HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 WiFi och flerkanalsHiFi
 Yamaha rx-v2400
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Liljus
Starting Member

29 Posts

Posted - 2004/10/04 :  22:29:50  Show Profile Send Liljus a Private Message
Hej!
Nu har jag hittat receivern som jag varit sugen på ett längre tag till ett bra pris.
Det är Yamahas rxv2400, som kostar runt 9000:- här i Sverige. Den jag har hittat finns
i USA (eBay) och den kostar 5500:-. Frågan är bara om det är värt det!
Är det någon som har erfarenhet av detta? Hur fungerar det med tull? Sen är jag inte
säker på om det finns omkopplare till 230 V på baksidan, vissa apparater har ju det.. någon som vet? Tacksam för hjälp!

MVH

Liljus

Amatören
100.000-klubben

1782 Posts

Posted - 2004/10/05 :  00:16:19  Show Profile Send Amatören a Private Message
quote:
Sen är jag inte
säker på om det finns omkopplare till 230 V på baksidan, vissa apparater har ju det..
Påminner mig om när jag köpte min Yamaha RX-V2095 RDS, fanns med 3 olika nätaggregat, en för USA-marknaden, en sk. Hong-Kong modell med omkopplare och slutligen en för Europamarknaden. Vad jag fick fram då var att Europamodellen var kraftigast (bl.a. större trafo), Hong-Kong som tvåa och USA-modellen "sämst". Vet inte om det fortfarande är så, kan vara värt att kolla upp.
Förresten, köpte min på "www.hificomponents.de" (Europamodellen) till ett bra pris, kan vara ett alternativ idag när Euron står relativt lågt mot kronan.

"Amatör, med JBL, Beyma, 18-Sound, AE, DUAL, Ortofon, BSS, Xilica, NCore och Yamaha!"
Go to Top of Page

Allison One
Member

153 Posts

Posted - 2004/10/05 :  00:18:21  Show Profile Send Allison One a Private Message
Nej! -jag tror inte det är värt det!
rxv2400 kommer nog reas ut snart, då den är på gång att ersättas av rxv2500 för ungefär samma pris.
Dessutom kommer det säkert ut en massa begagnade på marknaden då många vill ha det senaste.
RXV 1500 (den som ersätter RXV1400) har i stort sett samma prestanda och finesser som rxv2400 men till ett lägre pris! (under 9000:-)
Så vänta en månad så klarnar det lite!
Läste i ett annat forum att de första nya recivrarna har anlänt och runt månadsskiftet så finns de ute i butik.
Då kommer RVX2400 att vara en iskall produkt och ingen kommer att vilja ha den på lagerhyllan!
Vilket innebär köpläge för dig!
Håll ögonen öppna!

En lugn stund själv för att lyssna på prylarna är den bästa uppgraderingen!
Go to Top of Page

Martin.M
Semesterfirare

3556 Posts

Posted - 2004/10/05 :  01:14:16  Show Profile
Den finnas annars från 7500:- från tyskland.
Frakten brukar vara billigare än om man köper från sverige...
Som andra säger, vänta tills 2500 kommer snart nu, då kommer det reas.

admin @ Minhembio.com & självutnämnd Squeezbox-expert
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.45 sekunder. Snitz Forums 2000