HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 SKANDAL!!!!!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Previous Page | Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 3

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:12:59  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
hmm jag tycket inte om dehära.. funtar på att säga upp mitt medlemskap i en liten protest mot det hela!

Jag läste tråden nu som blivigt redigerad, och det är ju en märklig läsning. mycket tragist att den inte finns mera! fler borde få läsa den! bara det att den tagits bort är ju skandal!


-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Dazzin
Member

989 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:18:37  Show Profile  Visit Dazzin's Homepage Send Dazzin a Private Message
Jag kan bara hålla med om att det är väldigt märkligt hur saker och ting behandlas, samma visa om och om igen, varje gång blir jag lika irriterad på det..

Men visst ni bestämmer hur ni vill ha forumet med er inriktning och jag får acceptera det eftersom jag besöker er.

Jag går hand i hand med samllsuper_man i tänkandet och kommer ge det 24h sen bestämmer jag hurvida min framtid här blir.

Jag har postat mindre och mindre på slutet (antagligen ingen som märkt det iaf..) Men vi får se hur det ordnar sig denna gång (tanken har slagit mig förr).

/Daniel

Info om min anläggning och lite bilder samt mitt xls-bygge...
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:22:22  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message

Tack Hi-Fi Consult för infon och jag väntar med spänning vad det ev redigerade priset kommer att bli

Burmester är ju trots allt ett supermärke med otaliga priser bl.a.

//Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

mje1
Member

500 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:30:36  Show Profile
Jag kan inte annat än ställa mig i kön "potentiella avhoppare". Hififorum.nu börjar bli riktigt t r i s t. Utseendet,modereringen och inte minst det smala området som är tillåtet att diskuteras. Känns som en skiva som bara står o hoppar o hoppar...

Tillslut tänkte jag bara påminna de nya "skjutglada" moderatorerna om hififorum.nu:s regler...

"§.4.1 Privatpersoner
Hifi-företag skall hantera alla medlemmar med respekt vid
diskussioner och meningsskiljaktigheter."



Här kan man skriva något ordspråk som någon annan har hittat på. Coolt...

Edited by - mje1 on 2004/10/03 20:32:20
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:43:14  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Trådarna i sin helhet:

http://www.midgard.liu.se/~n97magda/burmeister.html

http://www.midgard.liu.se/~n97magda/burmeister2.html

I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

MONTANA
Member

534 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:58:17  Show Profile  Visit MONTANA's Homepage Send MONTANA a Private Message
Hi-Fi Consult kunne sikkert ha håndtert de spørsmål som er reist rundt prisingen av Burmester i Sverige på en mer saklig måte (dagens "understatement"? ), men:

Hi-Fi Consult er som forhandler av Burmester i Sverige i sin fulle rett til å fastsette priser på Burmester i Sverige. Konsumentene har valget mellom å kjøpe Burmester eller la være å kjøpe Burmester ut fra egne vurderiger av "value for money". Punktum finale!




HighEnd - MONTANA - PBN OLYMPIA - GRAND PRIX AUDIO - EMM Labs - kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / www.grandprixaudio.com /
www.emmlabs.com
System: MONTANA KAS2 - PBN OLYMPIA EB-SA2 - PBN OLYMPIA-LX/CPS - GRAND PRIX AUDIO Monaco - EMM Labs DAC2X http://www.highend.no
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/03 :  21:00:48  Show Profile Send matså a Private Message
Hej

Om jag har uppfattat det rätt när jag läste Pjotres tråd så ville han delge oss sina lysnningserfarenheter av systemet och jag kan förstå att han blev sur för att ni helt plötsligt skall diskutera priser. Han ville vara snäll och delge oss hans lyssningar.


Men priser och sådan är ju också intressant men kunde man då inte göra en ny tråd om det o tal om stora inköp osv kan man inte ha det i ett speciellt forum som "ni som vill genomföra stora parallelinköp gör det bäst i stora inköpsforumet"




Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/10/03 :  21:06:22  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
matså, vet inte men jag tycker inte dethär har så mycket med OT att göra.. trots att det enligt vissa VAR OT. Det handlar om hur hf.nu bearbetar vissa inlägg på vissa sätt och vis

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

matså
Semesterfirare

2705 Posts

Posted - 2004/10/03 :  21:15:21  Show Profile Send matså a Private Message
Ja det skall naturligtvis vara rättvisst moddat och ingen skall få någon favör. Jag tänkte mest att det kanske var onödigt att diskutera pris så mycket i en tråd som Pjotre ville delge oss sina lyssnings erfarenheter

Min fotosida på flickr
Go to Top of Page

Smallsuper_man
Member

604 Posts

Posted - 2004/10/03 :  21:30:52  Show Profile  Visit Smallsuper_man's Homepage Send Smallsuper_man a Private Message
jopp det e klart.. som sagt vissa anser att det var ot.. men det förändar inte situationen hära.. trots att det kan vait något klandervärt.. men som jag sa tidigare dethär är ju bara ett exempel i mängden!

