HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Trådar som försvinner
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:17:43  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Nu ger jag fan upp, ryggdunkeriet får väl ha gränser

Kasta gärna ut mig med, här vill jag inte stanna................

I'm not a complete idiot, some parts are missing

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:19:20  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message

En föklaring till varför tråden om Burmester etc som Pjotre skrev försvann är önskvärd.


Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

Rydberg
Member

4519 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:21:48  Show Profile Send Rydberg a Private Message
Pjotre
dr. kursuppgång



Sweden
2736 Posts
Posted - 2004/10/01 : 23:11:59
--------------------------------------------------------------------------------

Fick i kväll hem Burmesterslutsteget som spelade på Arken, 911 heter det. Med sig hade Sladd även Transparent Reference högtalarkablar. Uppställning är då så här... (Just nu )

Meridian 800
Kimber KS2020
Meridian 861
Jorma Design No1
Burmester 911
Transparent Reference
Martin Logan Prodigy


Och det låter....... Helt gudomligt... Redan, detta som den mesta andra elektronik behöver gå varm, varför jag förväntar mig ytterligare lyft av ljudkvaliteten i morgon.

Kabelfrågan är inte helt löst, håller på att testa lite olika varianter. Men mycket lutar nog åt att en eller ett par Burmester slutsteg landar i hemmet under hösten/vintern.

Systemet med Meridian/Burmester/Martin Logan verker passa som hand i handske....

Återkommer med fler intryck framöver...

Bernt Jansson
Moderator DIY



Sweden
4598 Posts
Posted - 2004/10/01 : 23:33:26
--------------------------------------------------------------------------------

Häftigt!!!

--------------------------------------------------------------------------------
MVH Bernt
OTL rules!! Referensen är livs levande musik - inte andra apparater.
Mitt system: http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=16613


Pac
Administrator



Sweden
2871 Posts
Posted - 2004/10/01 : 23:51:39
--------------------------------------------------------------------------------

Oj, oj, oj, då ställer jag mig i besökskön redan nu

--------------------------------------------------------------------------------

// Per Adelsson, Admin och ägare HifiForum.nu
// HiFiForum.nu's regler



Sanoj
Hr garagerock



Sweden
1824 Posts
Posted - 2004/10/01 : 23:54:25
--------------------------------------------------------------------------------

Låter kul. Jag måste få komma och lyssna!

// Jonas



--------------------------------------------------------------------------------
Konsult hos Consulterna


anders.s
Average Member



Sweden
72 Posts
Posted - 2004/10/02 : 00:18:30
--------------------------------------------------------------------------------

Hej Pjotre jag var uppe och lyssnade på burmester I Alingsås.
Det lät mycket bättre än mässan!
Blev mycket imponerad perfekt ljudbild var du en står i rummet.
Har du lyssnat på den uppställningen?
Mvh Anders


Rydberg
Advanced Member



Sweden
3182 Posts
Posted - 2004/10/02 : 00:32:19
--------------------------------------------------------------------------------

Burmester, nyhetens behag

--------------------------------------------------------------------------------
Den här putten är från ett sådant avstånd att antingen går den i eller så missar han. /Göran Zachrisson



Bravo
Advanced Member



Sweden
4380 Posts
Posted - 2004/10/02 : 05:40:55
--------------------------------------------------------------------------------

Häftigt.

Visst nyhetens behag, men ryktet för Burmester är ju ändå stabilt.
Vissa kvaliteter besitter den nog.

--------------------------------------------------------------------------------
Bravo


MONTANA
Advanced Member



Norway
203 Posts
Posted - 2004/10/02 : 10:38:18
--------------------------------------------------------------------------------

Hot Rig! Spiller nok sort!

