HiFiForum.nu
Home | Forums | Profile | Register | Active Topics | Links | Members | Articles | PM | Search | FAQ
Username:
Password:
Save Password
Forgot your Password?

Private Messages
You must log in to check messages
 All Forums
 HiFiForum.nu - Mångfaldens forum
 Teknik och DIY
 DIY-träff i.... UMEÅ?
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Next Page
Author Previous Topic Topic Next Topic
Page: of 2

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/09/21 :  18:15:27  Show Profile Send MrIcE a Private Message

Jajemän gott folk! Har funderat på att anordna en diy-träff här i, för tillfället, gråa & regniga Umeå!

En förutsättning borde ju vara att det finns intresse, därför tänkte jag detta som en liten intresseanmälan!

Så alla DIY:are som kan ta sig till Umeå vid ickebestämt datum får gärna skriva en bokstav eller två!

Planering får ske om det finnes intresse!

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul

brumel
Member

2568 Posts

Posted - 2004/09/21 :  18:49:08  Show Profile Send brumel a Private Message
Jag har ett antal byggprojekt på gång men jobbar nu på att återvända till Irland och gräva i höst. Lyckas jag inte med det så har jag mer tid över till färdigsnickrande av mina monitorer. Och jag är gärna med om det blir nån träff. Angående sub så har jag planer på att bygga en till mina monitorer med dubbla Peerless csx 10 i bipolär konfiguration (som Mirage BPS burkar). Men den blir väldigt stor och sluten Q 0.577 Bessel avstämning. Och den kräver ett rejält slutsteg med balanserad ingång eftersom jag tänker köra aktivt delningsfilter typ Behringer Ultra drive. Den ska också ta hand om monitorerna så det blir många slutsteg. Eller ett femkanals biosteg.

Hifiarkeologen
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/09/21 :  18:54:35  Show Profile Send MrIcE a Private Message
jjjjeeessuuuss! det lät inte dåligt det där brumel! helt grymt faktiskt! mitt kommande system kändes ganska mesigt jämfört med ditt.. ;) haha Hk 675, hk 22(dvd) Hfls-1 ev nån sub, har inte bestämt med för vilket upplägg jag ska använda på sub, vilket element, vilket steg osv.. vill driva den aktivt!

okey, låter bra brumel!

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

skrutten
Member

619 Posts

Posted - 2004/09/21 :  19:38:38  Show Profile  Visit skrutten's Homepage Send skrutten a Private Message
Finns i närheten av Umeå och dyker gärna upp med DIY preamp, slutsteg och "fuskbyggda" högtalare.

Hellre ledlös än lödless
Go to Top of Page

Dustman
Member

94 Posts

Posted - 2004/09/23 :  00:21:16  Show Profile Send Dustman a Private Message
Umeå, det lät intressant. Bor själv i Skeå. Har väl inget jätte intressant att visa upp för tillfället men jag kommer gärna och kikar om inte annat.
Go to Top of Page

trango
Member

360 Posts

Posted - 2004/09/23 :  06:52:43  Show Profile Send trango a Private Message

Om jag bara har tid så är det klart att jag dyker upp med mina HFSL-1.

Nästa projekt, PASS F4
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2004/09/23 :  07:35:02  Show Profile Send stice a Private Message
Jag är också mkt intresserad. Det beror lite på när detta blir av. Tanken är väl att det skall födas en dotter / son här senare idag, så blir träffen av senare i höst kommer jag gärna.

Jag bor ju "nästgårds" mao utanför Kalix. Det är lite oklart med vad som kan tas med (vad som hinner bli färdigbyggt).

Mycket uppskattat initiativ!!!

mvh Stice...
Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2004/09/23 :  10:10:03  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Bor i skellefteå så det skulle vara jättekul med en diy träff, bara man har möjlighet så kommer jag dit, när och var det nu blir.

h
micke
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/09/23 :  11:44:47  Show Profile Send MrIcE a Private Message
Ahh! det här låter ju riktigt lovande, tanken är väl att arr. träffen lite senare i höst!

självklart är det INGET MÅSTE att ta med sig anläggningar, men det är ju helt klart roligt att se vad andra har byggt :) man får ju också titta :P

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/09/23 :  11:48:02  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Lite synd att jag bor på tredje våningen och att högtalarna inte är så fraktvänliga.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/09/27 :  18:34:31  Show Profile Send MrIcE a Private Message
dahlberg.. :P det kan fixas av ett gäng starka (?) karlar.. :) vad är det du har för artelleri?

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/09/27 :  18:44:43  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Titta lite längre ner

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

Bernt Jansson
400.000-klubben

19763 Posts

Posted - 2004/09/27 :  19:41:38  Show Profile  Visit Bernt Jansson's Homepage Send Bernt Jansson a Private Message
Du har ju en trevlig vinylsnurra annars Dahlberg.

MVH Bernt Mitt system

"Det enda man kan vara praktiskt taget säker på är att en rak tonkurva alltid är fel." - Ingvar Öhman

Jobbar för Jorma Design och gillar bashorn
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/09/27 :  20:57:34  Show Profile Send MrIcE a Private Message
Ojdå! det var rejäla grejer det där! :)

Men även om du inte kan ta med dig någon utrustning så är du varmt välkommen, kanske du kan ta med dig någonting av din utrustning? OM du skulle vilja ta med dig grejer till en ev. diy-träff finns det alltid starka armar till ditt förfogande.. :)

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/09/27 :  22:12:20  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Jo det är sant. Vinylsvarven är bärbar och om det inte blir av den närmaste veckan så har jag nog ett NLE19 försteg i ordning också. Högtalarna är däremot nånting jag inte gärna släpar omkring i onödan. Slutstegen är också ganska tunga (ca:50kg) men med bärhjälp så kanske. Det är lite mycket med olika uppdateringar just nu men det skall väl gå att prioritera in ändå.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se

Edited by - Dahlberg on 2004/09/27 22:47:12
Go to Top of Page

jonte0
Member

204 Posts

Posted - 2004/09/27 :  22:28:42  Show Profile Send jonte0 a Private Message
"Tanken är väl att det skall födas en dotter / son här senare idag,"

ok - vattnet har alltså gått och du postar på HF ! Priorities first ;-)


(good luck !!)

