HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 kablar till acoustic energy aegis 1
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

tek
Member

229 Posts

Posted - 2002/10/01 :  22:10:02  Show Profile Send tek a Private Message
ok nu har jag tjatat tillräckligt om vilka stativare jag ska köpa, det blev ett par acoustic energy aegis one (äldre modellen)
frågan är nu vilka kablar jag behöver till dessa?

ja behöver inte så mkt kabel tror jag, ska ha dom relativt nära varandra, är väl ingen större mening att köpa dyra grejer heller (dom här högtalarna ligger runt 2500 nya)

hembiobutiken har bl a supra kablar:

supra sky 2.5 för 15kr metern (info saknas)
supra klassik 2.5 för 25kr metern:

"Classic 2.5 består av 2 x 2.5 mm2 tenn pläterad OFC koppar med en renhet som är större än 99.999%. Kabeln passar bra till mediumeffekts system och även till högeffekts system vid korta längder."


vilken av dom tror ni på? eller finns det bättre, för ungefär samma pengar? eller borde jag köpa nåt dyrare? (jag kommer alltså köra med ae aegis högtalare, dvd-spelare som musikförmedlare och en enklare förstäkrare i runt 2500kr's klassen samt köra mycket mp3or... så lets not get carried away here!) =)

en sak till... var köper man såna i stockholm för ungefär samma pengar? verkar lite löjligt att beställa bara kablar på postorder..



din hifi låter inget vidare. jämfört med värre grejer.

drgreen
äger italiensk cappucinomaskin

946 Posts

Posted - 2002/10/02 :  11:40:51  Show Profile Send drgreen a Private Message
prova hifikit på dalagatan..har supra sortimentet..
tror att med det system du kör på så kommer skillnaden mellan dessa att vara försumbara...
Go to Top of Page

Robin84
Member

89 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:50:39  Show Profile Send Robin84 a Private Message
Bra val =)
Av högtalare alltså.
Kablar..hmm..får väl också reka nån billig supra...Inte de billigaste dock. Onödigt med tanke på att skillnaden i pris är så liten.
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.3 sekunder. Snitz Forums 2000