HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Hlfs1 Täta Element mot Mdf
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

MaS
Member

423 Posts

Posted - 2004/10/05 :  18:05:28  Show Profile Send MaS a Private Message
Tjena På er

Skall bygga ett par Hfls1, har dock ej hittat någonstans att man skall lägga nån form av tätnings list mellan elementet och Mdf när man skruvar fast elemtet. Behövs ej detta eller? Det borde väl vara bättre med nån tätning så det ej drar tjuvluft.

Mvh MaS

I ain´t no nice guy after all.

uffe2
Member

158 Posts

Posted - 2004/10/05 :  18:45:27  Show Profile Send uffe2 a Private Message
En del har gjort det men dom flesta har inte. Det har inte framförts som en viktig del av designen. Så vitt jag vet har det inte gjorts någon lyssningsjämförelse.
Go to Top of Page

mangew
Semesterfirare

2297 Posts

Posted - 2004/10/05 :  19:03:03  Show Profile  Visit mangew's Homepage Send mangew a Private Message
Det "ska" väl gärna finnas sådana lister för att just hålla tätt. Jag har det i mina Pro ac kloner där jag köpt den gummilist som finns hos Hifi kit. Tycker dock den är ganska värdelös då det klibbar fast elementet och ett helvete att få loss dem om man ska in i lådan och tweaka mer. Jag har förstört mina skruvhål i diskanterna ganska bra med att försöka bända lös dem. Hade det inte från början i HFLS-1, men har nu satt in då jag inte räknar med att gå in och greja på så mycket mer med dem.

*** Luleå Hockey ***
*** Manisk flugfiskare ***
*** Driver MW sportfiske ***
Go to Top of Page

hal
RödaTråden vinnare

4171 Posts

Posted - 2004/10/05 :  20:07:36  Show Profile Send hal a Private Message
Skall själv göra som Pegul. Köpa 2 mm:s svart skumgummi-ark på Panduro som man kan klippa till.
Kolla i Peguls tråd, där finns det fina bilder.

http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=21105&whichpage=6
(dom fyra sista bilderna på denna sida)

Veckans skiva, här !

Edited by - hal on 2004/10/05 20:08:52
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.25 sekunder. Snitz Forums 2000