--------------------------------------------------------------------------------
HighEnd - Nordic Distributor of MONTANA / PBN OLYMPIA / kontakt@highend.no / www.highend.no / www.pbnaudio.com / System: MONTANA XP / 2 x PBN OLYMPIA MINI Poweramps / PBN OLYMPIA-L Preamp / -CPS External Powersupply / http://www.hififorum.nu/forum/topic.asp?TOPIC_ID=30505


n0p
Advanced Member



Sweden
611 Posts
Posted - 2004/10/03 : 08:34:44
--------------------------------------------------------------------------------

Vad betingar Burmester stegen för pris?

--------------------------------------------------------------------------------
Exit Planet Dust


Hi Fi Consult
Senior Member



Sweden
185 Posts
Posted - 2004/10/03 : 08:58:09
--------------------------------------------------------------------------------


Stereoslutsteget Burmester 911 kostar 171 000:-

mvh

,

--------------------------------------------------------------------------------
En av skandinaviens tyngsta hifibutiker


Dan Brickman
Advanced Member



Sweden
831 Posts
Posted - 2004/10/03 : 10:17:31
--------------------------------------------------------------------------------

En vacker vårdag skall jag fan i mig vara Burmesterägare

--------------------------------------------------------------------------------
"My mistress eyes is nothing like the sun


Pjotre
dr. kursuppgång



Sweden
2736 Posts
Posted - 2004/10/03 : 11:35:32
--------------------------------------------------------------------------------

quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Hej Pjotre jag var uppe och lyssnade på burmester I Alingsås.
Det lät mycket bättre än mässan!
Blev mycket imponerad perfekt ljudbild var du en står i rummet.
Har du lyssnat på den uppställningen?

--------------------------------------------------------------------------------



Japp, jag har lyssnat lite kort på den uppställningen i Alingsås. Låter fantastiskt bra! De Burmesterhögtalarna som står där spelar med en otroligt luftighet och stor pondus, Martin Logan Prodigy presenterar ljudet lite annorlunda men lika luftigt.

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Pjotre on 2004/10/03 11:36:36


whiskyman
Saturnus e la ingen wesky?



Sweden
1953 Posts
Posted - 2004/10/03 : 11:55:05
--------------------------------------------------------------------------------

Jag tycker inte att Burmester lät så där övertygande igår åtminstone.Då tycker jag att det finns bättre alternativ uppe hos Hifi Consult i Alingsås.Men som sagt smaken är ju olika. MvhKristofer

--------------------------------------------------------------------------------
Äger siten www.hifimaster.se

--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - whiskyman on 2004/10/03 12:03:44


Rydberg
Advanced Member



Sweden
3182 Posts
Posted - 2004/10/03 : 12:30:11
--------------------------------------------------------------------------------

171 000:- , 911 MK??

MKII
http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=0118506095&

MKIII
http://www.audio-markt-auktion.de/item.php?id=0888911441&

Ett Burmester 911 MKIII kostar 108500 nytt i Tyskland dvs 62500 billigare (motsvarar 36,5%)

--------------------------------------------------------------------------------
Den här putten är från ett sådant avstånd att antingen går den i eller så missar han. /Göran Zachrisson


--------------------------------------------------------------------------------
Edited by - Rydberg on 2004/10/03 12:39:09


VR-8
Advanced Member



Sweden
319 Posts
Posted - 2004/10/03 : 12:55:18
--------------------------------------------------------------------------------

Hi-Fi Consult:

Varför kostar ett 911 mkIII 171000 SEK hos er när det kostar 12000 EUR (ca108000SEK med 9kr/EUR) i Tyskland?

Är inte Tyskland oxå ett EU-land vilket innebär fri handel etc över gränserna? Dvs ingen tull mm.....

12000 EUR är ut till kund inkl vinst för de leden som är mellan tillverkare och konsument.

--------------------------------------------------------------------------------
Tur att man inte är så känslig som sina högtalare.....


