HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 Nylon(plast) skruvar dyra!
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2004/10/03 :  13:02:26  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Är på jakt efter 4st M3 plastskruv med bricka. Hittar hos Elfa för totalt >200SEK + moms!! (4893400 och 4849204).
Verkar lite dyrt.

Vad finns det för alternativ. Tacksam för förslag!

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker

perob
Member

190 Posts

Posted - 2004/10/03 :  13:10:09  Show Profile Send perob a Private Message
Hej! Är det inte så att du får 100st av varje från ELFA...
Jag skulle kolla med närmaste hobbyaffär eller kanske järnaffär. Lycka till! Mvh /Per

Musik i två kanaler!

Min anläggning

Go to Top of Page

Johnny_Fiasco
Member

284 Posts

Posted - 2004/10/03 :  15:57:47  Show Profile Send Johnny_Fiasco a Private Message
Kolla med Bix eller mattssons. Plastskruvar brukar vara dyrare än metall dito p.g.a. lägre volymer i tillverkningen, men mer än 10kr styck tycker jag inte att dom ska behöva kosta.
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2004/10/03 :  18:34:46  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Hej
Tack för svaren
Det är riktigt att man får 100 på Elfa (så styckpriset är inte så illa).Behöver dock inte så många - men jag kanske får fixa det

Bix och Mattsson - säljer dessa till privatpersoner?

Hobbyaffär skall kollas upp.

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

Basil
Starting Member

19 Posts

Posted - 2004/10/03 :  20:26:54  Show Profile Send Basil a Private Message
Hej
Lydmæssigt er messingskruer at foretrække, frem for dem i magnetiske metaller og statiske plastik-arter, såsom nylon.
Mvh Basil
Go to Top of Page

mason
Starting Member

18 Posts

Posted - 2004/10/04 :  10:46:57  Show Profile Send mason a Private Message
Kolla med Swedimport, de säljer plastdetaljer av märket Skiffy. De är ganska snälla med att skicka provexemplar till företag, så det kan vara värt ett försök.
Go to Top of Page

deerhunt
Member

363 Posts

Posted - 2004/10/04 :  11:14:16  Show Profile Send deerhunt a Private Message
Tack för svaren

Mässingskruv är inte att föredra i mitt fall, inte ens ljudmässigt, eftersom det blir ganska tyst efter en kortslutning

Annars är det säkert bra.

mvh

Man skall akta sig för den som funnit sanningen, och hålla sig till de som fortfarande söker
Go to Top of Page

Creative Audio
Member

2547 Posts

Posted - 2004/10/04 :  11:19:48  Show Profile  Visit Creative Audio's Homepage Send Creative Audio a Private Message
deerhunt; titta eller ring till http://www.hobbycenter.se/ nylonskruvarna används för att skuva fast vingarna på flygmodeller.
Kostnad ca: 5:- / st skickas i kuvert från firman !!!
// Wolfgang

++ äger och driver Creative Audio++
++Stockfisch-records++Turtle-records++SCR-Records++C.E.C++MusicHall++Ayon++Lumen White++Agile Multimedia o. ström++Pentagon++Krell++DP++Phonar Högtalare++Fadel ART kablar++ViaBlue++Aqvox++Dynavox++T.A.C++Dual++


http://www.creative-audio.se
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.53 sekunder. Snitz Forums 2000