Author |
Topic |
|
mac
Member
286 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 19:22:02
|
Denna morgon började med ett brak, ett stort brak. Ett ca två meter högt CD-ställ med ca 180 CD-skivor föll ner i parketten. (Kattjävel). Förutom ett hack i parketten blev det vissa skador på fodralen. Piggarna som håller fast skivan i fodralet gick sönder på nästan samtliga fodral. Kul. Som tur är klarade sig alla skivorna från skador.
Nu till frågan. Är det någon som vet något bra ställe där man kan köpa MÅNGA CD-fodral billigt. Har inte räknat ännu, men skulle gissa på runt 150 st
|
|
paradigm
Member
958 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 21:33:45
|
Visst är dom söta de små rara liven. Eller i vart fall när dom inte får sina tokryck.
Om du bor i sthlms trakten skulle du kunna svänga förbi hemma hos mig vid tillfälle och plocka med dig några dussin CD-fodral, men jag orkar inte sortera, packa och skicka dem. Jag har nämligen åtskilligt med gamla CD-fodral från både musik- och dataskivor, som jag sparat genom åren.
/Roland |
|
|
whyman
Member
73 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 22:03:53
|
MAn får faktiskt mängdrabatt hos kjell och Co när man köper fodral hos dem. Så 150 fodral borde ge en ganska schysst rabatt. |
"Ja, kablar gör verkligen underverk. Utan kablar skulle man nästan inte höra någonting..." - skrivet av Skiier
Min anläggning http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=46484
|
|
|
Zombie
Member
2502 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 22:05:05
|
skaffa tunna, mjuka plastfodral
|
Översätter gärna eng/ty/dan/nor/est-sv, sve/est-eng, men tar betalt...fast inte så mycket |
|
|
vagabond
Member
152 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 22:58:07
|
eller gör som jag - köp CD-pärmar (ungefär som fotoalbum) så slipper du krångel med fodral. Sådana pärmar finns lite överallt, jag har två med plats för 80 skivor var. Väldigt praktiskt, tar lite plats och skyddar skivorna bra. |
Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt. |
|
|
hal
RödaTråden vinnare
4171 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 23:35:17
|
vagabondquote: eller gör som jag - köp CD-pärmar (ungefär som fotoalbum) så slipper du krångel med fodral. Sådana pärmar finns lite överallt, jag har två med plats för 80 skivor var. Väldigt praktiskt, tar lite plats och skyddar skivorna bra.
Intressant, men hur fungerar det med omslagen, texterna ? Har du ngn bild på albumen eller någon länk ? |
Veckans skiva, här ! |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/10/07 : 23:46:07
|
Vanliga CD-fodral med svart 'kant' verkar gå att hitta lite överallt, men helt genomskinliga är det lite svårare med. Hittade till hyfsat pris på http://www.mediabutiken.se men det kan ju iofs bli lite dyrt om man köper tokmånga...vem vet dock, kanske det går att pruta lite? |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
Craze
Starting Member
2 Posts |
Posted - 2004/10/08 : 10:01:15
|
Jag har några hundra fodral som jag kan tänka mig att skänka bort mot avhämtning. Det är den vanliga standardmodellen med "svart kant" som Ayn pratar om som jag har över i drivor :) Jag och fodralen finns i stockholm, bara att höra av dig om du vill komma och hämta. |
|
|
Ayn
Member
2799 Posts |
Posted - 2004/10/08 : 10:09:09
|
Jo, jag har också en drös fodral med svart kant över i Uppsala om det nu skulle vara så |
Senaste skiva som jag fastnat för: Mr Mister - Pull. PM:a mig gärna med fler tips! |
|
|
peranders
Member
2456 Posts |
Posted - 2004/10/08 : 10:48:30
|
Varför inte höra med en CD-fabrik, till exempel Logos här i Göteborg eller DCM som finns på andra orter. En gång i tiden var jag kompis med Logos och brukade tigga en kartong tomma askar....
Om du kontaktar en CD-fabrik kan du skaffa bara de delar som är trasiga, kan vara en fördel. |
/Per-Anders eller P-A |
Edited by - peranders on 2004/10/08 10:49:47 |
|
|
oscar-ja
Member
77 Posts |
Posted - 2004/10/08 : 11:18:10
|
quote: Intressant, men hur fungerar det med omslagen, texterna ? Har du ngn bild på albumen eller någon länk ?
En kompis har i många år kört med ett stort Case Logic-fodral, som rymmer 4x4 skivor per blad. Han lägger sedan en skiva i vardera nedre facket, och framsida och häftet i de vardera övre facken.
Samma sak går att göra med Slappa-fodralen. De har lovordats på massor av ställen, och är inte så hysteriskt dyra (vi snackar ju om hifi-tillbehör här). Någon av följande kanske kan passa dig?
SLAPPA 192, 499:- http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=562 SLAPPA 128, 398:- http://www.ljudmakarn.se/view.asp?art_id=561 |
|
|
vagabond
Member
152 Posts |
Posted - 2004/10/08 : 11:53:32
|
Man stoppar in omslaget i samma ficka som skivan, om det är inte för tjockt annars gör som oscars kompis. Jag köpte mina hos Clas i sjön men de flesta kontorstillbehörbutiker har dem. Det där med SLAPP verkar ju väldigt bra också. |
Ingen är perfekt, jag är ingen alltså är jag perfekt. |
|
|
mac
Member
286 Posts |
Posted - 2004/10/08 : 12:32:59
|
Tack för alla förslag. Tror det får bli vanliga fodral. Tycker det är trevligt att ha skivorna ståendes, så man kan stå och titta på dom, fundera vilken man ska ta osv...
Jag har hur som helst gått igenom all fodralen som var med i krachen. Jag behöver 25 st klara, 37 med svart kant, 6 st dubbelfodral och 2 med vit kant. Fodral med vit kant får nog bli klara fodral (genomskinliga alltså). Så det var ju inte så farligt som jag trodde. Kändes värre när man höll på att plocka ihop skiten klocka halv sju på morgonen.
Tack för erbjudanden om fodral. Dessvärre bor jag i Karlstad, så det blir lite lång att åka. I och med att det inte var så måga som jag trodde, så ska jag kolla lite i de lokala butikerna vad som kan finnas. Biltema har ju med svart kant i alla fall. Rusta kanske har.
/Marcus |
|
|
ud
Member
894 Posts |
|
Martin.M
Semesterfirare
3556 Posts |
|
Ljudjesus
Member
222 Posts |
Posted - 2004/10/09 : 15:40:29
|
Jag har en bunt med CD-fodral du kan få köpa. Alla är dock svarta inuti. Jag har 50 st och dom är nya. Du kan få köpa dom för 50 öre styck samt frakt.
/Johan |
|
|
|
Topic |
|