Hi Fi Consult
Senior Member



Sweden
185 Posts
Posted - 2004/10/03 : 13:04:11
--------------------------------------------------------------------------------


Priset är satt med samma system som i Tyskland och övriga värden. En del av prisskillnaden är momsskillnaden mellan länderna och resten handlar om en prishöjning som kommer på Burmester vid nyår. Vi tyckte att det skulle kännas konstigt att lansera ett märke i september och sedan gå ut med prishöjning 4 månader senare, alltså har vi tagit ut detta "i förskott" i prislistan.

De som är seriöst hifiintresserade och dessutom vill handla ett Burmestersteg - eller annan utrustning - kan vara säkra på att få del av denna information innan köp.

mvh

,



--------------------------------------------------------------------------------
En av skandinaviens tyngsta hifibutiker


Rydberg
Advanced Member



Sweden
3182 Posts
Posted - 2004/10/03 : 13:11:30
--------------------------------------------------------------------------------

Skillnaden i moms mellan Tysklnad och Sverige är 9% (Tyskland har 16%).

Priset i tyskland med svensk moms hade varit 116920:-, dvs de kommer höja priserna i tyskland med 46.25%???? Ganska stor höjning

--------------------------------------------------------------------------------
Den här putten är från ett sådant avstånd att antingen går den i eller så missar han. /Göran Zachrisson



Hi Fi Consult
Senior Member



Sweden
185 Posts
Posted - 2004/10/03 : 13:21:46
--------------------------------------------------------------------------------


Ta nu en återställare Rydberg, du skall se att det löser sig.

mvh

,

--------------------------------------------------------------------------------
En av skandinaviens tyngsta hifibutiker


VR-8
Advanced Member



Sweden
319 Posts
Posted - 2004/10/03 : 13:37:23
--------------------------------------------------------------------------------


Hi-Fi Consult:

Nu har du/ni nått ett lågvatten-märke. Påstår du/ni att Rydberg skulla vara så bakis att han inte kan hålla koll på fakta? Därav rådet till en återställare?

Nu får du/ni svara på dessa fakta och inte ta till person-angrepp bara för det inte passar att bli utfrågad. Du/ni representerar ju många fina High-End märken och förväntas uppträda därefter.



--------------------------------------------------------------------------------
Tur att man inte är så känslig som sina högtalare.....


Viking
Senior Member



Norway
172 Posts
Posted - 2004/10/03 : 13:44:24
--------------------------------------------------------------------------------

VR-8: Helt enig, slike kommentarer fra Hificonsult gjør at man ikke vil handle med et firma som kommer med personangrep så raskt de blir "avslørt" i sin prissettingspolitikk! Skriv, forklar og begrunn, IKKE kom med angrep. Dere påstår dere er en seriøs butikk, da er det ikke lurt å virke useriøs her på forumet!

--------------------------------------------------------------------------------
MVH Viking


Rydberg
Advanced Member



Sweden
3182 Posts
Posted - 2004/10/03 : 13:49:27
--------------------------------------------------------------------------------

Jag vet inte vad min alkoholvanor har med er prissättning av Burmester att göra ???? Jag undra bara varför prisskillnaden var så gigantisk, men jag har ju nu fått svaret av dig att Burmester 911 mkIII kommer att kosta 17550 Euro vid årskiftet i Tyskland

--------------------------------------------------------------------------------
Den här putten är från ett sådant avstånd att antingen går den i eller så missar han. /Göran Zachrisson



I'm not a complete idiot, some parts are missing
Go to Top of Page

tober
Component.se

1318 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:22:08  Show Profile  Visit tober's Homepage Send tober a Private Message

Ja vad hände egentligen jag började läsa den och laddade om så var den borta.


Driver sajten component.se.
Go to Top of Page

Hi Fi Consult
Member

2112 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:25:12  Show Profile  Visit Hi Fi Consult's Homepage Send Hi Fi Consult a Private Message
Jag la ett inlägg som förklaring till diverse spörsmål i tråden och det försvann spårlöst.

