HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 upprigtighet vs uppmuntran
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2004/10/03 :  17:48:53  Show Profile Send Dimitri a Private Message
På våra diy möten har jag haft tillfälle att höra flera system.
Vissa lät väldigt bra, andra inte.
Hur uppriktig skall man vara.
Hur mogna är vi att ta åt oss mindre positiva synpunkter? (men konstruktiva)
Samtidigt som det är viktigt att uppmuntra diy nybörjare till fortsatt aktivitet?
Uprigtiga synpunker kan stimulera till utveckling, samtidigt som de kan vara katastrofala för andra.
Dimitri

EngelholmAudio
Member

8209 Posts

Posted - 2004/10/03 :  17:53:32  Show Profile Send EngelholmAudio a Private Message
quote:
Hur mogna är vi att ta åt oss mindre positiva synpunkter? (men konstruktiva)
Generalfel 1A. "Vi" är ingen homogen grupp. Alltså inga generella råd. Mänskligheten innom oss för liksom känna efter från person till person.

Frågan du ställer är högst relevant.
Jag lever i tron: "Att driva något är bra mycket tyngre än att kritisera något". Varför? I 99.9 fall av 100 så betyder "driva" att man för något frammåt och i detta gör man vissa kompromisser. Olika människor har olika svårt att ta emot kritik på medvetna (och omedvetna) kompromisser.


Äger, driver och är engelholm audio (i Blekinge).
Egna produkter, Krell, ARC. Akustikkonsultation medelst Svanå's produkter.
Bara för att det går att hänga på väggen betyder det inte att den har bra akustiska egenskaper som främjar musikupplevelsen!
Go to Top of Page

gongken
Member

539 Posts

Posted - 2004/10/03 :  18:08:58  Show Profile Send gongken a Private Message
Kritik måste finnas men läggas fram på ett bra sätt så personen som kritiseras får behålla sin värdighet...

En vit Volvo svänger in på Ringvägen.
Go to Top of Page

Haakan
Member

2630 Posts

Posted - 2004/10/03 :  18:26:30  Show Profile Send Haakan a Private Message
jag personligen blir mest peppad att försöka ännu hårdare om jag får en massa kritik

"även jag hör skillnad på inbrända och innebrända kablar" (c) _jax =)
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/10/03 :  19:47:18  Show Profile Send paradigm a Private Message
Det finns alltid något att berömma och det är som redan sagts, oerhört viktigt att man först hittar det positiva och möjligen unika i varje projekt och det är också viktigt att förstå under vilka förutsättningar ett projekt tillkommit, både materiellt, ekonomiskt och inte minst sett ur den enskilda individens personliga förmåga.

Alla är inte födda med verktyg i handen, men allas vilja att försöka utifrån sina inre förutsättningar, är ju till syvende och sist det som förenar oss här på forumet.

Det är iaf det som gör det så innerligt roligt och spännande för mig att varje dag gå hit för att se vad som hänt sen sist och för att se om det är något jag kan lära mig denna gång och så länge vi umgås på ett vänskapligt och genuint hjälpsamt sätt, är jag säker på att ingen tar illa upp om man påpekar några felaktigheter i ens tänkande. Jag skulle tvärt om tro att de allra flesta, liksom jag själv skulle uppskatta om någon hittar några brister i mina konstruktioner. Men det hänger som sagt på i vilken atmosfär det är framfört.

Det är oerhört lätt att få någon att gå i försvarsställning om man kommer så där lite von oben och om man försöker göra sig lustig på andras bekostnad, men jag måste säga att tonen för det mesta här på forumet är vänskapligt och nästan lite familjärt hjärtligt och det uppskattar jag mer än ni kan ana.

Att kommunicera på ett konstruktivt sätt är inte något man lär sig på en kafferast och den som är intresserad av detta på ett djupare plan kan jag varmt rekommendera en närmare titt på något som heter "Giraff språket", som IMHO är den bästa konfliktlösningsmetoden i hela världen, samtidigt som det hjälper oss att kommunicera utan att trigga andras försvarsinstinkter.