/

Qui habet aures audiendi audiat
Go to Top of Page

Labbe
Medlem, HiFi Norr

2052 Posts

Posted - 2004/09/29 :  12:06:04  Show Profile  Visit Labbe's Homepage Send Labbe a Private Message
Bor utanför ske-å, (och utan körort.) så samåkning ner kanske inte vore en dum ide.

Tyvärr (får jag säga) så har jag inget att visa upp, då det mesta finns endast som ideer än. (egenkonstruerad högtalare och förstärkare)

In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates.

Ansvarig för EleganZe Project

Go to Top of Page

micke76
Member

454 Posts

Posted - 2004/09/29 :  13:57:33  Show Profile  Visit micke76's Homepage Send micke76 a Private Message
Har ett par nybyggda ( i somras) stativh�gtalare som jag g�rna tar med till en tr�ff. Dynaudio element, separat delningsfilter, mundorfs silverkonddningar papper i olja, foliespolar, teflonisolerat silverkablage rakt igenom, internt och i delningsfilter samt i mina diy h�gtalarkablarkablar, dubbla l�dv�ggar med d�mplim emellan etc etc.

vore kul att j�mf�ra dem med andra diy h�gtalare och utbyta lite erfarenheter.

h
micke

Edited by - micke76 on 2004/09/29 21:34:15
Go to Top of Page

MrIcE
Starting Member

37 Posts

Posted - 2004/09/29 :  17:49:25  Show Profile Send MrIcE a Private Message
Låter ju mycket lovande det här!

HFLS 1
HK 675 (förslag på nytt?)
Van Den Hul
Go to Top of Page

Johansson
var e mitt Pass?

606 Posts

Posted - 2004/09/29 :  19:51:30  Show Profile Send Johansson a Private Message
Beroende på när det blir av så kanske jag kan kånka med mig ett par nybyggda PassLabs Aleph 60-kloner (förhoppningsvis inspelade tills dess då dom kopplades in för första gången i lördags). Mina MG 1.6 med Jensen-filter blir kvar hemma då dom kräver en del lastutrymme för att frakta... :(

//Johansson

Bättre tiga och tas för idiot än tala och undanröja alla tvivel...
Go to Top of Page

boik
Starting Member

23 Posts

Posted - 2004/09/29 :  21:39:52  Show Profile Send boik a Private Message
Låter spännande.
Hoppas att min 7kanals zappulse slutsteg blir klart för uppvisning..
Förhoppningsvis lyssning också.

bosse
Go to Top of Page

niklasmagnus
Member

457 Posts

Posted - 2004/10/24 :  01:42:20  Show Profile Send niklasmagnus a Private Message
Hej
Blir det nån träff i Umeå? denna tråd är verkar lite små död.
Eller är det så att jag har lyckats missa den träffen.

Om det nu blir en träff så kommer jag gärna ner (bor i Luleå). har dock inget DIY men kommer gärna och kollar för att får mer inperation.

/Niklas
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/24 :  10:05:55  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
Det har inte varit nån träff vad jag vet heller. Intresset för att ta med sig något har väl inte heller varit så stort. Jag skulle kunna ta med mig skivspelare, slutsteg och ett Dact försteg. Eventuellt en ribbon / audax-hybrid om det drar ut på tiden lite grann (90cm ribbon).

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page

skrutten
Member

619 Posts

Posted - 2004/10/24 :  13:45:52  Show Profile  Visit skrutten's Homepage Send skrutten a Private Message
Det skulle vara skoj med en träff i de norra delarna av landet. Kan ta med mitt nya 225W LM3886 baserade slutsteg + lite annat. Vore kul att få prov lyssna ett par HFLS-1 om ngn i dessa trakter DIY:at denna.

Hellre ledlös än lödless
Go to Top of Page

stice
Member

152 Posts

Posted - 2004/10/25 :  14:03:46  Show Profile Send stice a Private Message
Nu är sonen i ute i världen och jag tycker fortfarande det skulle vara mkt kul att ha en DIY-träff.

Om inte MrIcE i Umeå fortfarande är intresserad kanske det finns någon annan centralt belägen utmed Norrlandskusten som kan agera värd. Kalix är väl inte den mest centrala punkten.

Skellefte, Pite eller Lule är väl mer i "centrum"...


mvh Stice...
Go to Top of Page

Dahlberg
Mästar-Harry 2005

4211 Posts

Posted - 2004/10/25 :  14:28:10  Show Profile  Visit Dahlberg's Homepage Send Dahlberg a Private Message
"Kalix är väl inte den mest centrala punkten."
Två träffar, en i Umeå och en i Luleå vore kanske det mest logiska.

Driver Dahlberg Audio Design. Återfinns som "DahlbergAudio" och på www.dahlbergaudiodesign.se
Go to Top of Page
Page: of 2 Previous Topic Topic Next Topic  
Next Page
 New Topic  Topic Locked
 Printer Friendly
Jump To:
HiFiForum.nu © HiFiForum.nu except: Logos and Trademarks are property of their owners, Comments are property of their posters Go To Top Of Page
Denna sida genererades på 0.75 sekunder. Snitz Forums 2000