HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 LEXICON CX-7 review?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2004/10/05 :  15:57:38  Show Profile Send mats31 a Private Message
Någon som lyssnat på och kan ge ett omdöme om detta 7-kanals slutsteg. Behöver >= 6 kanaler (för triamping och stereo) så inte i första hand tänkt för hembio.

Andra alternativ skulle kunna vara Arcam FMJ7 eller Theta Dreadnaught II (dyrt...)
Någon som har en åsikt?

mvh,
Mats

AndersP
Member

1563 Posts

Posted - 2004/10/05 :  18:33:15  Show Profile Send AndersP a Private Message
Har inte hört det steget, men kvaliteten är nog bra. Frågan är om det är värt pengarna. Det är ju inga billiga grejer precis. Jag hade kanske köpt 3 stereosteg eller 2 trekanals. Det finns ju mer av sånna och möjligheten att få tag på beggat är större.

Linkwitz Orion
Center: Ino Audio piM
Surround: 6 x Ino Audio a2
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/10/07 :  10:03:59  Show Profile Send shaft a Private Message
Hej!
CX-7 är väl alldeles nytt steg? Låter säkert mycket bra. Hade hemma ett tidigare LX-7 ett par dagar och det var bara så SUUPER! Fast lite dyrt för mig.
Theta har ju blivit mycket rosat i amerikansk press och är säkert minst lika bra.
Kanske du kan ta hem och prova och delge erfarenheter?
/Shaft
Go to Top of Page

mats31
Member

319 Posts

Posted - 2004/10/07 :  11:30:58  Show Profile Send mats31 a Private Message
Tack för kommentarerna. Jag ska forska vidare på både 3x2 och 2x3 varianterna. Lovar kommentarer om jag fastnar för CX-7'an.

7 kanaler är ända lite trevligt, för då kan jag använda 7:e kanalen till en "vanlig" center. (Vänster/höger behöver de sex kanalerna p.g.a aktiv filterdelning bas/mellanreg/diskant).

//M

Edited by - mats31 on 2004/10/07 11:33:58
Go to Top of Page

shaft
Member

524 Posts

Posted - 2004/10/11 :  09:49:13  Show Profile Send shaft a Private Message
Kom gärna tillbaka med kommentarer. Det skulle vara roligt att höra dina erfarenheter. Lexicon är inte så vanligt i Sverige idag och inte så "hypat" men det är oerhört bra grejor!
/Shaft
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000