Det var lite OT, men jag tror det ändå hör hemma här, såväl som i alla forum där olika människör möts för att umgås och förmedla kunskaper och erfarenheter till varandra.

/Roland
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2004/10/03 :  21:57:24  Show Profile Send linnar a Private Message
Den som vill vara med och leka måste också tåla leken.
En liten omskrivning av en känd ramsa.

Håller med paradigm fullt ut.

Man kan säga att frågan om att ge och ta kritik inte
är helt lätt. Men de flesta lever ute i sammhället,
går i skola eller arbetar. En del lever tillsammans
andra ensamma. En sak har alla dock gemensamt: Kritik
och självkritik.
Det är en naturlig del av våra liv.

Naturligtvis finns det varierande grad av tålighet bland
oss gällande dessa frågor. Därför gäller det att gå fram
med silkesvantar utan att föra fram osanningar för sanningen
är det enda som kan leda oss rätt.

Jag lärde mig en bra sak på en arbetsledarkurs:
Beröm skall ges när andra hör, kritig skall man bara ge till
den som gjort sig förtjänt av det och då skall kritiken
ges försiktigt och ödmjukt med en lämnad öppen dörr så att
den drabbade kan ta sig ur situationen. Dvs man skall låta
den drabbade förklara sig, hur dum förklaringen än är, för
budskapet har redan gått fram.

Man måste också skilja på personlig kritik och resultatkritik.
Resultatkritik är inte alls lika träffande som personlig kritik.
Resultatkritik är kritik mot ett resultat som skapats av någons
handlingar.
Om jag säger att en liten sluten låda går djupare ner i bas än
en stor låda kommer jag att få personlig kritik.
Om jag bygger en liten sluten låda med målet att nå djupt ner i
basen får jag resultatkritik.

Den senare formen av kritik bör och skall man dela ut för att
grenen skall utvecklas framåt. Om inte kommer man snart att börja
med navelskåderi med innebördes beundran som resultat.
Man ser tydligt om något utvecklas åt det hållet. Det ser man om
det delas ut stora lass av beröm sida efter sida, när någon visar upp
sitt alster, medan kritiken lyser med sin frånvaro.
I det läget är det viktigt att de "styrande" styr verksamheten så att
även den formen av kritig vågar/får framföras.

Jag tycker mycket om detta forum och folket på forumet inte minst.
Om man skall kritisera forumet för något så är det just vad det
gäller att ge negativ kritik.

Om jag skriver ett inlägg och det jag påstår är helt fel tycker jag
att det är "tjänstefel" om, den som kan, inte genast sätter "tummen
i ögat" på mig. Detta skulle skapa mer kunskap om ämnet än om ingen
säger något alls.

Det skadar inte om kritiken ges med "glimten i ögat" mjukare kan det
inte bli utan att innehållet går förlorat.
Otrevlig skall man aldrig vara eller tillåtas vara.

Edited by - linnar on 2004/10/03 22:00:08
Go to Top of Page

coldcut
Member

747 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:07:35  Show Profile Send coldcut a Private Message
Man kan ju berömma det som skall berömmas.

För en del DIY:are är det slutliga ljudet det viktigaste. För andra kan själva byggandet ger tillfredsställelse. Ytterligare andra kanske tycker att kontruktörsbiten är det roligaste. Troligen avspeglar sig detta även i bygget. Är ngt estetiskt tilltalande kan man ju säga det; men skönhet medför ju inte automatiskt andra kvaliteter, och vice versa... Men hittar man ngt positivt först är nog personen ifråga mer öppen för konstruktiva råd sedan..

