HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Horn?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Mathias_J
Member

214 Posts

Posted - 2004/10/04 :  22:41:22  Show Profile Send Mathias_J a Private Message
Jag har under ett par dagar försökt hitta någon vettig, begagnad hornkonstruktion, likt Fostex BK-serie (Tror den heter så).

Saken är den att jag förhoppningsvis får loss 10k till uppgradering, och jag fastnade för ljudet som kom från ovan nämnda högtalare.
Hittar dessvärre ingen information om just den på nätet, än mindre någon som har sådana. Erbjudandet som jag fick, 800:- för ett par gick till någon annan.
Skulle därför vara kul att få reda på om någon här (vilket jag är ganska säker på) har någon information om denna.
Vad jag minns så var det en modell med dubbla 6,5 (alternativt 8) bredbandselement, samt 2 horndiskanter (de som sitter i BC Aqustique NIL).

Edited by - Mathias_J on 2004/10/04 22:51:01

akktustakki
MJW Musik hemma

1098 Posts

Posted - 2004/10/04 :  23:47:02  Show Profile  Visit akktustakki's Homepage Send akktustakki a Private Message
Njaaa, jag tror att denna konstruktion snarare var byggd på bredbandselement. En dubbelbestyckning i bakladdning. Har för mig att den fanns i enkelelementkonstruktion också.

Såldes genom Audioscan i Helsingborg om inte mitt av ålder och alkohol skadade minne sviker mig.

Det är inte till mycket hjälp för dig, jag vet, men mitt förslag är att du kollar in Fostex hemsida för lite ideér och förslag på byggen med deras element.
http://www.fostexinternational.com/docs/speaker_comp/rec_enc_1.shtml

Annars kan du maila mig så kan jag ta fram alternativ.

www.musikhemma.se

nu schlappnaru av... DIY. Monacor
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2004/10/05 :  08:20:54  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Du har så rätt akktustakki om Audioscan bör tillägga att de även hade en variant av bkserien som hade en liten horndiskantsom extra stöd.

Jag tycker att du bör försöka bygga hornen Mathias_J även om det är lite pussel över det men inte värre än ett par vanliga lådor trots man får tänka till lite.

Jag bygger själv horn just nu och bilder kommer så fort filmen är slut.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.44 sekunder. Snitz Forums 2000