HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 HiFi-diskussion
 Tivoli audio model one
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Author Previous Topic Topic Next Topic  

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2002/10/01 :  19:53:01  Show Profile Send HMartin a Private Message
Hej!
Funderar på att införskaffa en Tivoli bordsradio för musiklyssning borta från stereon. Undrar om någon har erfarenhet av den och ifall de är nöjda. Alternativet skulle kunna vara att skaffa någon billig kombination av hifikomponenter, men det skulle ta lite mer plats coh förmodligen kosta lite mer, även om man köper begagnat. Intressant skulle också vara att höra hur den fungerar om man kopplar in en bärbar md/cd, om det är någon som testat.

Lite off-topic
/H Martin

celef
sirap i datorn

2422 Posts

Posted - 2002/10/01 :  20:43:44  Show Profile Send celef a Private Message
Hur kul e mono? Annars finns liknande men med DAB. Denons lilla D10 (eller va de nu heter) fungerar nog mkt bättre (men det är ju förståss ingen Kloss-produkt å därmed mindre status/kult).

sound pollution
Go to Top of Page

Nagra
Member

764 Posts

Posted - 2002/10/01 :  20:55:13  Show Profile Send Nagra a Private Message
Jag har alltid undrat varför man ska betala 1000 kr för en sån radio, vad är det för speciellt med den??

ACCUrate PHASE
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/10/01 :  21:07:09  Show Profile Send n/a a Private Message
Ni måste absolut lyssna på den innnan ni säger nånting. Det är ett litet mästerverk. När vi satte på den nere på Dirty började vi asgarva. Sån bas! I den lilla? O rapp är den... Lyssna, sen uttala sig. Jag säger... Go for it! Köp den! Den låter fint...


Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page

Pjotre
dr. kursuppgång

3276 Posts

Posted - 2002/10/01 :  21:29:01  Show Profile Send Pjotre a Private Message
Den är snygg, den är fräck och den har ett OTROLIGT ljud!!! Jag ska definitivt ha en på mitt skrivord på jobbet!!!
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/10/01 :  21:53:26  Show Profile Send Gebex a Private Message
Jag blev helt häpen när jag såg på den. Den ser ju helt underbar ut. När jag sedan lyfte den så var den härligt tung och hade en underbar träkänsla. Och ljudet? Ja, jag har inte hört något liknade från en liten bordsradio. Helt fantastiskt mjukt och trevligt ljud med en bas som jag inte förstår kan komma från en sådan liten låda. Det finns iofs inga snabbknappar för val av radiokanaler, men hur ofta byter man kanal? En lite skoj detalj är att den gula lampan som lyser starkare när man har ställt in kanalen. Retrokänslan är stark. Jag vill ha en.
Go to Top of Page

Niklas Nord
JBL! Va? JBL! Va? JBL! JBL! JBL!!

6152 Posts

Posted - 2002/10/01 :  21:56:09  Show Profile Send Niklas Nord a Private Message

Det är inte en radio man köper för nån sorts ljudkvalitet
eller funktionalitet, den är en sådan dära mysprodukt som
väcker känslor hos endel människor.

ett litet mästerverk.

att den sedan har bättre ljud än de flesta andra plastradio´s,
det får du juh med på köpet..


Använd ditt sunda förnuft innan du litar på nått som skrivs på internet.
Go to Top of Page

divander
Member

1905 Posts

Posted - 2002/10/01 :  22:20:43  Show Profile Send divander a Private Message
quote:
Originally posted by celef

Hur kul e mono? Annars finns liknande men med DAB. Denons lilla D10 (eller va de nu heter) fungerar nog mkt bättre (men det är ju förståss ingen Kloss-produkt å därmed mindre status/kult).



Om inte jag minns fel så finns den även i en stereoversion. Men då förlorar man ju lite av finessen med den (en hyffsad radio som inte tar så stor plats på ex. skrivbordet).

Oops! I did it again
Go to Top of Page

HMartin
Member

119 Posts

Posted - 2002/10/02 :  02:01:25  Show Profile Send HMartin a Private Message
Hmm, jo det måste medges att det kanske inte bara är ljudkvaliteten som är avgörande när man ska ha en bordsradio. Dels tilltalas jag av retorkänslan och att man slipper alla kablar mm. Plus att det knappast är en nackdel att det bara är mono om man ska ha den i köket eller liknande där man mest rantar runt och inte sitter still.

Hade man haft obegränsat med pengar skulle en Cyrus Quattro CD/radio/försteg vara snyggt med ett par små aktiva högtalare, men då blir det fem siffrigt.

/H Martin
Go to Top of Page

Gebex
Member

884 Posts

Posted - 2002/10/02 :  12:44:09  Show Profile Send Gebex a Private Message
Nu har jag bestämt mej för att köpa en. Det enda problemet som kvarstår är att bestämma vilket av de läckra utförandena som jag skall köpa. Grön, blå, vit, svart eller classic walnut? Underbart att man kan välja
Go to Top of Page

n/a
deleted

1080 Posts

Posted - 2002/10/02 :  14:08:37  Show Profile Send n/a a Private Message
Blå!!!

Herr_Engel:#hififorum@quakenet
Go to Top of Page
  Previous Topic Topic Next Topic  
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.33 sekunder. Snitz Forums 2000