-
Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:41:05  Show Profile Send paradigm a Private Message
Visst är det som ni säger. Har man varit uppriktig i sitt beröm, så kan man också vara sakligt kritisk, så länge mottagaren känner att kritiken ges i all välmening och på ett vänligt sätt och jag instämmer med linnar i att forumsmedlemmarna gott kunde dela ut lite mer kritik, allrahelst som någon ber om det. Det har jag själv gjort flera gånger, d v s bett om kritik när jag postat ett schema, bild eller någon beskrivning, men det har nog bara hänt någon enstaka gång att någon haft något att invända och det beror INTE på att mina alster varit felfria.

Man kan också säga att skillnaden mellan en lyckad och en misslyckad kritik, kan sägas var antingen i syfte att dela med sig av sin kunskap, genom att vara den som går före och visar vägen och så länge mottagaren eller "eleven" känner förtroende och tillit, kommer han att följa efter. Men om mottagaren känner att sändaren enbart vill briljera och kommer med påståenden, som vore de universella sanningar och där mottagaren känner att sändaren inte vill dela med sig utan tycks vilja behålla ett psykologiskt övertag, kommer mottagaren inte att följa sändaren.

Det finns också ett talesätt som säger:
När läraren är mogen, kommer eleverna.

Sen var det emellertid något jag reagerade lite på, där jag själv kanske skulle ha valt en lite annan formulering:

"Därför gäller det att gå fram med silkesvantar utan att föra fram osanningar för sanningen är det enda som kan leda oss rätt."

Jag är ändå övertygad om att du håller med mig, när jag säger att det inte allt för sällan uppstår oenighet om vad som är just sanningen. Det är inte ofta som det finns en helt objektiv och ömsesidigt accepterad sanning och just därför skulle jag nog undvika att ta mig tolkningsföreträde på sanningen, hur säker jag än är på min sak och oavsett hur mycket litteratur som stöder min uppfattning.

I övrigt håller jag helt med dig och zed51. Det hänger på i vilken anda man vill gå före och visa vägen.
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:57:06  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Det är en klart svår balansgång, så man ofta inte känner personen som har byggt den DIY-sak som kritiseras.
Men den konstruktiv kritik och hjälp på vägen vad som ev skulle kunna ändras för att få produkten bättre, borde de flesta kunna ta. OM personen nu vill förändra produkten. Han/hon kanske är så nöjd att han/hon inte känner att det inte GÅR att förbättra

Fast visst svider det när man får lite beröm, med tillägg OM du hade gjort sä här istället....
(och se vet man att man har lagt flera hundra timmar på bygget... )

Fast utan motgångar är det svårt att gå framåt. Dock är inte alla elektronikingenjörer eller Möblesnickrare, så lite lätt på orden kanske man skall vara första gången..,

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:11:52  Show Profile Send perob a Private Message
Viktigt att hålla isär vad man kritiserar tycker jag! I mitt tidigare yrkesliv (inom elektronik, ej audio) körde vi (enligt ISO9001) "Konstruktionsgranskningar" och vi var mycket noggranna att det inte skulle bli "Konstruktörsgransningar". Det är ju burken/prylen och inte personen som konstruerat/byggt den som utvärderas och "kritiseras". Detta fungerade bra för oss... visst jag är medveten om att audio kan vara lite mer subjektivt... men ändå väl värt att hålla i minnet.

Mvh
/Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page

paradigm
Member

958 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:20:15  Show Profile Send paradigm a Private Message
Fast man kanske inte ska säga: "om du hade gjort så här istället..." utan kanske säga att jag kanske skulle ha gjort så här istället, för enligt mina erfarenheter skulle jag uppnå eller åstadkomma följande, om man gjorde så här istället, därför att en sådan lösning skulle ge det här resultatet...

Det är således stor skillnad, om jag säger, att så här är det, eller så här ska det vara för att det ska bli bäst/riktigt, jämfört med om jag säger att jag tror, eller enligt min erfarenhet skulle jag välja att göra så här, därför att... och så får man förklara skillnaden och varför det ena skulle vara att föredra framför det andra.

