HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Personlig HiFi
 Föslag på litet slutsteg att driva Stax-lurar.
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/10/01 :  15:07:40  Show Profile Send mace a Private Message
Hej Först ett erkännande av gigantiska mått
Jag har i månader (6+) funderat så smått på hur jag skall kunna använda våra Staxlurar på ett smidigt sätt, inte behöva koppla massa sladdar o joxa varje gång och absolut inte köra musiken till högtalarna via stax-lådan Det går iofs. inte eftersom vi använder ett Quad-303 slutsteg / stapel med 57'or....liksom

Vi har hela tiden använt den hemmabyggda hörlursstärkaren álá NLE för att lyssna till "vanliga" lurar med. Den får signalen från Croftens tape utgång, när jag idag insåg att jag behöver byta alla 9v batterierna mot färska ditto(har inte fått igång mega-24v-56Ah-batteridriften ännu) Då slår det mig!!!!! Jag är DUMMARE än dum i huve't

Använd NLE-stärkarens phono-utgångar på baaaaksidan och tjonga in signalen i ett slutsteg
För ett par månader sedan så tänkte jag att det smidigaste skulle vara att dubblera Croftens utgång med någon form av a-b låda lixom


Nog om detta

Jag skulle därför uppskatta förslag på slutsteg som gärna är följande: Går att hitta begagnade.
Små till storleken, ju mindre........
Gärna billiga i inköp.
Låter OK. (dvs fantastiskt

Kan inte komma på så mycket mer just nu

Tjoflöjt, M

gcs
Member

5273 Posts

Posted - 2004/10/01 :  15:50:54  Show Profile Send gcs a Private Message
Jag har ett par Stax Signatur tror dom heter. Boxen till lurarna har jag kopplat till förstärkarens tape out. Det fungerar utmärkt för mig men jag vet inte om det möjligen kan vara något för dig.
Go to Top of Page

mace
London calling

5296 Posts

Posted - 2004/10/01 :  22:23:47  Show Profile Send mace a Private Message
Tja, min staxlåda behöver anslutas till en förstärkares högtalarutgångar. Du kanske har lyckan att äga en aktiv "lödda" kanske rörbestyckad oxå

M

mera quad ESL = mera välljud.

"Efter tillnyktring vaknade han upp medvetslös" TV4-Nyhetsmorgon.

Bio har inte varit detsamma sedan Nickel Gammaldags försvann :-(

"Det finns egentligen inga rakor på den här banan, de enda rakorna som finns är böjda" Eje Elgh, Australiens F1-GP 2008.


Mr 500!
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.39 sekunder. Snitz Forums 2000