private Message
Är den någon som har erfarenhet av denna?
Positiva/negativa

Pipes
Member

591 Posts

Posted - 2002/10/02 :  20:48:09  Show Profile  Visit Pipes's Homepage Send Pipes a Private Message
För priset är det bra, men jag skulle rekommendera att du lägger några hundringar till och köper en Pro-Ject phonobox. Den är betydligt bättre och erbjuder valet mellan MM och MC vilket NADen inte gör.

Moderator på http://www.vinylengine.com/
Go to Top of Page

SZR
Guran!

1515 Posts

Posted - 2002/10/03 :  23:13:29  Show Profile  Visit SZR's Homepage Send SZR a Private Message
Man ska nog ha en väldigt bra spelare/pickup (iofs även resten av anläggningen), om man ska höra skillnad på NAD och ProJect (jag har båda).
NAD:en fungerar utmärkt som budget RIAA om man inte har MC, och eftersom den har fast kabelt ut (iofs en nackdel), slipper man lägga ut pengar på en extra kabel.

//StefanZ

"..are all these your guitars..?"
Go to Top of Page

Magnuz
Member

1572 Posts

Posted - 2002/10/04 :  15:29:54  Show Profile Send Magnuz a Private Message
Har provat NAD:en och den låter helt OK i mina öron. Finns säkert bättre, men NAD:en är ju billig. Jag jämförde NAD:en mot RIAA-steget i min Linn LK1:a och föredrog Linnet, men någon enorm skillnad var det inte.
Go to Top of Page

nin
Semesterfirare

2425 Posts

Posted - 2002/10/04 :  23:04:41  Show Profile Send nin a Private Message
Vad man läst och hört så är det nog bättre att lägga till några 100-lappar och köpa Vincent Riaa'n för 1100kr.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.52 sekunder. Snitz Forums 2000