Jag håller med, det är ofta en hårfin balansgång, men det hjälper mig att skriva, om jag frågar mig hur jag själv skulle reagera om nån kommer med pekpinnar och små klappar på huvudet.

När det gäller själva designen, finns det enligt mitt sätt att se det, över huvud taget inget rätt eller fel, bara mer eller mindre utvecklade konstruktioner, som iofs ger olika praktiskt användbara och funktionella produkter. Men det kan man aldrig kritisera någon för, om man inte betalt någon för att tillverka produkten förstås.
Men det är en annan femma.
Sen menar jag att om konstruktören ska förbättra sitt alster eller inte, måste ju vederbörande själv alltid få avgöra.

/Roland
Go to Top of Page

Resonans
Member

897 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:29:56  Show Profile Send Resonans a Private Message
Ja, vi verkar alla ha ungefär samma uppfattning om ämnet. Jag själv anser att kritisk och objektiv granskning utvecklar projekten mycket effektivare än andra metoder. Det är väldigt lätt att "förälska" sig i sina egna projekt och då kan kritiska synpunkter från utomstående vara till stor hjälp - eller förtret...

Trots att känslor osv kan förstärkas med smilies kan det ändå vara svårt att tolkas eller tolka andra "rätt" i skrivande form. Det bör man tänka på.

...music is the best...
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:51:41  Show Profile Send linnar a Private Message
paradigm:
"Därför gäller det att gå fram med silkesvantar utan att föra fram osanningar för sanningen är det enda som kan leda oss rätt."

Jag menar att när man ger kritik skall det vara kritik som
jag konstruktivt menar och inte hittar på för att jäklas
eller för att jag är avundsjuk.

Det talas en del om design här ovan.
Det är troligtvis omöjligt att träffa rätt i kritik av
tycke och smak. Där skall man kanske vara återhållsam med
kritik. Om en högtalare är ruskigt ful kan man säga typ:
"Kul låda, hur kom du fram till den utformningen"
och
"Hade jag varit sonm du då hade jag ..." osv.

Jäkla intressant tråd.
Om denna tråd håller i sig ett tag tror jag att vi lär
oss en hel del om ämnet.

Go to Top of Page

Fisksmisk ola
Member

1763 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:55:46  Show Profile  Visit Fisksmisk ola's Homepage Send Fisksmisk ola a Private Message
En sak jag kan tycka är viktigt är att man inte totalsågar någons koncept. Typ om någon har en lite annorlund design på gång, att man inte säger: "Varför? Bygg en basreflex istället så slipper du de problemen."(bara som ett exempel).

Euroline - T-Amp - DIY
Go to Top of Page

Harry_up
Member

1593 Posts

Posted - 2004/10/04 :  08:16:23  Show Profile Send Harry_up a Private Message
Värsta kritiken kommer förstås från den som överskattar dina egna kunskaper. Enklast att man gör en hel del blindtester under utvecklingen så man vet att man är på rätt väg. Detta gäller också i synnerhet alla moddare där det är en sak att byta mot vedertaget bättre komponenter, men att t.ex. modda mekaniska grejor sdkivspelare är ofta helt felaktiga där man bara haft en pryl och därför inte kunnat kontrollera hur fel man har gjort. Sedan är det en balanserad ärlighet som gäller för annars så blir fallet högre om personen får beröm av välmening då motsatsen borde gällt. Nästa gång kanske någon annan avrättar produkten med rätta och då blir kanske kritiken sammanblandad med personangrepp.

Inget är så bra så att det inte borde bytas ut.
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/10/04 :  11:56:51  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
Det värsta med kritik beror ju mycket på hur det uppfattas av mottagaren, men ser man kritiken som konstruktiv så spelar det ju i princip ingen roll om den är "negativ" eller "positiv" eftersom den leder till utveckling !!

