HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 IKEA Billy-hylla hörn, hjälp med förslag basfälla
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/10/08 :  03:04:44  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Jag har den undre delen av min hörnhylla av modell/märke Billy från IKEA.



Nedersta 100-120cm står tom och oanvänd, så jag tänkte att den skulle kunna fungera som bas-fälla.

Enklaste borde vara att skära till en madrass-bit och klä i vitt lakan för att bara täcka för "mynningen" med den. Det blir ju inte den mest optimala varianten, kan jag få andra förslag?

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/10/08 :  11:37:03  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
Använd gullfiber istället för madrass. Annars har jag nog inget direkt att komma med.
Go to Top of Page

Gaffa
fd. Mabuse

1455 Posts

Posted - 2004/10/10 :  01:03:57  Show Profile  Visit Gaffa's Homepage Send Gaffa a Private Message
Mitt ögonmått behöver kalibreras... Underhyllan är 90cm hög. Ska man fylla hela innandömet med gullfiber, eller räcker det med en skiva? Tittade lite på en bas-absorbent-sida och hittade en (platt) djup-bas absorbent som hade gullfiber på insidan, men framsidan var plywood? Tyckte det verkade klurigt.

Skeptic Friends Network
"When the going gets tough, the tough get duct-tape..."

"När Höginkomsttagarna kallar sig arbetarparti måste även sagoboksförfattarna ana nya läskretsar..." - Arne Anka
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.42 sekunder. Snitz Forums 2000