Ingen kontakt har förekommit "bakom kulisserna" i denna fråga, kanske bäst att man tillägger.



mvh

,

www.hificonsult.se
http://www.goteborghifishow.se/index.php/se/

Edited by - Hi Fi Consult on 2004/10/03 14:27:59
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:27:33  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Lite oroande att läsa att det tydligen förekommer kontakt "bakom kulisserna" i diverse trådar.

Har ni/du sett filmen "Wag the dog" ?

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!

Edited by - VR-8 on 2004/10/03 14:29:49
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:29:01  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
FYI:
Tråden är undanlagd för moderering, men Cyber upptäckte senare att han inte hade rättighet att flytta tillbaka tråden.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:29:50  Show Profile Send J-son a Private Message
Usch, det luktar surt här. En del har tydligen STARKT inflytande här på forumet.

Svagt av en sk. "seriös" butik att komma med personangrepp och försvara en ockerhöjning av priset.
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:46:54  Show Profile Send Cyber a Private Message
Jag flyttade tråden för moderering, men saknade viss rättigheter visade det sig. Inga kontakter av de inblandade i tråden har gjorts./ Cyber
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:48:08  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
J-son. Det där om starkt inflytande skall du nog fundera på att ta tillbaka.
Det är PAC som har forumet och han har knappt sett en dator under lör-sön.

Det är Cyber som modererade detta inlägg.

Edit: Visste inte att cyber hade svarat innan jag postade, men låter posten ligga kvar.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"

Edited by - Zalve on 2004/10/03 14:49:13
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:48:38  Show Profile Send J-son a Private Message
Får man fråga varför "modereringen" skulle ske
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:50:58  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message
Öppna den andra tråden igen då...........det finns saker som inte är utredda ännu..

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!

Edited by - VR-8 on 2004/10/03 14:53:17
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:51:06  Show Profile Send J-son a Private Message
Jaha Zalve, nu ska man inte få vädra sina åsikter utan helt enkelt knipa tyst och titta på. Gör inte bort Er ännu mera, det räcker nu!
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:53:54  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
VR-8: Cyber jobbar på det.

J-Son: Det är inte åstiket, det är påhopp,,, En liten skilland.
Vad ni tycker om Burmester/HifiCOnsult/Priser bryr jag mig inte om. Det är de ständiga påhoppen som irriterar mig.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

VR-8
Member

420 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:57:12  Show Profile  Visit VR-8's Homepage Send VR-8 a Private Message

Zalve:
Ok.......jag väntar med spänning.

//Joakim

Numera stereolös och kommer så att vara en bra tid framöver.....tack och hejdå!
Go to Top of Page

J-son
Ej medlem längre

473 Posts

Posted - 2004/10/03 :  14:59:39  Show Profile Send J-son a Private Message
Zalve jag skrev;
"Usch, det luktar surt här. En del har tydligen STARKT inflytande här på forumet."

Det är väl ganska solklart att det är MIN åsikt.
Ett påhopp kräver rimligtvis att jag utmålar någons namn, jag ser inget namn, gör du .
Go to Top of Page

Zalve
Nerikes Audiofiler

18938 Posts

Posted - 2004/10/03 :  15:10:22  Show Profile  Visit Zalve's Homepage Send Zalve a Private Message
Forumet = ägaren av det =PAC
För mig ser det ut som något annat än en åsikt.
Vill du föra detta vidare tar vi det via PM.

"Vänner är de där ovanliga människorna som frågar dig hur det är och sen väntar på svaret. / Okänd"
Go to Top of Page

Cyber
Medlem i AÖ

2294 Posts

Posted - 2004/10/03 :  15:11:37  Show Profile Send Cyber a Private Message
Trådar förvinner inte, jag flyttade tråden för att få jobba ostört med moderering och det visade sig att jag saknade vissa editeringsrättighet där jag parkerade tråden. Jag har inte varit i kontakt med någon iblandad i tråden än. Vi lägger den här tråden till handlingarna eftersom den saknar relevans till HiFi
/Cyber



Edited by - Cyber on 2004/10/03 15:12:56
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.64 sekunder. Snitz Forums 2000