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2004/10/04 :  12:50:07  Show Profile Send linnar a Private Message
Wolfgang:
Ditt inlägg kan inte sägas bättre.
All konstruktiv kritik leder alltid till bättre grejer.

Ett problem jag upplevt på forumet är när man kritiserar
nyttan av speciella högtalarkablar.
Jag gjorde det någon gång. Sedan dess ingen mer gång.
Det blev ett himla liv. Jaf fick 10-20 mail om dagen
närmaste dagarna efter kritiken och får fortfarande
ett och annat mail. Jag har aldrig bilvit så "sågad"
någonsin tidigare.
Kommer inte ihåg vad jag sade men något i stil med:

"Skillnaden i ljud mellan dyra specialkablar och
billigare motiverar inte den kostnad detta medför".

Jag skojade till det senare för att inte någon skulle
fortsätta och vara ilsken på min åsikt.

Tyvärr föll inte heller skojandet i god jord.

Jag fick det något tveksamma budskabet:
"Här skojar man inte om så allvarliga saker som
högtalarkablar".

Tja, resultatet blev inte bättre grejor av min
kritik. Resultatet blev en mycket försiktigare Linnar.
Numera kollar jag inte länkar som handlar om kablar
mer.
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/10/04 :  13:35:06  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Det här är ett känsligt ämne. Jag tycker Paradigm beskriver det bra:
quote:
Det finns alltid något att berömma och det är som redan sagts, oerhört viktigt att man först hittar det positiva och möjligen unika i varje projekt och det är också viktigt att förstå under vilka förutsättningar ett projekt tillkommit, både materiellt, ekonomiskt och inte minst sett ur den enskilda individens personliga förmåga.
Bara det att någon höjer sig över mängden och gör något själv tycker jag förtjänar beröm. Sen finns det olika nivåer av kunnande och det får man helst ta hänsyn till, samma resultat kan få helt olika utlåtande beroende på vad personen kan göra. Hålls entusiasmen vid liv kommer nästa bygge som personen gör bli bättre än det förra. Man lär sig helt enkelt.

Sen har vi det här med ord:
Det finns flera definitioner av ordet "kritik". Om man konsulterar SAOB http://g3.spraakdata.gu.se/saob/ kan man lära sig mycket intressant.
Det är inte min melodi att ge kritik så som i definition 1C: "BETYDELSE: i allmännare anv., övergående i bet.: klandrande, klander, tadel, häcklande."
Däremot passar det här in, definition 1B: "(värksamhet bestående i) granskning o. värdering av vittra (l. vetenskapliga) skrifter l. konstnärliga alster l. prestationer. Estetisk, litterär kritik."

Varför nu dra fram detta? Jo, man kan mena olika saker med kritik. Någon menar att ta fram och lägga tonvikten på fel och brister. (1C) En annan person menar att granska, värdera och komma med ett utlåtande, positivt eller negativt i olika grader. (1B)

Jag vet hur jag vill ha kritik i alla fall, och vad jag blir inspirerad av.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn

Edited by - Bernt Jansson on 2004/10/04 13:38:06
Go to Top of Page

linnar
Kunskaps-Harry 2005 & Semester firare

3623 Posts

Posted - 2004/10/04 :  20:54:30  Show Profile Send linnar a Private Message
Kort sagt, kritik är bra så länge syftet är välmenande.
Go to Top of Page

Circlomanen
Semesterfirare

9880 Posts

Posted - 2004/10/04 :  21:30:50  Show Profile Send Circlomanen a Private Message
NI HAR ALLA JÄTTEFEL!!! NI ÄR JÄTTEDUMMA!!!!!







Jag kunde bara inte motstå
Go to Top of Page

martinsson
100.000-klubben

3311 Posts

Posted - 2004/10/04 :  21:40:27  Show Profile  Visit martinsson's Homepage Send martinsson a Private Message
Hur skulle man klara sig utan kritik (vägledning) ?
Inget ljus utan mörker som det heter, och alla har vi något att lära.