-you don't know what you got until it's gone-

Hemma hos Peter
http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=29813
Go to Top of Page

Gerhard46
Ej medlem längre

525 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:18:27  Show Profile Send Gerhard46 a Private Message
HiFiConsult förolämpade Rydberg - tråden "lyftes undan" (har det någonsin hänt?) för att sen hamna på sid2 där få läser. Något konspirationstoriskt men "ryggdunkeriet" saknar motstycke.

Rydberg,
jag förstår att du är upprörd. Det är nästan alla (som inte håller H-C kärt) som är lika upprörda som du men lämna inte forumet för det. Det behövs aktiva ifrågasättare som du proppfull med värdeful information.

Att man ens kan tänka sig tanken att pröjsa ~40% extra för en apparat är för mig alldeles otroligt.

Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:32:01  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Gerhard46:

Detta med otroliga påslag förekommer i de flesta fall då prylarna kommer från någon exotisk kontinent. Kolla vilka märken du vill och du får samma svar i de flesta fall. Det finns dock en och annan som inte har de påslagen som diskuteras här. Ta tex http://www.subasaudio.com/ de säljer Pass Lab till Usa-priser med garanti och frakt till din dörr. Visst får man moms och tull men det får ju även generalagenterna som importerar. Hur går det ihop......

//Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Hinken74
Member

1102 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:33:33  Show Profile Send Hinken74 a Private Message
Nämner bara ett ord. Sorgligt............

Mvh/Henrik
---------------------------------------------------------------------------------------------------
Mitt system:
Von Schveikert db99,
Audio aero capitole Prestige SACD SE
Octave V70 samt strömrenare från Agile

Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:35:00  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
OT:
Det verkar fortfarande inte som att SÅ många har förstått vad DENAN tråden Handlar om, Eller HUR Pjotre?...


Ett stort problem som vissa har på forumet är ett att dagen problem (I-landsproblem) är att SVAR skall komma så fort man har tryckt på Submit "Reply knappen". Eller hur J-son.

Alla moderatorer sitter inte vis burkarna 24/7. Som en del verkar tro.

Skummade igenom tråden när jag flyttde tillbaka den åt Cyber. Det som verkade bortmodererat var en saker som "Kommer aldrig att handla på DEN affären" och likandne.

Sladd skrev att han skulle förklara. Varför inte vänta på det då, istället för att fylla tråden med 20 mindre lyckade inlägg, med följa av ett mindre upplopp?

OT:
Pjotre - Kan du leda oss tillbaka till verkligehet eller är det för sent nu !?

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/10/03 22:45:59
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:40:03  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Zalve:

Detta är ingen tråd som Pjotre har startat utan denna har J-son startat. Du får låsa upp Pjotre's tråd om han ska kunna "leda" dig tillbaka till verkligheten.

Det verkar som du inte vet vad denna tråd handlar om. Läs från början.....

//Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:44:42  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Helt korrekt VR-8. Blandade ihop denna tråd med Den tidigare burmester/H-C Tråden.
Stryker mitt inlägg om OT.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

fatpipe
Member

264 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:48:21  Show Profile  Visit fatpipe's Homepage Send fatpipe a Private Message
Själv förstår jag att det inte kan vara skojj för Pjorte att se sin tråd om de positiva intrycken han har fått av produkterna vändas till det negativa pga prisdiskussionen. Men jag är fortfarande splittrad om det ska diskuteras i samma tråd eller i en annan.
Jag själv är inte ute efter något av Burmesters produkter. Så av naturliga skäl så är jag inte intresserad av prissättningen heller. Men att läsa om Pjortes erfarenheter av detta exotiska märke är alltid spännande.

Men varför tråden skulle modereras förstår jag inte. Bara att invänta och höra vad Cyber har att säga om detta.