Utan "motgångar" hur skall man då kunna uppskatta motsattsen.

Visst kan det hugga till i bröstet, men om man ser till syftet gör det förhoppningsvis inte lika ont, man får gå varsamt fram.

Lite flummigt kanske, men ni förstår säkert.

martinssons DIY funderingar och projekt - http://www.martinsson.cc/blog/
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2004/10/04 :  21:50:26  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Tack för kloka synpunkter.
Det är alltså viktigt att komma med konstruktiv kritik.
Tycker jag också.
Problemet är snarast att framföra synpunkterna på ett icke gå-i-försvar frammande sätt.
Att inte vara "von oben"
Att vara vällvillig
Att ha torrt på fötterna, dvs veta vad man talar om.
Att inte framhäva sig själv.

Ingen lätt uppgift.
Men: nu har Zalve, via PM, lovat (nåväl, nästan) att visa upp sina diy alster på nästa diy möte i Gbg samt att ställa upp som ett träningsobjekt för givande av konstruktiv kritik (kanske också nästan)
Det har varit en kul läsning
Dimitri
Go to Top of Page

Bubbel
Eojeud-VALS, 100.000-klubben

6794 Posts

Posted - 2004/10/04 :  22:18:02  Show Profile Send Bubbel a Private Message
Jag tycker personligen att kritik kan vara bra dels för att man blir lätt "fartblind" när man håller på med nya projekt. Jag tycker att jag är väldigt självkritisk men känner ändå att man kan bli vägledd av andra som kommer med kritik (påpekar) då man missar eller glömmer bort saker som är självklara.

linnar: jag förstår att du inte tar upp kablar mer i en diskussion här, för var och en är salig i sin tro detta att det gäller först och främst kablar aldrig något annat.

Det skall bli intressant och se vad Zalve har att visa vid nästa möte.

/Anders

Min stereo: Hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, hemmabygge, köpe cdspelare, hemmabygge.
Go to Top of Page

Peter S
Member

1060 Posts

Posted - 2004/10/05 :  02:09:58  Show Profile Send Peter S a Private Message
En grej jag kom på är att kvatitet inte är något entydigt.
Som redan sagt lägger vi vikt på olika aspekt. Jag tyckar om bygg-kvalitet och att det ser fint ut och därför bruker jag börje med lådan. Jag gillar komponenterna, rören, kondingerna osv. Matematiken tycker jag inte om.

Men även ljudmässigt har vi mycket olika prioriteter. Vi håller vissa aspekt av återgivningen vigtigare än andra. Två personer kann ha helt olika åsikter om en anlägnings kvalitet beroende på hur mycket den uppfyller dessas prioritetslista.
Så det är inte alla gångar lika lätt att definera "Bra" och "Dålig". Det kann vara att en byggare vill uppnå något annat med sitt bygge än det man själva strävar efter med sitt.

Om man kann förstå en annans mål och önsken med sitt projekt och hjälpa att uppfylla dom har man nog hjälpt bra till.

Det var mitt von oben bidrag

Edited by - Peter S on 2004/10/05 02:14:55
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/05 :  03:03:17  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
quote:
Ingen lätt uppgift.
Men: nu har Zalve, via PM, lovat (nåväl, nästan) att visa upp sina diy alster på nästa diy möte i Gbg samt att ställa upp som ett träningsobjekt för givande av konstruktiv kritik (kanske också nästan)
Det har varit en kul läsning
Dimitri


Tills dess hoppas jag kunna visa upp nåt nybyggt.(Högtalare)
Annars får det bli de 2 olika exemplaren som finns hemma just nu.
Då det finns risk för neg.kritik så skall jag bygga om mitt stressbygge nu

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/10/05 03:05:36
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/10/05 :  23:59:41  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Bra synpunkt Peter!

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.72 sekunder. Snitz Forums 2000