Jag kommer dock absolut inte lämna hififorum pga detta. Det positiva överväger det negativa flera ggr om. Vi ska vara glada över att vi har denna fina mötesplats.
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:52:51  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message

Nu finns ju "Skandal"-tråden att ventilera ev frågor kring prissättning och oklarheter kring vissa produkter/general-agenter så nu kan ni väl öppna tråden om Pjotre's lyssnings-intryck. Det ska väl inte bli nå't skitsnack i den då.

Zalve:
Ville bara klargöra.........inget mot dig.

//Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Dimitri
Member

1050 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:57:27  Show Profile Send Dimitri a Private Message
Håller med VR-8
Kan väl inte vara så kontroversiellt att öppna Pjotres tråd igen.
Jag vill också höra hans recension.
Dimitri
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/10/03 :  22:58:53  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Jag kan bara hålla med om att det är väldigt märkligt hur saker och ting behandlas, samma visa om och om igen, varje gång blir jag lika irriterad på det..

Men visst ni bestämmer hur ni vill ha forumet med er inriktning och jag får acceptera det eftersom jag besöker er.

Jag går hand i hand med samllsuper_man i tänkandet och kommer ge det 24h sen bestämmer jag hurvida min framtid här blir.

Jag har postat mindre och mindre på slutet (antagligen ingen som märkt det iaf..) Men vi får se hur det ordnar sig denna gång (tanken har slagit mig förr).

/Daniel

Detta tycker jag är allvarligt, att medlemmar tänker säga upp sitt medlemskap, borde vara en varningsklocka att något är galet.
Ps. Dazzin!, hoppas att ni inte försvinner härifrån

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

Sanoj
Mannen med bilderna

2475 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:14:27  Show Profile Send Sanoj a Private Message
quote:
Detta tycker jag är allvarligt, att medlemmar tänker säga upp sitt medlemskap, borde vara en varningsklocka att något är galet.


Eller så är det en väckarklocka för de som sitter bakom tangentborden...

// Jonas

Konsult hos Consulterna
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:16:42  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message

Sitter inte alla bakom tangentbord, medlemmar, mods och ägare........?

//Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

FBK
700.000-klubben

7378 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:28:43  Show Profile Send FBK a Private Message
quote:
Eller så är det en väckarklocka för de som sitter bakom tangentborden...
Så kan man också se det och jag förstår vad du menar.

Mvh Per

Lever på samhällets botten.
Knappt aktiv forummedlem längre, men jag tittar in ibland.
Go to Top of Page

jokkon
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:33:31  Show Profile  Visit jokkon's Homepage Send jokkon a Private Message
Sanoj, vad menar du med att det är en väckarklocka? Att man sitter för länge framför datorn? Att man bör låta sig klankas ner på av andra över internet? Att pastan kokat lagom länge? Att tenisen börjar på TV, som varning så man inte slår på den? Eller helt enkelt att om man inte ställer sig i ledet så bör man inte vara nära ledet?


Förklara för mig, jag tror inte du vill bli missförstådd när du kallar dig "konsult åt consulterna" och därmed blandar i dig i en disskussion om hur hutlöst din chef (??) har uttalat sig.. Klart du kanske vill jävlas, men gör det isåfall på allvar, kom inte och småmesa!

Men om du inte ville jävlas så kanske du borde göra något åt ditt inlägg, det var kanske inte det snyggaste...



mvh Jocke

DnB for dance, Zappa for life!
Go to Top of Page

Loopen
Member

621 Posts

Posted - 2004/10/03 :  23:40:22  Show Profile Send Loopen a Private Message
Hmmmm.

Va lätt det kan gå galet. Att Buremaster är billigare i Tyskland är ju inget konstigt i sig. Att sedan HiFi Consult besvarar frågan är ju naturligt, och även om förklaringen är lite vag så är det ju så det är. Vi konsumenter kan ju faktiskt välja att handla var (och vad) vi vill och det är ju bra att vi får information om priser, skillnader, mm.
Att en groda hoppar ur munnen på Consulterna är väl inte hela värden och det är ju lätt att be om ursäkt när man utrycker sig klumpigt.
Däremot reagerar man när en moderator stänger en tråd utan egentlig anledning. Nä, jag vill uppmana alla till besinning och vi hoppas väl alla på att detta är ett öppet forum.

Allas åsikter är lika mycket värda.....
Go to Top of Page
Page: of 3 Previous Topic Topic Next Topic  
Previous Page | Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.66 sekunder. Snitz Forums 2000